Beantwoord

Experia Box V9 vervangen door een KPN Box 12?

  • 4 July 2021
  • 27 reacties
  • 3159 keer bekeken

Reputatie 1

Ls,

 

Ik ben super blije jarenlange klant van KPN evenzo blij met glasvezel internet. Ik heb de laatste tijd met mijn Experiabox v9 wat stabiliteitsproblemen en ook wat IP v6 devices welke ik wil gaan gebruiken. 

 

Hoe kan ik aan een Experiabox v12 komen?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 6 July 2021, 12:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U zult denk ik toch wat meer specifiek uw problemen met de Experiabox moeten omschrijven. Want een v9 word pas omgeruild als die echt kapot is.

De v9 ondersteund ipv6. Welk probleem heeft u daar mee? Wat werkt er niet?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @1nflamezzz, welkom terug!
Ik zie dat dit inmiddels het derde topic is waarin je aangeeft je experiabox om te willen laten ruilen.
Helaas is het antwoord nog steeds hetzelfde gebleven. We kunnen een experiabox alleen om laten ruilen als deze aantoonbaar defect is, zoals @Nick83  hierboven ook al noemt.

Als iets niet goed werkt denken we uiteraard ook graag even met je mee! Kun je toelichten hoe je je netwerk hebt ingericht? Wat voor netwerkapparatuur gebruik je en hoe heb je deze aangesloten zitten op je experiabox?
Instabiel/langzaam wifi is vaak op te lossen met onze online wifimanager.

Reputatie 1

Hallo, allemaal! 

 

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad vaker een topic geopend omdat het ook al zo lang speelt. Ik werk (zoals anderen veel thuis) en heb de laatste tijd een aantal zeer belangrijke meetings geen internet gehad met behoorlijk wat gevolgen van dien. (24 mensen bij een potentiele klant die zitten te wachten tot ik het netwerk weer in orde heb) Ik maak mij echt serieus druk de laatste tijd voor opkomende meetings en voor de echt super belangrijke rijd ik nu maar van mijn woonhuis naar kantoor wat een beetje raar is. Please help

 

De problemen

  • Orbi Router RBR 20 licht roze op, signaal dat er geen internet meer is
  • Ik kan dan nog steeds het hele netwerk gebruiken, bijv. bestanden van NAS halen, printen, andere devices pingen die wireless of wired aangesloten zijn op de router of 1 van de satelieten
  • In de app van Netgear is aangegeven dat internet OFFLINE is
  • Bij herstarten van glasmodem en Experiabox (doe altijd allebei maar) komt het internet weer terug

De setup

  • Locatie
  • De Orbi Router RBR 20 staat op de begane grond, vrij in zicht, niet ingesloten
  • Een sateliet staat op de eerste verdieping, vrij in zicht, niet ingesloten
  • Een sateliet staat op de tweede verdieping, vrij in zicht, niet ingesloten
  • Aansluitingen - fysiek
  • Glas aansluiting gaat naar Experiabox
  • Experiabox is doorgelust naar een Netgear Orbi Router in Port I
  • Netgear hub is aangesloten op Netgear ORbi Router in Port 2
  • Op de hub is aangesloten (RJ45) Feenstra Remote Management Module voor de CV monitoring, ontvanger voor slimme meter, Sonos Boost
  • Aansluitingen - wireless
  • Computers 5 x verdeeld over huis (Apple en MS)
  • Telefoons 5 x verdeeld over huis (Apple en Android) 
  • Chromecast 5 x verdeeld over huis, hoogstens 1 in gebruik tegelijkertijd
  • Playstation 4 x 2 verdeeld over huis
  • NAS

De instellingen van het Netgear Orbi Netwerk

  • De Orbi Router is geconfigureerd als Access Point (Operation Mode: AP)
  • De setup heeft de laatste firmware version (V2.6.2.104)
  • Security is WPA2-PSK (AES) 
  • Wireless 2.4 GHZ zit op 03
  • Region selection is West Europe
  • Enable SSID Broadcast: ON
  • Enable 20/40 MHZ Coexistence: ON
  • Enable WMM settings: ON
  • CTS/RTS threshold: 2347
  • Preamble Mode: Automatic
  • Transmit Power Control: 100%
  • Wireless 5 GHZ zit op 48
  • Enable SSID Broadcast: ON
  • Enable WMM setting: ON
  • CTS/RTS threshold: 2347
  • Preamble Mode: Automatic
  • Transmit Power Control: 100%
  • Backhaul Topology
  • Enable Daisy Chain Topology: ON (backhaul tussen router en satelieten) 
  • Enable  Implicit BEAMFORMING: ON
  • Enable MU-MIMO: ON
  • Enable Fast Roaming: OFF
  • Guest Network
  • Geen Guest Network geactiveerd (ook geen broadcast ervan) 
  • Overig
  • Geen portforwarding, geen externe services (zoals Disney Parental control etc.) Geen andere (dynamic) DNS services, andere time servers, firewall instellingen, blocking van sites, services of poorten, etc. 

Controle: 

  • Volgens de access log en overzicht zijn er geen devices in het netwerk die er niet horen
  • Alle devices in het netwerk draaien de laatste OS en Firmware updates, security updates en AV 
Reputatie 1

Hallo, allemaal.

 

Ik wil even duidelijk maken dat ik niet uit ben op ‘gratis’ Ik wil wel zo graag zorgeloos mijn meetings tegemoet kunnen zien en niet 3-4x per dag mijn spullen opnieuw te hoeven opstarten. 

 

Ik ben dan ook niet gehecht aan mijn Netgear product, wel aan mijn supersnelle glasvezel internet.

Dus als ik met bijbetaling een Experiabox v12 kan krijgen wil ik die aanvullen met de starterskit Experia WiFi (3 stuks) of 3 KPN super wifi punten (welke door jullie geadviseerd wordt) en gewoon gebruik maken van 1 geintegreerde totaaloplossing, ipv het doorlussen van de ExperiaBox naar een AP. 

 

Dus gaarne de (zeer gewaardeerde) hulp naar een zorgeloos en altijd beschikbaar netwerk in huis.

 

Thanks! 

Reputatie 1

zojuist de 3 x SuperWiFi punten besteld, ik hoop dat er ook een nieuwe ExperiaBox te regelen is zodat ik compleet nieuw en vers snel aan de slag kan. Ik kan het mij zakelijk niet meer permitteren.

Reputatie 7
Badge +24

Je had beter een fritzbox ter vervanging van de Experiabox kunnen kopen ipv van die SuperWiFi's. 

Reputatie 7
Badge +24

...gewoon gebruik maken van 1 geintegreerde totaaloplossing, ipv het doorlussen van de ExperiaBox naar een AP. 

Ten eerste is daar helemaal niks verkeerd aan. Ten 2de: bij de SuperWiFi's doe je precies hetzelfde. 1 geintegreerde totaaloplossing is ver te zoeken bij KPN:

  • Je huidige Experiabox v9 is van ZTE. Komt uit China ofzo. 
  • De KPN Box 12 is van Sagemcom. Komt uit Frankrijk als ik me niet vergis.
  • De SuperWiFi's zijn van Arcaduan. Uit Duitsland. 

Het blijft een "rommeltje" van verschillende merken. Geeft niet. Werkt gewoon. Maar denk niet dat je 1 geintegreerde totaaloplossing krijgt die beter is dan wat u nu heeft. Wat u nu heeft zou ook gewoon moeten werken.

Reputatie 1

Hoe kan ik in aanmerking komen voor een Fritzbox, ik zie dat je deze ook ‘in bruikleen’ voor 7.50 kan krijgen. Ik kan nergens vinden hoe ik deze kan bestellen bij mijn huidige abonnement

Reputatie 1

Allen,

 

topic kan gesloten worden:

  • ik heb de Fritzbox aangevraagd
  • ik heb de SuperWifi’s aangeschaft

Hopelijk behoren hiermee mijn uitdagingen straks snel tot het verleden! 

 

Bedankt voor de hulp en het meedenken, allen! 

Reputatie 7
Badge +24

De fritzbox kun je ook gewoon kopen. Alleen ik zie hem eigenlijk niet in de webshop van KPN staan.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/

Waarom eigenlijk niet KPN?

Het voordeel van de fritzbox is dat je deze uit kunt breiden met extra WiFi punten van hetzelfde merk. Dan krijg je wel een "geintegreerde totaaloplossing".

Reputatie 1

Ik neem aan dat de superwifi’s ook werken in combinatie met de Fritzbox? 

Reputatie 7
Badge +24

Ik neem aan dat de superwifi’s ook werken in combinatie met de Fritzbox? 

Ja. Dat werkt.

Reputatie 7
Badge +20

@1nflamezzz bedankt voor je terugkoppeling! Succes met de Fritzbox!
Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen zitten wij en de techdesk/service plus desk voor je klaar!

@1nflamezzz, Zou zelf een Fritzbox kopen, huren kost 7.50 per maand en heb je hem met 1.5 jaar zelf betaald, daarna is die gratis en mocht je vertrekken bij KPN blijft die van je zelf.

De 7590 is een prima ding die je V9 prima kan vervangen, de super wifi’s zou ik retour sturen nu je toch over gaat op een fritz, ze werken achter een fritz maar niet samen met de Fritz, wifi op de fritz werkt dan naast de super wifi en gaan elkaar storen.

ik zou een extra fritz repeater aanschaffen, de 2400 (± 80 euro) of nog beter de 3000 (+-120euro) bekabelt aansluiten en 10x beter dan een halve oplossing en ook nog eens alles zelf in de hand kwa instellen, heb je echt een groot huis een tweede repeater erbij, werken netjes in een mesh opstelling.

Reputatie 1

Hallo, allemaal.

 

Iedereen bedankt voor het meedenken. 

 

Vandaag de finale setup geïnstalleerd:

 

  • Fritzbox 7590 op begane grond
  • Fritz Repeater 3000 op verdieping 1
  • Fritz Repeater 3000 op verdieping 2
  • Mesh netwerk aangemaakt. 

Werkt briljant en supersnel: zeer tevreden voor het moment! 

Dat zeer tevreden zul je wel even blijven, zeer goed aangepakt zo, die 3000 krijg je geen spijt van, ik had hemzelf ook moeten nemen, nou ja de 2400 doet het ook prima, is alleen een lelijk gezicht in het stopcontact.

Mijn Experia Box v9 is aan de achter boven zijde bruin en ook aan de voorkant is deze bruin aan het worden.

Is dit normaal?

Ben bang dat dit oververhittingsverschijnselen zij en dat er hierdoor brand kan ontstaan.

Gaarne zo snel mogelijk advies.

Mijn Experia Box v9 is aan de achter boven zijde bruin en ook aan de voorkant is deze bruin aan het worden.

Is dit normaal?

Ben bang dat dit oververhittingsverschijnselen zij en dat er hierdoor brand kan ontstaan.

Gaarne zo snel mogelijk advies.

Hi @Laurens.1 ,

Dat is zeker niet goed, ruil die zeker om via de wifimanager.Werkt dat niet?Bel dan 0800-0402.

In de tussentijd raad ik aan om de box uit te zetten als je weg gaat of gaat slapen.

Hoi Martijn197108,

Bedankt voor je antwoordt.

Ik heb via wifimanager een Experia Box 12 aangeboden gekregen en deze besteld.

Hopelijk komt deze snel zodat ik weer gerust kan slapen.

Met vriendelijke groet.

Hoi @Laurens.1 ,

Goed om te horen:)

Helaas, en kink in de kabel.

Ik had tot aan vanmiddag geen bevestigingsmail ontvangen van KPN voor mijn bestelling.

Daarom vanmiddag telefonisch contact opgenomen met de klantendienst en hier bleek dat er geen bestelling van mij was binnengekomen.

Advies opgevolgd om weer te bestellen via wifimanager.

Wachten is nu op de bevestigingsmail van KPN.

 

De bevestiging zou je binnen een minuut of 5 wel moeten krijgen.

Anders bel je gewoon 0800-0402 en haal je van te voren de stekker eruit en zeg je dat hij helemaal niks meer doet, dan krijg je wel een nieuwe zonder dat je de wifimanager hoeft te doen.

Nog steeds geen bevestigingsmail ontvangen.

Zojuist nogmaals via wifimanager een experia box 12 besteld.

Wacht nog even ( 5 tot 10 minuten ) geen mail dan maar weer bellen.

Ik denk niet dat het via de wifimanager nog gaat lukken😄

Als je de manier volgt hoe ik in mijn vorige bericht heb aangegeven, zal de medewerker wel via zijn/haar systeem hem swappen ipv de wifimanager aan te raden.

Na eer gisterenavond een medewerker telefonisch te hebben gesproken werd er meteen een nieuwe Experia Box opgestuurd.

Ik kon deze box gisterenmorgen al ophalen maar door omstandigheden vanmorgen pas opgehaald.

De nieuwe box bleek een Box 12 te zijn dus het nieuwste van het nieuwste.

Installatie was een fluitje van een cent.

Bedankt KPN voor het snelle handelen.