Vraag

Experia v10 werkt niet in woonkamer, wel in meterkast

  • 22 October 2019
  • 36 reacties
  • 661 keer bekeken

Goede avond, 

 

Ik heb een vraag.

 

 

In de meterkast komt bij ons glasvezel binnen die vervolgens inwendig doorverbonden is naar het NT​​​ kastje, vanuit hier loopt een cat-6 kabel naar de wan wan poort van de Xperia box, vervolgens van de LAN aansluiting loopt er een cat-5e​ kabel naar een dubbele contactdoos in de woonkamer (telefoon en internet) in die contactdoos zit weer een netwerk kabel die naar een switch loopt waar vervolgens de interactieve tv en diverse media aangesloten zijn. 

 

Dit werkt allemaal naar behoren, alleen is het wifi signaal in huis erg slecht, nu wou ik dedXperia box in de woonkamer zetten.

dus sloot ik de kabel tussen de meterkast en woonkamer aan op de NT​​​​​ kast, deed ik een netwerk kabel in de contactdoos in de woonkamer, vervolgens ging het einde van die kabel in de WAN poort van de Xperia box en sloot ik vervolgens alle apparaten aan op de verschillende LAN aansluiting IPV gebruik te maken van een switch.

 

Alleen krijg ik op deze manier geen enkel contact met het internet, wie o wie kan mij helpen?

 

Mvg,

 

Brian


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

ga nooit met vlans klooien tussen nt en experiabox als je de experiabox als router gebruikt

vlans afsplitten doe je alleen als je een andere router gebruikt als de experiabox

OF achter de experiabox om andere rede om bijvoorbeeld 2 lossen netwerken wil op zetten

 

je switch kun je gewoon achter de experiabox gebruiken zet hem eerst terug in fabriek instelling

en igmp snooping aan maar dat is al dacht ik

 

 

Reputatie 7

ga nooit met vlans klooien tussen nt en experiabox als je de experiabox als router gebruikt

Oh wow Peter, laat @BrianH nu gewoon even testen of het werkt met zo'n switch in de woonkamer die tussen de NTU en de Experia Box staat. Ik heb al zo vaak gezien dat een switch wat vergevingsgezinder v.w.b. impendantie dan een Experia Box.

@wjb 

dat bedoel ik ook gewoon even het utp kabeltje pakken van de itv ontvanger

dan kun je uitsluiten dat het aan die kabel ligt

lijkt mij makkelijker dan met een switch met vlans klooien

maar goed dat is mijn mening

Reputatie 7

@wjb

dat bedoel ik ook gewoon even het utp kabeltje pakken van de itv ontvanger

dan kun je uitsluiten dat het aan die kabel ligt

lijkt mij makkelijker dan met een switch met vlans klooien

maar goed dat is mijn mening

En ik zou juist de bestaande kabel willen gebruiken om te testen of deze via de switch wel werkt. Als die dan namelijk wel werkt, dan weet je direct dat impendantie de oorzaak is en dat je er dan waarschijnlijk verstandig om die netwerkkabel te vervangen.

punt 1 gewoon die andere kabel gebruiken werkt het

punt 2 kabel breuk slechte kabel slechte verbinding connectoren

punt 3 nieuwe kabel trekken paar euro

mijn menig waarom prutsen met een switch

en helemaal al zou het werken met die switch is dat gewoonweg niet de oplossing

waarom zou je in godsnaam een switch tussen de nt en experiabox plaatsen als je de experiabox gebruikt als router voor itv en internet en misschien telefoon

dus als je een slechte brakke kabel hebt maar oplossen met een switch wat een onzin wjb zeg nou zelf ff nieuwe utp er in klaar of verbindingen na lopen

Reputatie 7

waarom zou je in godsnaam een switch tussen de nt en experiabox plaatsen als je de experiabox gebruikt als router voor itv en internet en misschien telefoon

Om te testen of de impendantie van die kabel de boosdoener is, niets meer en niets minder.

Werkt het, dan kan je kiezen tussen 1) de switch laten zitten of 2) de kabel vervangen.

switch laten zitten waarom je kunt er niks mee tussen nt en experiabox

dan zou ik die switch achter de experiabox doen voor meer poorten

nooit tussen nt en experiabox nutteloos

mijn idee is testen op die itv kabel wat er al ligt werkt het

andere kabel na lopen ik vermoed dat het een brakke rj45 plug is zo niet kabeltje vervangen

ik heb dit ook wel eens gehad dat een apparaat het wel prima deed en de ander helemaal niet bleek dat er een niet tp koppel blokje tussen zat vervangen door een tp blokje en het werkte

 

Reputatie 7

switch laten zitten waarom je kunt er niks mee tussen nt en experiabox

Snap je het niet Peter, of wil je het niet snappen.

Die switch zou wel eens een stuk vergevingsgezinder kunnen zijn t.a.v. het lagere signaalnivo door impendantie op de kabel. Daar waar de WAN poort van de Experia Box niet met het lagere signaalnivo overweg kan zou een LAN poort van die switch daar wel eens geen enkel probleem mee hoeven hebben.

Ik heb dit in mijn leven al zo vaak gezien en dan kan het dus gewoon de oplossing zijn voor het probleem dat hier speelt.

klopt wjb dat het met een switch op kan vangen

daarom kun je met switches langer dan 100 meter netwerk halen

maar voor het uitgangspunt voor ts lijkt mij het makkelijker de itv kabel te pakken

omdat er ook 2 kabels liggen en maar 1 nodig is van nt naar experiabox

dan heeft hij een werkende installatie

en mocht hij nog netwerk op de plek van de nt nodig hebben (meterkast)

dan kun je later de brakke kabel/connectors vervangen

maar werkt het voor vandaag

sorry mijn fout ik zie nu dat de 2e kabel een telefoon lijn is

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @BrianH, hoe staat het ervoor? Is het allemaal gelukt of loop je nog ergens tegenaan?