Vraag

Experia wifi aanvragen lukt niet met wifimanager

  • 17 February 2021
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Goedemiddag,

We hebben sinds kort de Kpn Box 12, maar daardoor is ineens ons wifibereik ontzettend slecht geworden. We wonen in een huis met drie verdiepingen, en het wifibereik op de bovenste twee verdiepingen is zo slecht dat we met de wifimanager zelfs soms maar 7mbits per seconde meten (als we de meting überhaupt al afgerond krijgen, vaak houdt de hele wifi er zelfs mee op). Een kpn monteur vertelde ons dat als onze wifi zo slecht zou blijven, we aanspraak zouden maken op twee gratis wifiversterkers.

Nu heb ik net gebeld met KPN, omdat het ons via de wifimanager app niet lukt deze aan te vragen. Hij zei dat we het met de wifimanager opnieuw moesten proberen, maar we krijgen dan de melding ‘balen, het is niet gelukt’, maar verder kunnen we er niks mee. Ik heb twee screenshots bijgevoegd van een meting en van die foutmelding. 

We kunnen de meting alleen afronden als we dicht bij het modem staan, wanneer de wifi gewoon de vereiste snelheid meet (50mbits). Maar dit is natuurlijk niet waar het om draait, de wifi moet boven ook gewoon werken! Degene die ik aan de telefoon had mocht ons daarom geen gratis versterkers opsturen omdat hij alleen die goede meting in kon zien (mooi trucje van jullie om te proberen de Superwifi punten aan ons te verkopen). 

Sinds aanleg van de glasvezel twee weken geleden al 3 keer (!!) voor lange tijd gebeld met KPN en elke keer niet goed geholpen (we hebben ook allerlei problemen met de Chromecast verbinding namelijk, maar dat even terzijde). We hopen via deze weg de wifiversterkers aan te vragen, anders stappen wij per direct over naar een andere provider, want we zijn er inmiddels wel klaar mee. Voor meer dan 40 euro per maand zou je toch wat betere service verwachten (en überhaupt werkende wifi maar oke). 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Goedemiddag,

We hebben sinds kort de Kpn Box 12, maar daardoor is ineens ons wifibereik ontzettend slecht geworden. We wonen in een huis met drie verdiepingen, en het wifibereik op de bovenste twee verdiepingen is zo slecht dat we met de wifimanager zelfs soms maar 7mbits per seconde meten (als we de meting überhaupt al afgerond krijgen, vaak houdt de hele wifi er zelfs mee op). Een kpn monteur vertelde ons dat als onze wifi zo slecht zou blijven, we aanspraak zouden maken op twee gratis wifiversterkers.

Nu heb ik net gebeld met KPN, omdat het ons via de wifimanager app niet lukt deze aan te vragen. Hij zei dat we het met de wifimanager opnieuw moesten proberen, maar we krijgen dan de melding ‘balen, het is niet gelukt’, maar verder kunnen we er niks mee. Ik heb twee screenshots bijgevoegd van een meting en van die foutmelding. 

We kunnen de meting alleen afronden als we dicht bij het modem staan, wanneer de wifi gewoon de vereiste snelheid meet (50mbits). Maar dit is natuurlijk niet waar het om draait, de wifi moet boven ook gewoon werken! Degene die ik aan de telefoon had mocht ons daarom geen gratis versterkers opsturen omdat hij alleen die goede meting in kon zien (mooi trucje van jullie om te proberen de Superwifi punten aan ons te verkopen). 

Sinds aanleg van de glasvezel twee weken geleden al 3 keer (!!) voor lange tijd gebeld met KPN en elke keer niet goed geholpen (we hebben ook allerlei problemen met de Chromecast verbinding namelijk, maar dat even terzijde). We hopen via deze weg de wifiversterkers aan te vragen, anders stappen wij per direct over naar een andere provider, want we zijn er inmiddels wel klaar mee. Voor meer dan 40 euro per maand zou je toch wat betere service verwachten (en überhaupt werkende wifi maar oke). 

 

Ik heb dit bericht even gekopieerd vanuit het internet gedeelte van het forum want ik weet niet of dit bij internet of thuisnetwerk toebehoort. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Milou en Boukje Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het al zo lang mis gaat met de wifi verbinding. Ik controleer graag voor je wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit gelukt is? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en uitzoeken wat ik voor je kan betekenen!