Beantwoord

Experia Wifi neemt naam V10a niet over!?

  • 18 December 2019
  • 17 reacties
  • 1527 keer bekeken

Beste forumleden,

Sinds de vervanging van mijn oude V10a voor een nieuwe V10a neemt de Experia Wifi AP de SSID niet over. De Experia Wifi heeft een ‘VRV’ naam. Een naam die ik dus niet herken en niet overeenkomt met mijn huidige V10a. Na vele belletjes en een monteur, die het probleem opgelost leek te hebben door zijn mobiel te koppelen via WPS en daardoor de interface te benaderen. Hierna een factory reset uitgevoerd van het AP. Helaas keerde de volgende dag het probleem weer terug. AP heeft weer de VRV naam en neemt op geen enkele manier de SSID over van mijn V10a. Op advies van de klantenservice plaats ik mijn vraag hier aangezien ze met geen andere oplossing kunnen komen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 December 2019, 13:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Ik neem aan dat de experia wifi versterker  met een kabel aan de experiabox zit?

Ja. is idd bekabeld aangesloten. 

Update: Met de KPN WiFi app nog geprobeerd maar ook daar gebeurt precies hetzelfde. Hij hersteld 'm even via de app en daarna schiet de AP weer naar de VRV naam. Ondertussen begrepen dat ‘motive’ de informatie pusht naar het modem. Wat ik dan niet begrijp is het blijven hangen van de AP op een verkeerde naam en niet gewoon de naam overneemt vanuit Motive zoals gesuggereerd wordt. 

Badge +19

En je hebt alles al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Experia Wi-Fi ontkoppelen dan experiabox resetten en dan de experia wifi resetten. Modem weer aanzetten tot de verbinding er is en dan de experia wifi weer aansluiten. Heb je dat al gedaan?

Yes. precies in die volgorde. V10a harde reset. AP harde reset. Dan neemt ie even de ssid over van de V10a en schiet daarna naar dat vreemde VRV ssid…

Voorheen zorgde een factory reset ervoor dat het modem terug ging naar zijn orginele ssid. Dit doet ie niet meer. Vraag me af waarom dit is. Niet echt bevorderlijk voor herstel. Je wilt toch ergens een keer naar het 0-punt terugkeren. 

Badge +19

Heel bijzonder dit. hier zal een medewerker aan te pas moeten komen. Die reageert vanzelf binnenkort. Laat even weten hoe het afloopt.

Reputatie 5
Badge +6

Kan het zijn dat het gastnetwerk aanstaat, dat voor problemen zorgt?

Hoi @Jaxx . Welkom op het forum.

Dit klinkt als een vrij exotisch issue wat een paar keer eerder voorbij is gekomen op het forum. Kun je jouw profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik zal dan een gespecialiseerde collega laten controleren of er ergens op onze server(s) gegevens staan die gereset moeten worden.

 

Dank voor de gegevens, @Jaxx . Ik heb mijn collega gevraagd er naar te kijken. Zodra ik nieuws heb, laat ik het weten. 

@Erwin_  Goededag Erwin, ik heb helaas nog niets gehoord van KPN. Krijg ik nog wat te horen over een oplossing?

Groet, Jaxx

Sorry, @Jaxx .  Ik vrees dat die collega van een vakantie aan het genieten is.

Ik wil nog graag iets proberen. Hoe heb jij die reset gedaan? Met het reset pinnetje? Of via de webinterface? Dat laatste is wenselijk. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, wil je dat doen?

Mocht dat geen effect hebben, zullen we op de terugkomst van die collega moeten wachten. Hoe zeer ik dat ook betreur. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

@Erwin_

Het probleem is inmiddels opgelost! Ik heb het modem en de AP's een factory reset gegeven via de interface. Het probleem bleef bestaan. Daarna heb ik van het modem en de AP's alle gegevens opnieuw handmatig ingevoerd. Dit heeft schijnbaar geholpen!

Iedereen bedankt voor z'n tijd en geboden hulp :)

 

Dank voor de update. Ik ben blij dat je het aan de praat hebt gekregen!

Ik heb hetzelfde probleem maar ben niet zo technisch ingesteld als Moujahid, hoe kan dit opgelost worden

@Werner33 : Kun je beschrijven wat er mis is? En wat je zelf al geprobeerd hebt?

De Experia Wifi AP neemt de SSID niet over. De Experia Wifi heeft een ‘VRV’ naam. Een naam die ik dus niet herken en niet overeenkomt met mijn huidige V10a. Ben inmiddels al ca 6 tot 7 weken hiermee bezig en heb denk ik totaal een uur of 12 met verschillende mensen van de KPN aan de telefoon gezeten. Resultaat een nieuw modem type V10A  en een nieuwe Experia wifi. Helaas probleem niet opgelost.

Hoi @Werner33 . Het zou kunnen dat er ergens op onze server gegevens zijn opgeslagen die telkens opgehaald worden.

Mijn advies: Zorg dat alleen de v10a is aangesloten en ga naar deze link: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm

pas hier de wifi naam en wachtwoord aan zoals jij die wilt hebben.

Wacht een paar minuten en sluit de experia wifi aan. Reset vervolgens de experia wifi ( 10 seconden het knopje indrukken) .

De experia wifi zou dan de gegevens zoals jij die zelf hebt aangepast moeten ophalen. Is dit gelukt? Sluit dan de volgende experia wifi aan.

Laat je weten of dit lukt?