Beantwoord

Experia WiFi neemt nieuwe netwerknaam niet over

  • 11 March 2020
  • 11 reacties
  • 431 keer bekeken

Goedemorgen, 

 

Ik heb de wifi versterker van jullie al tig keer gereset echter pakt hij de eerste paar seconden het nieuwe netwerk en vervolgens weer het voorgaande netwerk. Ik krijg dit niet verholpen.

Graag hoor ik van jullie, 

Met vriendelijke groet,

Pierre

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

icon

Beste antwoord door Natasja 13 March 2020, 13:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

De SuperWifi's dus begrijp ik? Kunt u inloggen op http://192.168.2.151? Eventueel van af een bekabeld aangesloten pc of laptop. 

Nee de wifi versterker van jullie zelf experia wifi 9005AC. Deze heb ik van uw monteur gehad omdat ik op zolder geen wifi heb.

Reputatie 7
Badge +24

Nee de wifi versterker van jullie zelf experia wifi 9005AC. Deze heb ik van uw monteur gehad omdat ik op zolder geen wifi heb.

Ok. Een zwarte vierkante dus? Dan moet het adres zijn: http://192.168.2.150

Goedemorgen, Deze site werkt niet geeft mijn browser aan. Duurt heel lang om te laden maar werkt uiteindelijk niet.

Mijn excuses ja het is het vierkante zwarte doosje

 

Zelfs als ik via de kabel van de versterker naar de laptop ga werkt het webadres wat je opgeeft niet.

Reputatie 7
Badge +24

Die versterker heeft u bekabeld op de Experiabox aangesloten? Met de origineel bijgeleverder kabel zonder dat er andere kastjes tussen zitten? En de laptop of pc zit ook rechstreeks op de Experiabox aangesloten? Probeer dat eens.

de versterker zit rechtstreeks op de box met de bijgeleverde kabel zonder tussen verbindingen. De laptop zat rechtstreeks met de kabel op de wifiversterker maar jullie webadres werkt niet. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zou gewoon moeten werken. Misschien een andere browser proberen? Let u erop dat er "http://" voor staat? En geen "https://".

U heeft de Experiabox gewoon op standaardinstellingen staan? Kunt u inloggen op http://192.168.2.254? Want dat is de Experiabox. U schiet er niets mee op om daar op in te loggen, maar even om te testen...

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Pierre1987. Van harte welkom hier. Lastig dat je WiFi-versterker de gegevens niet automatisch overneemt van je Experia Box. Resetten helpt niet, begrijp ik. Ik zie dat @Nick83 je al uitstekend op weg helpt. 

Ter aanvulling: het IP-adres van de eerste Experia WiFi is 192.168.2.150. Als dit IP-adres al in gebruik is door een ander apparaat of een andere Experia WiFi zal er een ander IP-adres worden toegewezen. Om dit adres te achterhalen kun je inloggen op de Experia Box via http://192.168.2.254. Hier vind je een overzicht van alle aangesloten apparaten met het bijbehorende IP-adres. Vervolgens log je als volgt in in je Experia WiFi:

  • Ga naar http://192.168.2.150 (of het andere IP-adres indien van toepassing)
  • Log in met gebruikersnaam (admin) en het wachtwoord dat op de sticker van het apparaat staat
Reputatie 6
Badge +9

Dag @Pierre1987. Ik zie dat ik geen reactie meer heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat het inmiddels is gelukt. Mocht je toch nog ergens mijn hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag.

Reageer