Beantwoord

Experiabox 10 omruilen naar 12

  • 28 December 2020
  • 6 reacties
  • 952 keer bekeken

Beste KPN,

Graag wil ik mijn experiabox 10 omruilen naar 12, omdat onze experiabox al een geruime tijd de wifi elke keer weg valt. En de 12 hierin beter is.

icon

Beste antwoord door RBxx 30 December 2020, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Daar zou ik niet zo zeker van zijn @Ed Rietveld !! KPN ruilt die ook niet zo maar om.

Heb jij alleen een BOX V10 ? of gebruik je ook wifi versterkers ?

@tonymelony ik gebruik 1 versterker op zolder bedraad met utp en rechtstreeks op de router. versterker is van kpn 

Badge +19

Welk type versterker heb je?

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ed Rietveld , als je Experia Wifi (zwart, vierkant) of Super WiFi (wit, rond) hebt, dan heb je er minstens twee nodig. De wifi van de v10 wordt dan automatisch uitgeschakeld omdat die niet goed samenwerkt met het “mesh” netwerk van die versterkers. De Box 12 kan dat trouwens ook nog niet.

@Joep1965 heb 1x Experia Wifi (zwart, vierkant) van kpn en de rest in huis is aangesloten via UTP

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Ed Rietveld zoals eerder gezegd wordt de wifi van de Experia Box v10 uitgeschakeld, zodra je de Experia WiFi aansluit. Daarom heb je minstens twee Experia WiFi's nodig. Eéntje is nodig in de omgeving van de Experia Box om daar de wifi te verzorgen.

Bekijk eens het topic over wifi : er staan veel goede tips en handige adviezen in.

Om wegvallende of trage wifi op te lossen staat daar: gebruik de Wifi Manager. Daar kunnen ontzettend veel verschillende mogelijke oplossingen uit voort komen. Van het (automatisch) aanpassen van het kanaal, tot een (mogelijk gratis) hardware oplossing in de vorm van twee Experia WiFi's.