Beantwoord

Experiabox kan niet geactiveerd worden na overstap

  • 5 June 2019
  • 2 reacties
  • 341 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Hallo allemaal,

sinds een klein jaartje weer terug bij de KPN, kort uitstapje gehad bij XS4ALL.

Gisteren is er een monteur langsgeweest om mijn moden te installeren, ik mocht dit zelf niet doen aangezien ik gebruik maak van pairbonding.

De monteur is 2 uur bezig geweest en heeft een paar keer zijn collega's gesproken van de backoffice, de reden:
profiel van XS4ALL staat blijkbaar nog op mijn aansluiting en daardoor krijgt mijn KPN experiabox nog steeds de XS4ALL instellingen mee, inclusief het ip-adres. Hierdoor kan ik geen tv-ontvanger activeren aangezien deze geen toegang kan krijgen tot het KPN netwerk.

De monteur heeft 2 modems getest, beide gereset maar het probleem blijft.
Hij is na 2 uur weer weggegaan en heeft de installatie niet kunnen voltooien.

Hij gaf mij gisteren als tip om de experiabox in de avond te resetten en dan kijken of hij wel de KPN image binnen kan krijgen, het power lampje zou dan blauw gaan branden/knipperen. Gisteravond en ook net nog de experiabox gereset en helaas, nog steeds de instellingen van XS4all.

Volgens de monteur moet er een port reset worden uitgevoerd, en de afdeling die dat kan doen was al gesloten (rond 16.30).

Ik heb net nog naar KPN gebeld (0800-0402) maar uiteindelijk krijg je daar een smsje met een link naar de help pagina, die dus niks kan met mijn probleem.

Ook geen belletje gehad van de KPN backoffice, die zouden nog contact opnemen met mij, volgens de monteur.

Gelukkig kan ik nog steeds van alles doen met mijn XS4all modem en ontvanger (surfen en tv kijken).

Ik heb mijn gegevens in mijn profiel bijgewerkt.

Dank je wel alvast 🙂
icon

Beste antwoord door Zelus 6 June 2019, 19:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 2
Badge
Afgelopen nacht is er blijkbaar wat gedaan aan de poorten, ik kan nu ook tv kijken met de experiabox en krijg een KPN ip-adres. Topic mag dicht 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @Zelus. Welkom terug bij KPN! Wat een vervelende start. Goed om te lezen dat je inmiddels gebruik kan maken van onze diensten. Mocht je onze hulp nodig hebben in de toekomst, dan horen we dat graag van je!

Reageer