Beantwoord

experiabox poort 4 is uit

  • 10 October 2020
  • 15 reacties
  • 175 keer bekeken

Goedemorgen, 

Opnieuw probleem met de experiabox V8
Alles weer opnieuw gereset en gedaan maar poort 4 weigert te werken.
Als ik de aansluitingen omdraai doen ze het wel dus ligt aan aan de poort. 
Please help 

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 5 November 2020, 10:43

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hallo @VRT, welkom op het KPN forum. Poort defect? Dat is een akelig probleem! Zou je jouw forumprofiel willen aanvullen met je gegevens: postcode + huisnummer, naam contractant, klantnummer? Dan kijk ik graag even met je mee op afstand :)

Gedaan 

KPN,

Heeft u al gekeken wat er aan de hand is? 
Sinds juni vraag ik een oplossing voor dit ongemak. 

 

KPN, are u still alive???

KPN ???

Reputatie 7
Badge +25

Sorry @VRT , volgens mij zijn we dit topic uit het oog verloren. Heb je het inmiddels via een  andere weg kunnen regelen? Zo niet, laat het vooral weten.

Ik zou niet weten hoe dit op te lossen. 

Reputatie 7
Badge +25

Ik zou niet weten hoe dit op te lossen. 

Een nieuw modem zou toch wel een oplossing zijn voor een defecte LAN-poort. Dus als dat nog niet is gebeurd, dan kan ik dat regelen. Betekent wel dat je dan dat nieuwe modem zelf moet installeren etc.

Hoeveel poorten heeft het nieuwe modem dan want heb er nu 4 en deze 4 heb ik echt nodig. Is het moeilijk om te installeren?

Reputatie 7
Badge +25

Hoeveel poorten heeft het nieuwe modem dan want heb er nu 4 en deze 4 heb ik echt nodig.

Goede vraag. Op dat modem zitten er 3. Dus dan zou er alsnog een switch nodig zijn. Wat ook een optie is, is dat ik je een switch stuur. Dan sluit je die aan op 1 van de werkende LAN-poorten, en heb je meer dan genoeg poorten beschikbaar, en hoef je geen modem te installeren.

Is het moeilijk om te installeren?

Dat is relatief, dus moeilijk in te schatten voor mij. In de basis is het kabeltjes in het nieuwe modem klikken en verbinding maken met de wifi. Maar als je zelf instellingen hebt aangepast in het modem, dan zul je dat weer opnieuw moeten doen op het nieuwe modem...

Nee ik heb niksaangepast dus kabeltjes kan ik wel zelf overzetten. 

Reputatie 7
Badge +25

Nee ik heb niksaangepast dus kabeltjes kan ik wel zelf overzetten. 

Okido. Ik stuur je een privébericht met de details!

Ik ontvang zojuist een sms bericht dat ik de modem moet inleveren morgen. Maar dan heb ik toch geen internet ??? Lijkt mij - wachten totdat ik dit vervangen heb en dan de oude terugsturen?

Reputatie 7
Badge +25

Bij het omruilen van het modem lever je de oude in bij het servicepunt, en krijg je een nieuwe gelijk mee. Zie ook het privébericht. Je zit dus even zonder diensten in de tijd dat je naar het servicepunt bent inderdaad. Hij blijft er een week liggen, dus kies een moment dat voor jou het beste uitkomt natuurlijk.

Ok hartelijk dank!

Reageer