Beantwoord

Experiabox V10 geeft problemen met bezoeken van bepaalde sites

  • 27 August 2021
  • 5 reacties
  • 1570 keer bekeken

Wij hebben thuis twee week geleden een nieuw modem (v10) gekregen. Nu ondervinden wij het probleem dat op bepaalde apparaten er wel wifi verbinding is maar als bijvoorbeeld Google wordt geopend en dan een zoek opdracht wordt gedaan er geen webpagina kan worden geopend. Dit is op facebook precies hetzelfde. De telefoon of laptop geeft dan aan de site is niet bereikbaar. 

 

Ik heb al een aantal keer naar kpn gebeld maar daar kom ik niet verder.

 

Johannes

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Lisa 30 August 2021, 16:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Weet je zeker dat het een V10 is en niet een V10a?

Ja staat experia box v10

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Johannes1997! Welkom op ons KPN Forum. Mag ik vragen waarom je een nieuw modem gekregen hebt? Was de vorige aan vervanging toe of het je een aanpassing gedaan in je abonnement waarvoor je dit modem ontvangen hebt? 

Het probleem dat je ervaart is een beetje bijzonder. Aan de ene kant heeft het apparaat wel verbinding, maar er vind geen/trage dataoverdracht plaats. Om een beter beeld van de situatie te krijgen, ben ik benieuwd welke (rand)apparatuur je hebt aangesloten op het modem. Denk aan versterkers, tv-ontvangers, switches, etc. 

Ik vermoed dat je het modem al eens gereset hebt met de klantenservice. 

 

 

Hallo Lisa 

Wij hebben aanpassing gedaan in ons abonnement en daardoor een nieuw modem ontvangen. We hebben nu tv erbij van KPN. 

Verder maken we gebruik van twee wifi versterkers in ons huis. 

Het modem hebben we idd al meerdere malen gereset.

Reputatie 7
Badge +17

Oké bedankt voor de info @Johannes1997! Wat voor versterkers heb je aangesloten? Experia Wifi, Super wifi, of een ander type? Als je een ander type hebt aangesloten, welk merk/type versterker is het? 

Het volgende is handig om te weten als je de V10 combineert met versterkers. Als je een versterker aansluit op de V10, neemt die het (hele) wifi-signaal over. Het is van belang dat de Wireless functie ‘UIT’ staat. Bij het aansluiten van een versterker gebeurt dit meestal automatisch, maar soms ook niet. In dat geval kun je de Wireless functie handmatig uitzetten door het ‘Wireless’ knopje 10 sec. in te drukken (zie afbeelding 1). Als je het knopje loslaat, dan zie je dat ‘Wireless’ niet meer (groen) brandt. Dit is goed:thumbsup: . 

Afb. 1) V10 - Wireless knopje is het middelste knopje te vinden op de zijkant van het modem

Wat gebeurt er als het Wireless lampje wél brandt terwijl er versterker(s) zijn aangesloten? Eigenlijk precies het probleem dat je omschrijft.  Als de netwerknaam/wachtwoord van het wifi-signaal gelijk is aan die van de versterkers, dan kan het zijn dat een apparaat verbindt met de (niet-werkende) V10 wifi i.p.v. die van de versterker(s). Dan lijkt dit apparaat wél verbonden, maar krijgt geen internet. Puur en alleen omdat de versterkers het hele signaal hebben overgenomen. 
Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Hieronder nog linkjes naar onze interactieve handleiding voor de Experia Wifi en Super Wifi. Mocht Wireless wél uitstaan, dan kan het zijn dat (één van) de versterker(s) niet goed gekoppeld is. 

Aansluiten Super Wifi

Aansluiten Experia Wifi

Succes!Â