Vraag

experiabox V10 meerder keer per dag resetten door wegvallend internet op glasvezelverbinding

  • 16 December 2020
  • 21 reacties
  • 120 keer bekeken

Ik ondervind de laatste week en zeker de laatste paar dagen last van wegvallend internet. Gisteravond was ook de verbinding van de TV weg en kwam pas terug na stroomloos maken en opnieuw opstarten van Experiabox V10.

Gezien dit nu meerder dagen achtereen meerder keren per dag voorvalt zoek ik een oplossing. Zeker omdat ik werk vanaf huis.

 

Hoe lossen we dit op?  Andere hardware ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Hallo @RuudWam , haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan weer.

Eventueel de modem terugstellen naar fabrieks-instellingen.

 

Hoi JanD  glaskast stroomloos na wederom vandaag een verstoring. Experiabox uit/aan gezet.

Na uur weer storing vervolgens ook de Experiabox naar fabrieksinstellingen teruggezet.

Kijken hoelang het nu goed gaat….  ?

Badge +19

Grappig Ik ben toevallig met iemand hetzelfde probleem aan het oplossen.  Kijken  of we het op kunnen lossen?

Een probleemloos netwerk bestaat uit een modem, een paar strategisch opgestelde bekabelde versterkers en bekabelde tv ontvangers.

  • voldoe hier bijna aan heb de Experiabox V10 in de meterkast bij de glaskast en een bekabelde aansluiting naar de tv-ontvanger.  ipv bekabelde versterkers heb ik 1 x 2 KPN SuperWifi punten(startpakket) - 849232 .
    (Aangeschaft onlangs gezien slecht Wifi bereik)

    Dit probleem lijkt toch bij het modem te liggen.
Badge +19

Wil je op speedtest.net de snelheid meten en liefst een screenshot hier plaatsen. Als het kan bekabeld meten.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/9cb47d30-3fca-11eb-b486-cf5031dd264a

Wanneer de Experiabox niet in storing raakt is de snelheid goed.

Heb tijdens een storing getracht het modem te bereiken om een log te downloaden maar helaas.

Na herstart is het log weer gewist …..

test is overigens via Wifi aangesloten laptop uitgevoerd.

Badge +19

Heb je een 100/100 of 200/200 abonnement?

sneller internet 100/100 wordt gefactureerd

 

Badge +19

Ok. Ik heb nog 1 vraag.  Wil je alle randapparatuur los halen van de experiabox en dan nog een keer de speedtest doen? Met de bekabelde laptop. 

nu laptop via kabel direct op Experiabox zonder andere aansluitingen

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/276a1a90-3fce-11eb-b486-cf5031dd264a

resulteert in slechter resultaat!  Heb je aan de knoppen gezeten??

lijkt over wifi sneller ? dan weer cijfers 108 download 147 upload ?

Badge +19

Toch is de bekabeld gemeten snelheid goed.  Zo hoort een 100/100 aansluiting er uit te zien.  Een upload hoger dan down klopt gewoon niet. Heb je de wifi snelheid gemeten via de Wi-Fi van het modem of via de versterker. 

via de super wifi versterkers.  Wifi op de Experiabox gaat dan automatisch uit.

Badge +19

Pff waar gaat het mis...Toch nog 1 test. Meten via de Wi-Fi van het modem. Zonder randapparatuur.  Puur om uit te sluiten dat er iets is met het modem.  Alles wijst er op dat het na het modem fout gaat.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/ed7e5af0-3fdf-11eb-a249-5304ea714bc6

wifi via Experiabox

vreemd genoeg weer sneller??

Badge +19

:thinking: Wat is dit nou toch?  Bekabeld ziet het er perfect uit. Geen idee wat dit is. Er zal een medewerker aan te pas moeten komen. Die reageert over een paar dagen. Sorry maar ik weet het even niet meer.

nu werkt internet wel maar interactive tv niet.:frowning2:

Word hier wel een beetje moe van zo langzamerhand. Als het nu een abonnement van een paar tientjes zou zijn…..

Ben nu aan het bellen maar er zijn blijkbaar veel storingen want er is een lange wachttijd ?!

Badge +19

Zeg tegen de computer die je aan de lijn krijgt ik  wil een medewerker spreken anders ga je door allemaal vreselijk optie heen.

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @RuudWam, fijn om te zien dat @Joep1965 jou al op weg heeft geholpen! Heb je inmiddels al contact gehad met onze klantenservice?Â