Beantwoord

Experiabox v10 valt steeds uit en start opnieuw op

  • 4 February 2020
  • 17 reacties
  • 4520 keer bekeken

Sedert vandaag problemen met de Experiabox.

Deze is vanochtend al uit gevallen, start wer op -valt weer uit en start dan weer op.

dit zelfde gebeurd nu net ook weer. 

Zijn dat update's / storingen of rommelt men aan mijn verbinding ??

 

icon

Beste antwoord door hmwa 8 February 2020, 14:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

23,20uur  nu valt ie weer 2 x   uit ??  wtf is er aan de hand

Reputatie 7
Badge +11

Wat gek, probeer eens te resetten?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

denk jij dat dat zin heeft, hij schakelt uit, aan, uit en weer aan, en doet t dan weer normaal een paar uurtjes

Reputatie 7
Badge +11

Hopelijk helpt het,zie ook https://forum.kpn.com/internet-9/spontaan-herstartende-experia-box-454336

Daar hetzelfde advies

Reputatie 7

Hmm, dat hoort niet te gebeuren. Ik zie hier voor vandaag ook al één verbrekende verbinding. Op het moment dat hij uitvalt, hoe branden dan de lampjes op je glasvezelpunt? Probeer inderdaad even een reset van je Experia Box. Als dit een probleem is in de trant van een update die is binnengekomen maar niet helemaal lekker is geïnstalleerd dan kan dat reboots triggeren. Een reset helpt dan. Als dat niet helpt en/of je ziet ook de lampjes op het glasvezelpunt veranderen, maak die dan even 2 minuten stroomloos en test opnieuw. Als het probleem dan blijft bestaan, laat het hier weten, dan kunnen we verdere actie ondernemen.

na zowel reset van glasvezelbox en experia tot op heden nog geen uitval waargenomen. 

Reputatie 7

Mooi, goed om te horen. Dan ga ik er voor nu vanuit dat het probleem is verholpen. Mocht het toch nog weer voorkomen hoor ik het graag. 

Beste,

ben een nieuwe klant, wacht al 12wkn op n tv, MAAR krijg met regelmaat dit soort appjes van mn zoon.

Dit doet ons geen goed nadat wij jaren bij Tmobile storingsvrij hebben geleefd.

ik weet dat jullie graag een monteur sturen, wat mij WEER €50- kost, en dan hoor mr. t ligt denk aan uw pc, ps4, of kabels. (wat niet kan want alles is nog geen jaar oud) 

terwijl beneden op de experiabox geen storing zit/zat. 

 

deze kwam heden 16 ferb 2020

***

en deze volgde al snel (lees meteen wat er loos is met die beloofde tv)  

***

 

Admin: topic samengevoegd met lopend topic, afbeeldingen verwijderd i.v.m. taalgebruik. Het is duidelijk dat er erg veel onvrede is over de verbinding

Reputatie 7

Hey hmwa, ik heb je losse topic even samengevoegd met het topic dat we al hadden. Het leek in eerste instantie goed. Maar ik begrijp uit de afbeeldingen (die we toch even verwijderd hebben i.v.m. het taalgebruik) dat er nu weer/nog steeds uitval plaatsvindt. 

 

Ik val even terug op wat ik eerder vroeg:

Op het moment dat hij uitvalt, hoe branden dan de lampjes op de Experia Box en op het glasvezelpunt?

Als je ziet dat de lampjes op het glasvezelpunt veranderen, maak die dan even 2 minuten stroomloos en test opnieuw. Als het probleem dan blijft bestaan, laat het hier weten, dan kunnen we verdere actie ondernemen.

k begrijp dat het verwijderen van mn zoon zn taal gebruik even de druppel is wat niet getoond mag worden.

maar k hoop dat u begrijpt waarom ik steeds kwader word daar er storingen optreden op de boven aansluiting, en dat die beloofde tv maar niet komt. ondanks mn klacht op het klachtenportaal werd ik gebeld door klantenservice met de mededeling: tja t duur wel lang hé, ik zal er met spoed es naar kijken. helaas hoor k dat soort berichten al 12 weken.  en mn zoon heeft die belofte al verworpen dat ie nog komt.

maar terug komende op de storing !  

ik heb laatst al de glasvezel en de experia gereset.  ik hoorde net dat mn zoon boven ook met regelmaat de extra routerbox boven van t stroom haalt om te resetten.  en ondanks er toch steeds verbindings problemen bij hem zijn boven op zn ps4 verbinding. (de ps4-pro  is 6mnd oud en heeft een SSd ipc een HD) ik heb hm nu gevraagd de router er tussen uit te gooien, en zn ps4 direct op de kabel af de experia te gaan benutten, es zien of dit iets kan helpen. 

 

Reputatie 7

maar k hoop dat u begrijpt waarom ik steeds kwader word daar er storingen optreden op de boven aansluiting, en dat die beloofde tv maar niet komt. ondanks mn klacht op het klachtenportaal werd ik gebeld door klantenservice met de mededeling: tja t duur wel lang hé, ik zal er met spoed es naar kijken. helaas hoor k dat soort berichten al 12 weken.  

Dat begrijp ik volkomen, hmwa. Ik hoop ook van ganser harte dat er heel snel duidelijkheid komt over jouw tv.

 

maar terug komende op de storing !  

ik heb laatst al de glasvezel en de experia gereset.  ik hoorde net dat mn zoon boven ook met regelmaat de extra routerbox boven van t stroom haalt om te resetten.  en ondanks er toch steeds verbindings problemen bij hem zijn boven op zn ps4 verbinding. (de ps4-pro  is 6mnd oud en heeft een SSd ipc een HD) ik heb hm nu gevraagd de router er tussen uit te gooien, en zn ps4 direct op de kabel af de experia te gaan benutten, es zien of dit iets kan helpen. 

 

 

Goed dat je al gereset hebt. En testen zonder de extra router is ook een hele goede. Ik hoor graag of dit ook verbetering brengt. 

 

Dat begrijp ik volkomen, hmwa. Ik hoop ook van ganser harte dat er heel snel duidelijkheid komt over jouw tv.

Goed dat je al gereset hebt. En testen zonder de extra router is ook een hele goede. Ik hoor graag of dit ook verbetering brengt. 

 

tot nu toe heb ik hem nog niet gehoord.  op een 2e kabel naar zolder heb ik een router van Tmobile gezet voor zijn wifi.   Wat ik met mijn laptop beneden wel sedert enkele dagen steeds heb is dat mn latop het Ip adres kwijt is van de experia wifi. dan moet ik de verbinding verbreken, en dr na weer opstarten dan lukt t wel weer. 

 

Reputatie 7

Ervaar je dat met de laptop sinds je die tweede router geplaatst hebt? Zorg ervoor dat die router, als het even kan, in een access point modus staat om eventuele problemen rondom DHCP te voorkomen.

Het klinkt alsof de laptop ook wat issues heeft met IP-adres verkrijgen vanuit de Experia Box. Wat je dan zou kunnen doen is de laptop een vast IP adres geven. Dit doe je door in te loggen op de webinterface via https://192.168.2.254. Eenmaal ingelogd kies links voor Network en dan bovenaan onder LAN voor LAN DHCP. Daar kun je, met de blauwe knop, een vast IP adres instellen voor specifieke apparaten aan de hand van hun MAC adres. Wat het MAC adres van de laptop is, kun je in de Experia Box zien onder de verbonden apparaten, of opzoeken op de laptop zelf. Zorg dat het vaste IP dat je instelt begint met 192.168.1. Het achterste cijfer kies je zelf (1-255). Kies er wel een die niet op dat moment al in gebruik is door een ander apparaat.

@Erik_  

dank voor jou uitleg, zodra k tijd heb zal ik er naar kijken.

mn laptop draait via wifi direct af de experiabox.  het wegvallen van de wifi verbinding is pas van de laatste paar weken.  Soms wat dagen niet, dan weer 2x op 1 dag. (onvoorspelbaar wanneer) 

de 2e experia-router staat op zolder, die gaf storingen bekabelt naar de ps4 (routerkabel staat op poort 1 van de experiabox) nu de ps4 direct op deze kabel staat (router er tussen weg) heb k nog een storing gehoord. Waarom die 2e router storingen geeft is mij dus een raadsel. Daar zit normaal gesproken alleen de ps4 kabel op en via wifi zijn mobiel. 

@Erik_    alvorens ik weer een probleempje bij mn laptop ga zoeken en alles anders instel,

(mn max mb bereik lag volgens een 4e monteur ook aan mn  laptop, bij zelf onderzoek blijkt dat het meten via een webserver maar de helft overblijft dan het meten direct met een app uit de windows store, toen bleek mn 500mb plots wel door te komen) 

maar voordat ik dus mn laptop omstel, heb ik het wifi kanaal aangepast, nadat ik elke 5min het signaal kwijt was. tot op heden is die al 2 dgn nog niet weggevallen. nadeel is bij het omstellen dat mn printers en HHD die via wifi draaien dan ook weer moet omstellen. 

het probleem ligt waarschijnlijk daar ik omgeven ben door 3 andere experiaboxen op max 20mtr afstand.

Reputatie 7

Als jij een andere Experia Box als router had aangesloten kan dat inderdaad voor problemen zorgen. Die hebben namelijk niet de mogelijkheid om als access point ingesteld te worden. Dan kun je problemen krijgen met DHCP (het uitdelen van IP adressen).

 

Hoe oud is je laptop? Als hij al aardig oud is, dan kan het zijn dat de netwerkkaart alleen 2,4Ghz wifi ondersteund of anderszins een beperking geeft op snelheid. Maar goed dat het met kanaalaanpassing nu wel stabiel lijkt.

@Erik_   ik heb de experia box V10, die door jullie is geleverd. 

mn laptop is 2jr oud, en 1000mb aan. ja hij draaid alleen op de 2.4ghz. (zover ik weet en bij HP heb geinformeerd) maar op mn mobiel zag ik zoveel wifi verbindingen rond mijn kanaal dat ik de mijne amper nog zag, nu na het omzetten van kanaal gaat t een stuk beter. 

mn zoon boven heeft ook jullie geleverde extra experia box, die nu van de bekabeling van de hoofd box af is gehaald wegens herhaaldelijke uitval. Nu hij rechtstreeks bekabelt op de hoofd box zit aangesloten blijft zijn verbinding wel stabiel.  Voor zijn wifi naar zn mobiel heb ik een Fox op de kabel aangesloten, die blijft wel stabiel.