Beantwoord

Experiabox V10A foutmelding kan ip adres niet ophalen

  • 22 April 2020
  • 28 reacties
  • 3297 keer bekeken

Badge

De Experiabox V10A heeft altijd goed gewerkt, echter sinds een aantal weken kan ik geen verbinding maken omdat er geen IP-adres kan worden opgehaald. Eerst was een harde reset of uit- en weer aanzetten voldoende. Het gebeurt echter nu steeds vaker. De situatie is niet veranderd, gewijzigd of wat dan ook. Het wordt nu knap irritant als je op je Smartphone weer het 4G symbool ziet en de box weer opnieuw opgestart moet worden en soms is het genoeg om de WiFi knop aan de zijkant uit- en aanzetten. Alleen de tv blijft het doen omdat die op het stroom netwerk zit waarschijnlijk. Alle andere hardware heeft geen WiFi verbinding meer. Ik ben nog steeds KPN compleet maar nu de computer van mijn zoon telkens uitvalt als hij online speelt met een internationaal team is op zijn zachtst gezegd “niet leuk”. Graag een oplossing of een nieuwe box wellicht?

gr

Harry Westerveld

icon

Beste antwoord door Lisa 3 May 2020, 18:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Westerveld666 en welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat het steeds herstarten of resetten hier niet ideaal voor is, zeker als je zoon aan het gamen is. Alle apparaten geven dan de melding dat er geen IP adres opgehaald kan worden? Heb je extra apparatuur aangesloten op de Experia Box (zoals een switch of extra router)? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik de verbinding doormeten. 

Badge

Hallo Sanne. 
 

Sorry voor de late reactie. Ik had geen snelle reactie verwacht. Heb inmiddels forumprofiel aangevuld. Nee, dat is het hem juist, er is helemaal niets veranderd in onze situatie. Wel heb ik ergens gelezen (ik woon in een appartementencomplex) dat een (nieuwe) buurman die ook KPN heeft ook een probleem kan veroorzaken. Die is er dus wel sinds niet al te lang. Het lijkt wel dat elke dag zo’n beetje op dezelfde tijd de Experia Box op rood gaat en deze melding geeft: kan het ip-adres niet ophalen. Ook is vreemd dat mijn iPad bijv nog wel een verbinding heeft maar mijn Samsung A51 niet. De computer van mijn zoon is rechtstreeks met een kabel verbonden, de rest is draadloos. Hopelijk wordt dit vervelende probleem opgelost. 
Altijd tevreden geweest met KPN maar zoals gezegd, dit probleem blijft zich nu herhalen. 
 

Met vriendelijke groeten,

Harry Westerveld

Reputatie 7
Badge +25

Hi Harry. Ik zie dat je ook contact hebt gehad via een andere weg. Is daar nog wat uitgekomen? Je geeft aan dat de Experia box op rood gaat. Bedoel je dat je letterlijk een rood lampje gaat branden? Zo ja, welke? Dit lijkt overigens niets met je buurman te maken te hebben.

Badge

Hoi Sanne

Mijn zoon heeft contact gehad met klantenservice. Daar kreeg hij alleen te horen dat er geen monteur langs kon komen, daar moesten wij het mee doen. M.a.w. zij laten je gewoon aan het lot over i.p.v. proberen een oplossing te zoeken. 
Ja, gewoon dat horizontale lampje DSL Internet aan de voorkant van de Experia V10A. 

Reputatie 7
Badge +25

Het klopt dat we in de huidige situatie niet zomaar een monteur kunnen langs sturen. Dat is niet heel vreemd denk ik, maar we kunnen altijd kijken of we iets kunnen doen natuurlijk.

Jij hebt glasvezel zie ik. Je geeft aan dat een herstart/reset van het modem dan de oplossing is. Zou je de volgende keer dat je dat rode lampje ziet het volgende willen proberen? Laat het modem gewoon aan staan, en maak het glasvezelkastje 30 seconden stroomloos, en sluit 'm daarna weer aan. Ik ben benieuwd of dat de storing dan ook oplost. We moeten even gaan uitsluiten waar het fout gaat namelijk.

Badge

Ok Paul, zal ik proberen en laat het tzt weten of dat het probleem was/is. Bedankt zover. 

Badge

Dat is toch het NT kastje of niet?

Reputatie 7
Badge +25

Dat is toch het NT kastje of niet?

Yes!

Badge

Hoi Paul. 
 

Ik heb van mijn zoon gehoord dat dit met het glasvezelkastje inmiddels gedaan is op verzoek van klantenservice, dat heeft dus ook niet geholpen. Afgelopen nacht lag alles er weer uit met dezelfde melding. De ronde on/off knop aan de achterkant uit- en weer aanzetten is dan wat helpt. Resetten is ook al een aantal keren gedaan. Het probleem blijft. Kan IP-adres niet ophalen. 

Reputatie 7
Badge +17

@Westerveld666 Ook ik heb even alles uitgemeten en moest helaas de Experiabox resetten (sorry hiervoor).
Gek dat je steeds dezelfde melding krijgt. Het lijkt erop dat het modem geen IP adressen kan uitgeven. Ik weet hier het fijne niet van helaas, maar een herstart of reset lost dit probleem dan tijdelijk op totdat de leasetijd voorbij is.  
Je hebt dus, als ik het goed hebt alleen de Experiabox en een tv aangesloten in het netwerk. Geen switches, geen routers helemaal niets? Mijn systeem zegt namelijk iets anders al kunnen we het apparaat niet uitlezen. Ik heb het meerdere malen geprobeerd uit te lezen.
Zou je voor mij eens kunnen kijken hoeveel gele poorten er bezet zijn achterop de Experiabox? Als er 2 of 3 bezet zijn, zou je dan de kabels willen langslopen en kijken waar deze op uitkomen?
Als er niets is aangesloten wil ik je vragen het modem een monteursreset te geven. 
Een monteursreset gaat als volgt:  reset button + wps knop (aan de zijkant) 7 seconden ingedrukt houden.

Ik hoor graag van je! 
 

Badge

Hallo Lisa. 
 

Er zitten twee gele in de Experia ééntje naar een kastje in de meterkast zelf in een stopcontact (weet niet hoe dat ding heet) en één van de computer van mijn zoon. Zie foto’s. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Westerveld666 Bedankt voor je snelle reactie en voor de foto! Dit maakt veel duidelijk. Ik kan helaas de Draadloze verbindigssets (DVS 650) niet uitlezen. Dit is geen probleem, ik neem aan dat je zo'n tweede kastje bij de tv hebt staan?

Heb je ook wel eens problemen met de tv foutcodes, haperingen, o.i.d. als de wifi wegvalt? Als dit zo is, dan is er meer aan de hand en ligt het niet aan het modem.
Als jullie geen storingen hebben met betrekking tot tv kijken en alleen met de wifi/bekabelde verbinding, dan kan een ander modem nog wel eens de oplossing zijn.
Is jullie download/upload snelheid wel gewoon voldoende? Als je dit niet weet, zou je dan eens een speedtest willen uitvoeren? 

Excuses voor alle vragen, voordat ik een nieuw modem op stuur wil ik graag zeker weten dat dit de oplossing kan zijn. Om telleurstelling te voorkomen. 

Badge

Ja de tv heeft ook zo’n kastje waar de receiver in zit. Nee, dat is het hem juist, alleen het overige valt uit. De tv is tot nu toe 2 x uitgevallen of zo met idd een foutcode. Vaak genoeg, eigenlijk elke dag, dat alles eruit ligt gaat de tv gewoon goed. Down- en upload zijn goed en normaal volgens mijn zoon. 

Reputatie 7
Badge +17

@Westerveld666 Dan is het wat mij betreft de beste optie om het modem eens om te wisselen. Gaat het lukken om deze zelf aan te sluiten? Als dit lukt, dan stuur ik een modem naar een PostNL punt bij jullie in de buurt. Je mag de huidige V10a + voedingsadapter dan in een doos stoppen en daar inleveren. 

Mocht dit niet de oplossing zijn, kunnen we in de toekomt (wanneer het weer mogelijk is) altijd nog een monteur inplannen. 

Laat je het weten wat je hiervan vindt? Dan kan ik het eventueel voor je in orde maken. 

Badge

Hoi Lisa

Ja, dat zei ik ook al tegen mijn zoon. Op dit moment lijkt mij dat idd de beste optie. Mocht het weer fout gaan moeten we idd maar even wachten op betere tijden en dan een monteur er naar laten kijken. Het gaat volgens mij de goede kant op met “betere tijden”. Mijn zoon heeft een studie ICT gedaan dus hij zal zich er mee redden en ik weet ook e.e.a. van systeembeheer. Dus als we er dan nog niet uitkomen ….. vragen we jou weer .…

Krijg ik een adres waar het modem met adapter naar toe moet? Het liefst natuurlijk een antwoordnummer .…

Bedankt zover voor je medewerking en snelle reacties.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Westerveld666, ik neem het even over van mijn collega Lisa. Je krijgt zo een privébericht van me met de benodigde informatie om jouw Experia Box om te ruilen voor een andere. Ik ben benieuwd of je met het nieuwe modem verbetering bemerkt!

Reputatie 7
Badge +18

Daar ben ik weer @Westerveld666! Hoe bevalt de nieuwe Experia Box? 

Badge

Was wel vreemd. We konden geen verbinding krijgen met het wachtwoord dat achterop de Experia staat. Mijn zoon was weg en stuurde mij een bericht dat ik het oude wachtwoord eens moest proberen, en jawel toen kreeg ik een verbinding. Hij gebruikt wel de nieuwe netwerkkaart die achterop staat maar niet het wachtwoord. Alles goed en wel, vanmorgen zag ik dat mijn iPad en Samsung A51 beide geen WiFi verbinding hadden. Ik dacht nog, het zal toch niet waar zijn? Het lampje aan de voorkant was gewoon groen en die aan de zijkant knipperde. Toch maar even uit- en weer aangezet. Tot nog toe verbinding, even afwachten en fingers crossed. 

Reputatie 7
Badge +18

Bedankt voor de update! Ik hoor vaker dat de wifi gegevens gehusseld worden bij een nieuwe router. Als je ooit je wifi naam en wachtwoord aangepast hebt met een servicetool zou de nieuwe Experia Box deze weer over moeten nemen, maar in de praktijk lukt dat zo te lezen niet in alle gevallen. Fijn dat het met het oude wachtwoord toch gelukt is! Mocht je de wifi naam weer aan willen passen, dan kan dit nog via deze servicetool. Ik hoop dat vanmorgen een uitzondering was en dat de wifi zich nu blijft gedragen. 🤞🏻 Mocht je toch weer problemen ervaren, laat het gerust weten! 

Wij zijn al weken bezig met exact hetzelfde probleem.  Helaas nog steeds geen oplossing behalve alles wat hierboven ook gedaan is en ook al meerdere keren. Is een nieuwe experia box ook voor ons een optie?

Badge

Ja dat was het probleem. Nieuwe experia box gekregen En ik heb sindsdien geen problemen meer gehad, top en bedankt. 

Ik hoop zo dat dit de oplossing is. Leest de KPN dit ook of moet het hele traject weer overnieuw?

Reputatie 7
Badge +18

@Christien1 Ik zie dat je inmiddels via een andere weg contact hebt opgenomen en dat het modem is omgeruild dus ik ga er vanuit dat het hiermee bij jou ook opgelost is! 

Eindelijk een meedenkende, klantvriendelijke medewerker getroffen die na 5 minuten tot de conclusie kwam dat een nieuw modem de oplossing was. En dat klopte inderdaad, alles werkt weer. Dank je wel medewerker dat jij het wel aandurfde!

Ik heb sinds 1 week hetzelfde probleem.

Maar kan alleen in contact komen via het forum ik vind nergens een telefoonnummer!