Vraag

Experiabox V10a internet hapert

  • 19 October 2019
  • 34 reacties
  • 2925 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

@Makkie72 - klopt, met de oude V10 werkt het als een zonnetje. Ken meer mensen met dezelfde klachten. Is gewoon een brakke router. Vriend van me heeft er een tijdschakelaar tussen. Om de paar uur zet die de V10a een minuutje uit. :grin:

Die V10a ligt hier te wachten in de doos om ooit teruggestuurd te worden. Jammer dat KPN zulke rommel levert, maar ja, het mag ook niks kosten. 

Misschien een tip: Ik heb die V10 op marktplaats gekocht voor 10 euro.

Ik gebruik de V10 verder alleen via de vaste kabel het signaal door te geven aan een aantal switches en Accesspoints (unifi). De airports heb ik een tijdje geleden vervangen (was toe aan iets anders).

Succes, ondersteunt tegenwoordig ook de Fritzboxen ipv de Experiabox. Geen ervaring mee, maar die schijnen erg goed te zijn.

Succes!

 

@Makkie72 - klopt, met de oude V10 werkt het als een zonnetje. Ken meer mensen met dezelfde klachten. Is gewoon een brakke router. Vriend van me heeft er een tijdschakelaar tussen. Om de paar uur zet die de V10a een minuutje uit. :grin:

Die V10a ligt hier te wachten in de doos om ooit teruggestuurd te worden. Jammer dat KPN zulke rommel levert, maar ja, het mag ook niks kosten. 

Misschien een tip: Ik heb die V10 op marktplaats gekocht voor 10 euro.

Ik gebruik de V10 verder alleen via de vaste kabel het signaal door te geven aan een aantal switches en Accesspoints (unifi). De airports heb ik een tijdje geleden vervangen (was toe aan iets anders).

Succes, ondersteunt tegenwoordig ook de Fritzboxen ipv de Experiabox. Geen ervaring mee, maar die schijnen erg goed te zijn.

Succes!

 

Dank je wel @Niels_1 , ik wilden hem net als bij ziggo enkel als DHCP server gebruiken. Maar moet nu toch WiFi aan hebben staan, omdat als mijn AirPorts problemen geven dan kan ik toch nog WiFi gebruiken. Ik ga meteen even op zoek naar de V10.

Wie weet werkt mij LG OLED dan ook beter met de Arris, heb daar ook flink wat problemen mee..

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Makkie72 en @Niels_1, allereerst even dit: Experia Boxen zijn van KPN. Ze zijn in bruikleen van de klant, maar mogen niet aan- en verkocht worden. Iets om rekening mee te houden. Daarnaast is de V10A zeker geen brakke router. Het is zeker mogelijk dat je een minder goed werkende Experia Box hebt, maar als je kijkt naar het aantal klachten in verhouding tot het aantal gebruikte V10A's, is dit echt minder dan je waarschijnlijk denkt. Niettemin moet hij gewoon goed werken, dat wil ik voorop stellen. 

@Marcia_ 

Mogen niet aangekocht worden? Bijzonder Standpunt. 
Laten weer niet omheen draaien. Het is een brakke router of toch in elk geval het wifi gedeelte is brak. Wordt heel veel over geklaagd. Elders op dit forum geeft iemand van KPN zelf aan dat deze nog volop in ontwikkeling is. Ding valt om de haverklap in storing.  
 

Ik had steeds gedoe tot ik het apparaat heb vervangen door een V10. Vanaf dat moment draaide het probleemloos. Volgens KPN lag het niet aan de V10a. Dat ding eruit halen bleek wel de oplossing. Dan is toch in elk geval mijn (en die van heel veel anderen) een brakke router. 
 

kan ik ‘m ruilen voor een fritzbox?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_

Mogen niet aangekocht worden? Bijzonder Standpunt.

Geen bijzonder standpunt. De Experia Box is niet van de verkoper en deze mag hem dus niet verkopen. 

 

@Marcia_

kan ik ‘m ruilen voor een fritzbox?

Ja, dat kan. Je kunt de FritzBox nemen als extra optie. Je betaalt hier 7,49 euro per maand voor. Je krijgt dan ook direct gratis toegang tot de hulp van de Tech Desk, ook voor niet-technische vragen. De V10A kun je dan retourneren.

 

Alleen de V10A omruilen voor de FritzBox is niet mogelijk.

Al maanden hetzelfde probleem met de V10A. Ben inmiddels met de derde V10A bezig en het probleem van wegvallend Internet blijft ellende. Ook mijn Netflix-app, via de Motorola TV-box, heeft er nu last van. Tig keer resetten helpt gewoon niet

Voorheen (of nog steeds) een abo via Telfort met een ZyXell.. heeft jááren probleemloos gedraaid. Enkele jaren gelden kreeg ik de optie om de modem te vervangen door een ‘moderner’ exemplaar, maar zelfs de betrokken medewerker raadde dit af.

Ik sluit mij dus volledig aan bij de mening dat de V10A een "brakke modem” is.. Het probleem is ook veel groter dan wordt erkent, want de fora staan er gewoon vol mee!

Een vierde ‘ruil’ zie ik niet meer zitten, want het zal geen andere modem worden dan opnieuw een lamme V10A,

NB. de tweede modem die ik ontving, officieel van Telfort nog steeds, was een beschadigde tweedehands en was al kapot bij aankomst (de UTP-aansluiting was zonder pasblokje; gewoon een vierkant gat).

KPN/Telfort ‘recyclen’ dus de rommel van een ander. Je krijgt geen nieuwe, hoewel ik niet verwacht dat een nieuwe het probleem met de V10A zal oplossen.

En opnieuw bellen met de KCC van Telfort, jawel nog steeds, levert dezelfde vragen en acties op die ik al honderd keer heb gehoord en gedaan. Met uiteindelijk weer hetzelfde resultaat.

KPN, Telfort, het wordt tijd dat jullie dit gaan ‘ownen’; dus hand in eigen ‘hardware boezem’ steken, een betrouwbaar product opnemen en uitleveren aan je klanten die keer op keer tegen dit probleem aanlopen.

Zoals wij hier zeggen: “Geen woorden maar dáden!”

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @RonHos, welkom! Heel erg vervelend dit.. Voor het omruilen van de Motorola kan je het beste een bericht op het Telfort forum plaatsen. Dan krijg je een andere ontvanger toegestuurd. Ook daar kan je het beste terecht voor je V10A vraag, als je wilt dat we er nog eens naar kijken. Ik kan jouw Telfort gegevens niet inzien, helaas.

 

Wel heb ik zelf juist positieve ervaringen met het omruilen van de ZyXell naar een V10A. Bij mijn moeder zijn de problemen van wegvallend internet en tv volledig verholpen met de omruil. Zij moest trouwens wel eenmalig haar V10A terugzetten naar de fabrieksinstellingen. 

Marcia,

het ligt niet aan de Motorola, dat lost het probleem met wegvallend Internet op de V10A echt niet op.

BTW; tv doet het gewoon wel. Apps zoals Netflix en YouTube hebben geregeld verlies van de verbinding met hun servers.

KPN en Telfort zijn voor mij één pot nat, ben inmiddels de weg kwijt.. Het vervangen van de ZyXell voor een V10A is een aanloop naar alles bij KPN en het opheffen van het merk Telfort. Mobiel is al over en ergens dit jaar volgt Internet/TV abo.

Resetten, terug naar fabrieksinstellingen, lease time etc.. Been there done that

 

Het is en blijft KPN infrastructuur en apparatuur.

 

Inmiddels ben ik gebeld door iemand van de 2e-lijns ondersteuning van KPN.

Die persoon had voor mij een ticket gemaakt om mijn V10A om te ruilen voor een V10 via een koerier.
 

Het lijkt iets beter te werken, maar heb nog steeds problemen met een soort fake WiFi verbinding via mijn AirPorts, waarbij pagina’s niet laden en ik alsnog via mijn iPhone bijvoorbeeld naar 4G moet gaan of WiFi van de V10 moet pakken (wat niet overal in huis beschikbaar is)… er lijkt gewoon iets vreemds aan de hand te zijn met die DHCP server.