Beantwoord

Experiabox v10a op rood bij aanzetten wifi op laptop

  • 1 December 2020
  • 16 reacties
  • 236 keer bekeken

Sinds een paar dagen 't volgende probleem. Als op de laptop de WiFi wordt aangezet springt het groene lampje op de Experiabox V10a op rood. Experiabox door mezelf en door KPN op afstand gereset, geen resultaat. Staat de WiFi op laptop uit, dan werkt de WiFi op me smartphone wel en brandt het lampje gewoon groen. In huis is niets veranderd, laptop staat 6 meter van modem vandaan. Is het thuiswerken van buren een mogelijke oorzaak? Andere tips?  Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Wil007Schiedam 29 December 2020, 10:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Wil007Schiedam 

 

Welke lampje wordt rood, WiFi, internet of een andere?

Als het probleem alleen optreed als je jouw laptop via WiFi wil gebruiken dan lijkt mij dat toch een probleem met die laptop, je buren zullen daar niets mee te maken hebben.

Zijn er net voordat het probleem begon updates of nieuwe programma's geïnstalleerd?

Heb je die laptop al eens gescanned met b.v. Malwarebytes, misschien staat er wel een trojan of virus op die dit veroorzaakt. Die kan je dan het beste even downloaden op een andere PC of laptop en die via een USB stick op die probleem laptop installeren.

Bedankt voor je reactie. Het betreft het groene lampje aan de voorkant van de V10a. Fout doet zich voor op beide laptops, op mijn laptop draait het veiligheidpakket van KPN. Lampje ging ook op rood bij gebruik van 2 smartphones. Heeft dus te maken met bandbreedte, kanaal Wi-Fi of drukte van Wi-Fi gebruikers in de buurt. Denk ik. Kijk het nog wel ff aan en probeer anders een ander kanaal. 

Reputatie 7
Badge +18

Je zou een WiFi analyzer app op je smartphone kunnen installeren, daarmee kan je dan vaak wel zien wat het beste kanaal is voor de 2,4GHz en hoe sterk het signaal is op de diverse locaties in je huis, het 5GHz netwerk is meestal nog niet zo druk als 2,4GHz dus daar zal je weinig problemen zien denk ik (de 5GHz WiFi zie je trouwens alleen als de smartphone ook 5GHz ondersteunt).

Bedankt voor het meedenken, anders gewoon een kabel ertussen.  Gr. 

Reputatie 7
Badge +24

Eey KPN, spam hier. Dat is een tijd geleden zeg. Dat ik dat zie.

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor je reactie. Het betreft het groene lampje aan de voorkant van de V10a. Fout doet zich voor op beide laptops, op mijn laptop draait het veiligheidpakket van KPN. Lampje ging ook op rood bij gebruik van 2 smartphones. Heeft dus te maken met bandbreedte, kanaal Wi-Fi of drukte van Wi-Fi gebruikers in de buurt. Denk ik. Kijk het nog wel ff aan en probeer anders een ander kanaal. 

Dus bij beide laptops is het zo dat de v10a in de stress gaat zodra je WiFi aan zet? Heel raar. Slaat nergens op. Sinds hoelang is dit? Heeft u misschien een vast ip ingesteld? De WiFi verbinding al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?

Vandaag de laptop via de kabel aangesloten, geeft hetzelfde probleem. Bij zowel gebruik Wifi als bekabeld verandert het groene lampje op de voorkant van de V10a in rood, hierdoor geen toegang tot 't internet. Ook zonder gebruik te maken van mijn Explorer, zodra ik een verbinding opzet gaat het ADSL lampje op rood.???? 

Reputatie 7
Badge +24

Explorer? Wat bedoelt u daarmee?

Internet Explorer in Windows 10 om een website te openen. (Windows, Firefox, Google) 

Reputatie 7
Badge +24

Internet Explorer in Windows 10 om een website te openen. (Windows, Firefox, Google) 

U gebruikt toch al lang Edge mag ik hopen?

Maar wat betreft het lampje op de Experiabox: ik weet het niet. Ik denk dat een KPN medewerker daar maar eens naar kijken moet.

Reputatie 7
Badge +17

Ik denk dat ik het met je eens ben @Nick83. @Wil007Schiedam zou je nog even je profiel in kunnen vullen? Dan kijk ik of ik kan zien waar het wegvallen begint. Zou het verder mogelijk zijn eens te kijken wat er gebeurt als je de laptop ergens anders aan een modem hangt? Of het bijvoorbeeld ook op andere locaties voorkomt dat je laptop de internetverbinding verstoort?

Reputatie 7
Badge +17

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!

Hallo, ik ben niet vergeten om het af verder hier af te ronden. Laatste dagen weinig tijd gehad om eea verder te testen, ik gebruik mijn laptop slechts 1 a 2 x per week. Ik vermoed dat het te maken heeft met het wel of niet gebruik maken van browser Microsoft Edge. Bij het openen van KPN Veilig wordt hier in het oranje naar verwezen. Alle overige aspecten mbt virussen, firewall en gescande bestanden wordt met groen aangegeven dat dit OK is. Onderzoek loopt nog. Als oud KPN Servicemonteur wil ik eerst 't domein bepalen waar de fout zit. OPENBARE TELEFOONCENTRALE / OTFC - VERDELER BUITEN - INVOERPUNT WONING of EXPERIABOX, WI-FI, LAPTOP. Wi-Fi kan ik uitsluiten ( bekabeld gaat ook fout). Met de kerst probeer ik mijn laptop op een andere locatie. Gaat 't dan ook fout dan weet ik zeker dat de fout in mijn laptop zit...... Bedankt zover, ik kom er nog op terug. Take Care. 

Reputatie 7
Badge +17

In dat geval hou ik het topic nog even open. Zodra er voortgang is hoor ik het graag. :relaxed:

Hallo Bram, probleem is (vooralsnog) verholpen. Een oude laptop van mijn vrouw werkte wel naar behoren, dus 't probleem moest haast wel in die van mij zitten. Ik heb de laptop een Systeemherstel met behoud van bestanden gegeven, dus niet naar 'n eerder herstelpunt (had ik achteraf beter eerst kunnen proberen, dan had 't waarschijnlijk niet zo lang geduurd). Gevolg is wel dat alle later geïnstalleerde apps en software was verdwenen, bij mij was dat alleen KPN Veilig. Bij het opnieuw installeren van KPN Veilig wordt aangegeven dat dit reeds actief is, maar Prog is niet te vinden ('n probleem wat andere mensen ook regelmatig tegenkomen) Bij installeren niet kiezen voor getoonde PC, maar voor "nieuw apparaat toevoegen". KPN Veilig wordt dan opnieuw geïnstalleerd. Hopelijk hebben anderen ook wat aan deze tip. Bedankt voor de aandacht en een gezond 2021 toegewenst. Gr. Wil (oud KPNer) 

Reputatie 7
Badge +17

@Wil007Schiedam goed om te horen da het probleem is opgelost. Je zou voor het verwijderen van KPN Veilig het best nog even de F-secure Removal Tool kunnen gebruiken. Die hoort alle restanten van het programma te verwijderen. Ik sluit in ieder geval het topic! :relaxed: