Beantwoord

Experiabox v12 heeft wegvallende internet en wifi

  • 19 February 2022
  • 10 reacties
  • 755 keer bekeken

Hallo mensen,

Wij hebben sinds vorig jaar rond december 2021 last van wegvallende internet en wifi.

We hadden eerst een test gedaan en toen kwam er uit dat onze modem te oud was en we hebben een nieuwe Experiabox v12 gekregen maar als nog valt het internet constant weg en komt naar 2 a 3 minuten weer terug.

 

Als ik inlog in de router dan staan er wel 83 paginas vol met errors van dat we geen connectie hebben.

Errors zoals dit:

19.02.2022 21:59:14 Info SYS

Modem login was successful

19.02.2022 21:59:02 Info PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

19.02.2022 21:57:53 Info WIFI

A WiFi device <3E:9A:3B:22:18:10> has successfully connected to SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])

19.02.2022 21:57:47 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

19.02.2022 21:57:47 Info WIFI

Device <3E:9A:3B:22:18:10> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])

19.02.2022 21:57:43 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

19.02.2022 21:52:37 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

19.02.2022 21:52:36 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

19.02.2022 21:51:09 Info SYS

Modem login was successful

19.02.2022 21:50:02 Info PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

19.02.2022 21:48:50 Info WIFI

Device <C6:9A:C6:F6:29:78> was disconnected on SSID (Device/WiFi/SSIDs/SSID[WL_VIDEO_5G])

19.02.2022 21:48:43 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

19.02.2022 21:48:39 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

19.02.2022 21:40:11 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

19.02.2022 21:40:02 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has failed

19.02.2022 21:37:29 Info PPPOE

PPPoE connection successfully established with user credentials.

19.02.2022 21:37:24 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

19.02.2022 21:37:20 Error PPPOE

Connection has been terminated: remote station is not answering to LCP Echo requests.

19.02.2022 20:48:02 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

19.02.2022 20:48:01 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

19.02.2022 19:48:01 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

19.02.2022 19:48:00 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

19.02.2022 18:48:00 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been closed

19.02.2022 18:47:59 Info SYS

TR-069 connectivity to (hengelo0.cust.kpn.net) has been initiated

   

 

En dan dit kregen we elke dag wel een paar keer en het begint wel heel erg vervelend te worden!

 

We hebben een nieuwe internet kabel geprobeerd en niks werkt

resetten al tientallen keer gedaan en ook geen succes

alle kabels eruit niks helpt

misschien is er iets mis met het glasvezel kastje waar de glasvezel binnenkomt?

Of de verdeel kast in de wijk? 

 

Ik weet het niet meer.

*admin: opmaak

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 23 February 2022, 14:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Ansnijenkamp ,

Welke software versie staat op je box 12?En heb je het glasvezelkastje al eens 2min stroomloos gehad?

Hoi @Ansnijenkamp ,

Welke software versie staat op je box 12?En heb je het glasvezelkastje al eens 2min stroomloos gehad?

 

Deze software versie hebben wij

 

Hardware Version 1.0
Software Version SGEJ10000516
Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Ansnijenkamp, welkom op ons forum!
Dat is de nieuwste software versie van de Box12. Meer informatie daarover kun je vinden in het onderstaande verzameltopic.

De wegvallende verbinding die je ervaart, is dat op zowél wifi als bekabeld?
Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat voor apparatuur gebruik je en hoe zitten deze aangesloten?

Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Goedemiddag @Ansnijenkamp, welkom op ons forum!
Dat is de nieuwste software versie van de Box12. Meer informatie daarover kun je vinden in het onderstaande verzameltopic.

De wegvallende verbinding die je ervaart, is dat op zowél wifi als bekabeld?
Kun je toelichten hoe je je netwerk ingericht hebt? Wat voor apparatuur gebruik je en hoe zitten deze aangesloten?

Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

Hallo Thomas,

Wifi en bekabeld vallen allebij weg en de internet en wifi lampjes beginnen te knipperen op de V12.

We zitten met 2 mobiele telefoons op de wifi

En bekabeld 1 pc en 2 TV kastjes voor de televisie maar 1 tv kastje word het meest gebruikt.

En we hebben glasvezel 200mb download en 200mb upload.

 

Profiel is ingevuld

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en toelichting! Ik heb meteen even meegekeken. Ik zie dat de afgelopen dagen de verbinding wel vaak weggevallen is maar het nu een stuk beter lijkt. Ervaar jij dat ook?

Bedankt voor je gegevens en toelichting! Ik heb meteen even meegekeken. Ik zie dat de afgelopen dagen de verbinding wel vaak weggevallen is maar het nu een stuk beter lijkt. Ervaar jij dat ook?

Hallo Thomas,

Hij viel gister avond nog aantal keren weg ga vanuit dat dat niet normaal is.

En dit probleem is al zolang bezig ook toen we nog een oude experiabox hadden toen zeiden ze dat onze Experiabox te oud is en de v12 hebben gekregen maar uit eindelijk is het probleem nog niet opgelost.

 

Denk dat een monteur maar is moet langskomen en de spul doormeten en de wijkkast is moet checken want ik weet wel zeker dat het niet aan onze apparatuur ligt die het er uit gooit

 

Deze melding krijg ik op de pc als het internet weg is en de pc is bekabeld.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is niet de bedoeling inderdaad, zou je hierover eens met ons willen bellen als het zich voordoet? Je kunt ons hierover 24x7 bereiken op 0800-0402

Mijn collega kan dan meteen even met je meekijken!

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ansnijenkamp, heb je mijn collega's nog gesproken? Ik zie dat de verbinding niet fantastisch is geweest de afgelopen dagen.

Hoi @Ansnijenkamp, heb je mijn collega's nog gesproken? Ik zie dat de verbinding niet fantastisch is geweest de afgelopen dagen.

Hallo Thomas,

 

Ik heb een Fritzbox aangeschaft dus de hele experiabox v12 is er vanaf. Ik merk wel dat er verbetering is en ik hou het elke dag beetje in de gaten. Mocht het nog telkens slecht gaan dan neem ik contact op!

 

Groetjes

Hoi @Ansnijenkamp, heb je mijn collega's nog gesproken? Ik zie dat de verbinding niet fantastisch is geweest de afgelopen dagen.

Hallo, Thomas

 

Internet is inderdaad nog steeds niet stabiel en valt nog steeds telkens weg ook met de fritzbox is het probleem jammer genoeg niet opgelost.

Ik ga wel even contact opnemen met je collega's en dan maar hopen dat er iets uit komt.