Beantwoord

ExperiaBox V12 herstelt oude instellingen na een reset

  • 4 July 2021
  • 26 reacties
  • 4726 keer bekeken

Hoi!

Mijn modem hersteld zichzelf na een reset. 
De modem laat heel even kort zien Fabrieks instellingen zien. Maar op het moment dat deze weer een verbinding heeft met het internet hersteld die zichzelf naar de “oude” instellingen. 

Met deze instellingen kan ik het volgende niet doen:
*Resetten via website KPN
*Inloggen op de website 192.168.2.254

(Wat er gebeurd in kindertaal)
1. haal internet eruit
2. reset modem
3. modem laat fabrieksinstellingen zien
4. Modem krijgt weer internet
5. Modem zit zichzelf terug naar oude instellingen


Weet iemand waarom die dit doet en hoe je het uitzet? 
Het is namelijk erg vervelend. 

 

Groetjes
Robert

 

icon

Beste antwoord door Pauwerful 7 July 2021, 22:09

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @xXmitsXx, wat wil je eigenlijk doen? Misschien dat ik je daarmee kan helpen. Vaak zien we dat als jij ooit de servicetool voor het wijzigen van wifinaam/-wachtwoord hebt gebruikt, dat het systeem dit opslaat. En daar ook weer naar terugzet als je een reset doet. Je kunt via diezelfde tool dus ook e.e.a. weer aanpassen. Niettemin zou je gewoon wel in moeten kunnen loggen via 192.168.2.254. 

hoi! @Marcia_  Van de servicedesk bij jullie dachten ze dat dit een storing was,

Ik heb de app (KPN thuis) nooit echt gebruikt alleen voor het aansluiten van de wifipunten.  Dat was toen ook al drama… duurde dus niet lang totdat ik de app weer weg deed en op de oud vertrouwde manier verder ging. 

Het zou inderdaad kunnen dat die toen mijn gegevens heeft opgeslagen. 

Ik krijg vandaag een nieuw modem. Ik hoop dat deze niet zo stom doet en ik zal zeker die service tool niet meer aanraken :) 

waarom 192.168.2.254 het niet doet blijft een raadsel. Ik heb hier vaker last van. ook in mijn vorige woning (voor het verhuizen) had ik vaak dat ik gateway errors kreeg op de complete website blanco bleef. 

Bedankt voor je berichtje! :)
 

Reputatie 7
Badge +24

waarom 192.168.2.254 het niet doet blijft een raadsel. 

Misschien omdat u op de pc of laptop een alternatieve DNS server ingesteld heeft staan? Dan kan je niet op de webinterface van de KPN Box komen.

Reputatie 7
Badge +24

Na een reset komt inderdaad uw oude WiFi naam en wachtwoord weer terug op de KPN Box. Dat hoort zo.

Kan dat ook uitgezet worden? 

Want mijn nieuwe modem doet dit ook. en zelf als ik het verander zet deze het terug 

Reputatie 7
Badge +24

Kan dat ook uitgezet worden? 

Misschi@Marcia_ de gegevens verwijderen of resetten.

Want mijn nieuwe modem doet dit ook.

Klopt. Alles modems van KPN doen dat. Ook de versterkers. De Experia WiFi's en de SuperWiFi's. 

en zelf als ik het verander zet deze het terug 

Dat hoort niet. Je hoort het in de webinterface van de KPN Box uiteraard aan te kunnen passen. En het zou dan moeten blijven staan. Totdat je weer reset.

Reputatie 7
Badge +24

Handig... ik kan mn vorige reactie niet corrigeren... 😭

  • Maar waarom doet kpn dit? 

    Resetten doe je met een reden anders zou ik hem wel opnieuw opstarten? 

    en hoe kan ik al mijn gegevens wissen? 

     

     

Reputatie 7
Badge +24
  • Maar waarom doet kpn dit? 

Dan hoef je niet al je apparaten aan te melden op een ander netwerk.

  • Resetten doe je met een reden anders zou ik hem wel opnieuw opstarten? 

Het ding heeft nog meer instellingen dan enkel de WiFi naam en wachtwoord. 

  • en hoe kan ik al mijn gegevens wissen? 

Dat kun je niet zelf. Daarom vroeg ik ook of @Marcia_ het kan?

Oke

Het lijkt er op dat het probleem ook van de wifipunten komen die bij mijn pakket zaten. 

Deze resetten namelijk ook niet en proberen denk ik van elkaar de boel te kopieeren.  

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat zei ik al, ook de versterkers nemen deze netwerknaam en wachtwoord over. Deze staan opgeslagen online op een server van KPN.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zou toch eens volgende proberen: versterkers loskoppelen van internet en dan resetten. Dan de Experia Box resetten en zonder DSL-kabel erin kijken of je 192.168.2.254 kunt benaderen. Als dat het geval is, dan het SSID en WPA wijzigen en de DSL-kabel aansluiten. Als de instellingen blijven staan, de versterkers aansluiten. Ik hoor heel graag of het dan opgelost is!

Reputatie 6

Resetten heeft geen zin dit is een systeem dat Motive heet.

Het beste is om een laptop of pc te bekabelen met je modem
en in te loggen op 192.168.2.254

Doe je dit draadloos via de wifi wordt je er na enkele minuten weer uitgegooid. 

Stel de SSID en Wachtwoord in na jou wens.
Doe dit ook met de SuperWifiPunten SWP.
Op de hoofdpagina van 192.168.2.254 staat een lijst wat voor apparaten er zijn verbonden met jouw netwerk.
Dan staat er de naam bijv. WifiExtender met bijv: 192.168.2.50 (Kan variëren) 
Typ dit dan in je browser.
Vervolgens laad dit een pagina in dat vraagt om de admin wachtwoord van je SWP.
Dit staat achterop het kaartje van de SWP.
Ga naar instellingen en wijzig de SSID en Wachtwoord naar precies hetzelfde als dat je op je modem hebt gedaan op pagina 192.168.2.254

Nu onthoud Motive deze instellingen en zou het probleem opgelost moeten zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je uitvoerige uitleg, @Pauwerful!

Goedemiddag allen,

 

Ik wil mijn modem ook graag resetten omdat ik er niet meer in kom. op de 1 of andere manier is mijn wachtwoord niet correct… het ww is opgeslagen in mijn wachtwoord manager en klopt dus gewoon. Wanneer ik nu het modem reset en ik heb niet de internet verbinding erin kan ik mooi weer in mijn modem maar op het moment dat ik de kabel erin stop haalt hij zen oude gegevens weer op en kan ik er weer niet meer in! heeft iemand enig idee hoe ik de reset dus uit kan voeren ZONDER dat hij zijn gegevens weer terug haalt?

 

Groet Matthijs!

Precies deze situatie heb ik nu ook. De experiabox heeft ogenschijnlijk een oud wachtwoord “teruggezet” dat ik niet kan overschrijven door eerst offline een reset van de hele box te doen. Echter de online instellingen die automatisch worden opgehaald via internet weet ik niet. Dus zodra ik online ben met het modem is de webinterface niet meer bereikbaar omdat er een voor mij onbekend wachtwoord op zit. 

 

Goedemiddag allen,

 

Ik wil mijn modem ook graag resetten omdat ik er niet meer in kom. op de 1 of andere manier is mijn wachtwoord niet correct… het ww is opgeslagen in mijn wachtwoord manager en klopt dus gewoon. Wanneer ik nu het modem reset en ik heb niet de internet verbinding erin kan ik mooi weer in mijn modem maar op het moment dat ik de kabel erin stop haalt hij zen oude gegevens weer op en kan ik er weer niet meer in! heeft iemand enig idee hoe ik de reset dus uit kan voeren ZONDER dat hij zijn gegevens weer terug haalt?

 

Groet Matthijs!

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @matthijs1234 en @NielsH83, hebben jullie deze uitleg van monteur Pauwerful al eens geprobeerd?

Resetten heeft geen zin dit is een systeem dat Motive heet.

Het beste is om een laptop of pc te bekabelen met je modem
en in te loggen op 192.168.2.254

Doe je dit draadloos via de wifi wordt je er na enkele minuten weer uitgegooid. 

Stel de SSID en Wachtwoord in na jou wens.
Doe dit ook met de SuperWifiPunten SWP.
Op de hoofdpagina van 192.168.2.254 staat een lijst wat voor apparaten er zijn verbonden met jouw netwerk.
Dan staat er de naam bijv. WifiExtender met bijv: 192.168.2.50 (Kan variëren) 
Typ dit dan in je browser.
Vervolgens laad dit een pagina in dat vraagt om de admin wachtwoord van je SWP.
Dit staat achterop het kaartje van de SWP.
Ga naar instellingen en wijzig de SSID en Wachtwoord naar precies hetzelfde als dat je op je modem hebt gedaan op pagina 192.168.2.254

Nu onthoud Motive deze instellingen en zou het probleem opgelost moeten zijn.

 

 

 

Beste @matthijs1234 en @NielsH83, hebben jullie deze uitleg van monteur Pauwerful al eens geprobeerd?

@Marcia_ : ik heb deze stappen niet in zijn geheel doorlopen. Maar dit lijkt ook meer betrekking te hebben op het “vastzetten” van de wifi wachtwoorden en niet zozeer het ww van de experiabox zelf. En daar loop ik dus tegenaan. Wat me opviel is dat het momenteel wel werkt met gebruik van MS Edge maar alleen niet bij gebruik van Chrome. Dus Wifi is allemaal prima. En Experiabox kan ik blijkbaar alleen nog op inloggen met Edge. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ah, daar heb je natuurlijk gelijk in! Goed dat het in Edge wel werkt in ieder geval. Ik geef het signaal dat het in Chrome niet werkt, intern door!

Ah, daar heb je natuurlijk gelijk in! Goed dat het in Edge wel werkt in ieder geval. Ik geef het signaal dat het in Chrome niet werkt, intern door!

Nog een update ontvangen? Inmiddels lukt het me ook niet meer via Edge om in te loggen op de webinterface. 

@NielsH83 

Hier hetzelfde

Ah, daar heb je natuurlijk gelijk in! Goed dat het in Edge wel werkt in ieder geval. Ik geef het signaal dat het in Chrome niet werkt, intern door!

Nog een update ontvangen? Inmiddels lukt het me ook niet meer via Edge om in te loggen op de webinterface. 

Ik heb zojuist even iets getest. Als ik in Edge de compatibility mode (IE) inschakel voor de webpagina van de Experiabox dan lukt het wel om in te loggen. De melding dat het wachtwoord niet klopt is dus niet de echte oorzaak. Het zit hem vermoedelijk in de manier waarop de nieuwste versie van Edge en Chrome omgaan met de pagina. Vermoedelijk voldoet de GUI van de Experiabox niet aan de eisen die deze browsers stellen. Op mijn telefoon met de laatste iOS versie lukt het nog wel zonder problemen. Maar op een moderne laptop met Windows 11 moet het toch ook gewoon (blijven) werken? 
@Marcia_ : misschien kun je deze opmerking toevoegen aan mijn vorige die je intern hebt doorgezet.
 

 

Klopt normaal gebruik in altijd Opera, die zegt niet beveiligd maar als je dan doorgaat werkt dat ook. 

Prima catch. 

Reputatie 7
Badge +30

Het moet zeker ook werken met Windows 11. In dit artikel staan nog wat tips wat je kunt doen als het niet wil. Heb je die ook geprobeerd? 

 

Het moet zeker ook werken met Windows 11. In dit artikel staan nog wat tips wat je kunt doen als het niet wil. Heb je die ook geprobeerd? 

 

Hi @Marcia_ : http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login gaat idd wel gewoon goed. Ik gebruik de KPN DNS en geen VPN. Wel vreemd dat het submitten van het wachtwoord naar mijnmodem.kpn dan voor problemen zorgt terwijl het obv IP wel goed gaat.