Beantwoord

Experiabox v8 internet traag

  • 28 July 2020
  • 14 reacties
  • 433 keer bekeken

Wij hebben thuis al geruime tijd problemen met ons internet zowel met draad als draadloos halen we op dit moment maar maximaal 10MBit. Resetten helpt niet en de tv kastjes lopen ook regelmatig vast.
We hebben op dit moment een experiabox V8 en oude motorola kastjes voor TV. Omdat bedraad ook slecht is heeft een wifi versterker ook geen effect. Het zou fijn zijn als we de modem om zouden kunnen ruilen voor een nieuwe versie. Ik had pas een experiabox v10 geleend van iemand die er 1 teveel had gekregen maar deze werd na een uur geblokkeerd, zou wel een beveiliging zijn omdat de modem niet geregistreerd staat. Gedurende dat uur voor de blokkade werkte alles overigens wel een stuk beter. Daarna de V8 weer aangesloten en toen was alles weer een drama. Kunnen jullie hier iets aan doen.

icon

Beste antwoord door bsdfreak 5 August 2020, 19:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 

Ik reageer nu even met een ander account, ik ben namelijk de zoon van Rimpeling en ik ben hen even aan het helpen met dit probleem.

En voor de toevoeging het gaat hier om een glasvezel aansluiting op dit adres.

Badge +19

Dan mag je wel een veel hogere snelheid verwachten inderdaad.  Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald? 

Badge +19

De ontvangers kunnen sowiezo https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1 omgeruild worden.

@Joep1965 Dat had ik inderdaad al gezien, al hoop ik dat de modem toch ook vervangen kan worden.  Ik heb de wifi manager ook al geprobeerd maar na die optimalisatie heb ik zelfs nog maar 6Mbit en dat vlak naast de modem.

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid haalt u bekabeld? 

Experiaboxen worden niet geblokkeerd. Je kunt probleemloos een Experiabox van een ander aansluiten. Het moet alleen wel een Experiabox van een KPN klant zijn. Geen Telfort klant. Want die Experiabox werkt dan niet als je zelf KPN  klant bent.

@Nick83 Bekabeld haal ik 10mbit soms 20mbmit maar meer zeker niet. De experiabox v10 waar ik het over had is geleverd door NLE. Het leek mij dat met de vrije modem keuze dit niet zo'n probleem zou moeten zijn. En het apparaat werkt het eerste uur ook gewoon prima, daarna gaan het lampje van internet op rood en werkt er niks meer.

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Waarom die Experiabox het eerste uur wel functioneerde weet ik niet, maar het is begrijpelijk dat die het niet deed.

Meer dan 20 mbit zal u nooit halen. Want dat kan de aansluiting gewoon niet aan. 

@Nick83 Dit is een 60 mbit glasvezelverbinding geen adsl.  Met de experiabox v10 had ik bij de test op wifi dan ook een snelheid van 58.7mbit bij het downloaden.

Reputatie 7
Badge +24

@Nick83 Dit is een 60 mbit glasvezelverbinding geen adsl.  Met de experiabox v10 had ik bij de test op wifi dan ook een snelheid van 58.7mbit bij het downloaden.

60 mbit, dat moet een heel oud abonnement zijn, want dat bestaat al jaren niet meer. Ik denk dat een KPN medewerker even uw verbinding door moet meten. 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @bsdfreak, ik begrijp dat de verbinding met de huidige Experia Box niet lekker werkt, en dat het om de aansluiting van je ouders gaat. Ik zie dat Joep en Nick je al op weg geholpen hebben. We zoeken hier op ons forum graag met je mee naar de oplossing.

Voor het omruilen van de tv-ontvangers kan je de link gebruiken die Joep al eerder stuurde, dan is dat zo geregeld :slight_smile:

Verder heb ik de verbinding nagekeken, ik kom geen problemen tegen. Heb je de Experia Box al een volledige reset gegeven (volgens stap twee)? Het kan zijn dat er iets niet helemaal goed gaat in het modem, deze reset helpt goed bij veel verschillende problemen. Kan je daarnaast een speedtest doen via een bekabelde internetverbinding, en hier het resultaat neerzetten? Ik ben benieuwd wat daar uit komt. 

@Alexa_ 

Na een paar keer resetten is bedraad de snelheid nu helemaal goed, zij halenb nu de volle snelheid.
Ik heb even met mijn ouders overlegd en mijn vader belt zelf nog even over Experia wifi.  Dat zou het wifi probleem op moeten lossen. Ik heb ook even de wifi chip vervangen in mijn vaders laptop aangezien die ook nogal te wensen overliet. De verbinding is daardoor sowieso al wat stabieler maar wifi hangt nog steeds tussen de 9 tot 12 mbit. Ik denk dat experia wifi dat wel oplost aangezien dat bekabeld is.  

Reputatie 7
Badge +19

@bsdfreak Fijn dat 't resetten geholpen heeft, goed om te horen! Jij/jullie zijn ook al aan de slag geweest met de WiFi verbinding en laptop dus, goed bezig. Ik ga er ook vanuit dat het zo helemaal goed komt. Deel hier gerust je bevindingen en hoe het afgelopen is. Je weet me hier te vinden als ik iets voor je kan doen.