Beantwoord

Experiabox V8 valt uit

  • 29 April 2020
  • 7 reacties
  • 80 keer bekeken

Goedenavond,

Heb vandaag gebeld met de klantenservice i.v.m. het regelmatig uitvallen van het internet.

alle lampjes op de de experiabox blijven geel branden, maar de tv valt uit en op iPhone, iPad, computer krijg ik de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server. Ik heb de box al meerdere keren gereset, maar het probleem blijft zich voordoen. Als ik de test “internetvaltweg” uitvoer, krijg ik de mededeling dat alles goed is. Dit was ook wat de medewerker aan de telefoon mij meedeelde, maar het is toch niet de bedoeling dat ik steeds het modem moet resetten. Om een betere internetsnelheid te krijgen, heb ik een 3-tal super wifipunten aangeschaft die goed werken, maar dan wel graag met een goed werkend modem. Ik vind het overigens niet erg klantvriendelijk om domweg aan de telefoon te zeggen dat alles goed is en dat daarmee het probleem niet bestaat.

M.v.g. Renee

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 13 May 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @ReneeH, welkom op het forum! Sorry voor de late reactie. Erg vervelend dat je internet regelmatig uitvalt. Is dit nog steeds zo? 

Je geeft aan dat dit ook met de tv gebeurt. Bedoel je dan echt interactieve tv van ons, of bedoel je smart functies van je  tv zelf? Ik vraag dit om even duidelijk te krijgen of het alleen internet is dat uitvalt, of dat echt je verbinding in het algemeen problemen geeft.

Goedenavond, dank voor uw reactie. Bij uitvallen van het modem blijven alle lampjes branden, maar internet en  interactieve tv werken niet meer. Dit gebeurt met regelmaat en resetten helpt, maar cv, lampen, alarm alles is ontregeld. We zijn al jaren klant bij KPN voor zowel internet, tv, mobiel en vaste telefoon, maar met de reactie van de klantenservice was ik niet blij.

Reputatie 7

Dank voor je reactie, Renee, dan gaan we hier verder naar kijken. Ik heb je verbinding doorgemeten en daar springt niet direct iets uit. Dat wil niet zeggen dat er niets aan de hand is, maar wel dat het probleem waarschijnlijk niet zit in de verbinding tussen je huis en ons netwerk. Wat erop wijst dat het in je huis ergens misgaat. Klopt het dat je Experia Wifi of Superwifi punten in gebruik hebt? Zo ja, kun je aangeven welke, hoeveel en hoe deze aangesloten zijn. Het zou kunnen zijn dat het probleem hem daar ergens in zit, of dat het in je Experia Box zit. 

Dank voor het antwoord. Wij hebben inderdaad drie superwifipunten aangesloten. Beneden aangesloten op het modem en de twee op de eerste en tweede verdieping draadloos. Op zich zijn we daar blij mee, want we hebben een betere wifiontvangst. Op de tweede verdieping hebben we een werkruimte die dagelijks gebruikt wordt en daar was de ontvangst slecht en dat is nu beduidend beter. Hoor graag van u.

Reputatie 7

Bedankt voor je antwoord, @ReneeH . Sorry dat het weer even geduurd heeft. Ik heb wat moeite moeten doen om hier verder in te komen. Dit omdat het systeem de uitval nog steeds niet goed lijkt te zien. Maar, het is me gelukt om hiervoor een Expert op Afstand in te plannen. Dit is een monteur, maar een die in eerste instantie telefonisch contact opneemt om op die manier het probleem met je te bespreken en na te kijken. Deze monteur kan namelijk ook, met behulp van videobellen, meekijken in huis als dat nodig is. Mocht uit het gesprek blijken dat het niet op afstand op te lossen is, dan kan er een vervangende Experia Box gestuurd worden of een monteur bij je thuis komen.

Ik heb het nu gepland voor morgenmiddag, de 14e, tussen 15:00 en 17:00. Dat betekent dat de monteur in dat tijdsblok telefonisch contact opneemt. Dit zal zijn op het bij ons bekende 06-nummer dat eindigt op 465.

Goedemorgen, dank voor uw reactie, maar ik ben morgen niet bereikbaar. Een afspraak zal pas mogelijk zijn na 20 mei. Wijzigen van deze afspraak via de opgestuurde link lukte niet. Vandaar dat ik het op deze wijze moet doen. Excuses daar voor. 

Reputatie 7

Ach, dat is nou jammer. Nou ja, kan gebeuren, fijn dat je het aangeeft :) Ik heb geprobeerd dit te herplannen. Normaal kan dat ook gewoon, maar ik krijg die mogelijkheid nu niet. Laat het maar gewoon lopen dan. Mocht je toch onverhoopt in de gelegenheid zijn om op te nemen als je gebeld wordt, doe het dan vooral. Met een beetje geluk kun je dan met de monteur zelf herplannen. Als dat niet kan, of als het opnemen geen optie is, laat het dan maar zo. Kom dan op of kort voor de 20e hier weer terug. Dan gaan we dan een nieuwe afspraak maken.