Beantwoord

experiabox vs fritzbox

  • 14 April 2020
  • 6 reacties
  • 3001 keer bekeken

Badge

Gezien ik de experia box te beperkt vond voor me thuis netwerknen dubbel nat moet draaien heb ik gekozen voor de fritzbox service van kpn.

 

Super die fritzbox maar wat ik het meest gekke vond is het volgende:

De experiabox kon max intrainen met 16 m/bit downstream, op jullie site zeggen jullie op mijn adres 23 te kunnen leveren. Dit werd nooit gehaald en al heel wat monteurs langs gehad zonder succes. Totdat de fritzbox ertussen ging. In 1 keer stabiel 22 mbit. Kan iemand uitleggen hoe dit mogelijk is?

 

Ik moet dus 7.50 euro per maand extra betalen voor 6mbit extra die jullie aangeven dat mogelijk is maar blijkbaar niet met de experiabox.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 16 April 2020, 21:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Reinder_ , je betaalt €7,50 per maand voor de huur van de Fritzbox en om gebruik te kunnen maken van de speciale helpdesk.

Dat je nu een betere snelheid hebt was misschien ook gebeurd bij de gewone swap naar een ander standaard modem met nieuwe bekabeling.

 

Badge

Die experiabox was ook al vervangen net zoals de overige aansluit kabels, tevens is het een jaar terug dat het israpunt is vervangen. Die 7.50 voor de fritzbox vind ik geen probleem overigens.

 

Het is alleen technisch gewoon vreemd want de kabel van de fritzbox is langer tussen het israpunt en de fritzbox als dat 1 meter kabeltje van de experia box v10. Ik zie ook geen andere waardes in demping en noise als de experiabox v10

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Reinder_, wat leuk, de FRITZ!Box. En nog leuker dat je nu wel de maximale snelheid haalt. Terwijl een nieuwe Experia Box en monteurs het niet voor elkaar kregen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het zo niet weet. Ik zou verwachten dat je met de Experia Box de snelheid ook zou moeten kunnen halen. Heb je hierover ook al gebeld met mijn collega's van de Techdesk?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat je meer duidelijkheid hebt, ik heb geen reactie meer van je gezien namelijk. 

Badge

Ik heb inderdaad met de techdesk gebeld (super service btw) maar ze konden ook niet echt een duidelijke verklaring geven.

 

Afgelopen week ook bij me directe buren zelfe truc gedaan en deze mensen hebben nu ook 25% extra snelheid. Tevens met de fritzbox alle wifi problemen verholpen.

Reputatie 7
Badge +20

Bijzonder is het het. Ik had gehoopt mdat ik er meer van kon maken, maar helaas. Fijn dat de WiFi nu ook goed. is. :) Bedankt voor de terugkoppeling en nog een fijne zondag gewenst.