Vraag

Experiabpx V10a Andere ip range

  • 18 May 2020
  • 9 reacties
  • 663 keer bekeken

Beste KPN,

 

Jullie geven je klanten totaal geen vrijheid. Ik heb net een Experiabox V10A ontvangen en ik mag niet eens mijn IP range bepalen?

 

Dit gaat toch wel extreem ver. Geef je klanten nog een beetje vrijheid, of maak een speciale firmware voor IT'ers, zodat ze meer mogen.

 

Ik hoop dat jullie snel een oplossing hebben, want ik heb geen zin om al mijn apparaten een nieuw statisch ip te geven!

 

Mvg,

 

Dirk


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @driekus77 , de modems die KPN uitlevert werken goed voor 99,9% van de ‘doorsnee’ klanten.

De ‘nerds’ die meer willen kunnen een eigen/modem router aansluiten met de door hen gewenste opties.

 

Reputatie 4
Badge +2

Je kan natuurlijk een eigen router ipv de experia box gebruiken. Dat mag wel van KPN.

Dan heb je het probleem niet. Met die V10A gaat dat echt niet lukken.

Of ergens een V10 zonder A op de kop zien te tikken.

KPN kan ook heel simpel dit vrijgeven indien de klant dit wenst.

Gewoon 2 soorten firmwares maken en klaar.

Hallo @Frank3523 

Of ergens een V10 zonder A op de kop zien te tikken.

Dan doe je aan heling en dat moet je niet willen.

De V10 wordt aan consumenten alléén in bruikleen verstrekt.

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @Frank3523 

Of ergens een V10 zonder A op de kop zien te tikken.

Dan doe je aan heling en dat moet je niet willen.

De V10 wordt aan consumenten alléén in bruikleen verstrekt.

 

Hoeft niet per see. Je kan die dingen ook gewoon kopen. KPN bied deze zelfs te koop aan voor 99 euro.

https://www.kpnwebshop.com/modems-routers/producten/zte-experiabox-v10/2

Dus als iemand ooit zo'n ding zakelijk gekocht heeft is hij vrij volgens mij om deze te verkopen.

Hallo @Frank3523 , daarom schreef ik ook dat hrt aan consumenten in bruikleen gegeven wordt, zakelijk is een heel andere zaak, we zijn hier op een  consumentenforum.

 

Hallo @Frank3523 , daarom schreef ik ook dat hrt aan consumenten in bruikleen gegeven wordt, zakelijk is een heel andere zaak, we zijn hier op een  consumentenforum.

Dit is niet perse alleen zakelijk. Stel je hebt een bruikleen V8, geen TV/vastbellen en KPN doet geen V10 cadeau,  ze willen je wellicht wel een FritzBox leveren tegen 7,50 extra per maand. Maar dan kan je de bruikleenrouter uit- en aan de kant zetten en dan een V10 in die shop kopen, incl.BTW en verzendkosten iets van 129 Euro. Er zitten respectabele componenten in, lijkt wel een Broadcom reference design, ofwel ‘hoe ZTE plastic om Broadcom design wist te buigen’. Maar nog steeds grofweg de helft goedkoper dan iets vergelijkbaars van AVM.

Aan de andere kant, dit blijft closed-source, als je IT’er bent zou ik toch eerst nagaan wat precies nodig is. Wel/niet DSL, wel/niet WiFi in de router, enz. Ik zou eerst een support site van ZTE willen zien met firmware (updates enz), anders haal je iets in huis waar je dan wel andere firmware op mag zetten, maar het niet kan omdat die er niet is.

Reputatie 7
Badge +24

Hi driekus, welkom op het forum. 

Met de V10 A zal dit inderdaad niet lukken. Mijn advies is dan ook om een eigen modem te plaatsen waarmee je alles zelf in kunt stellen, als IT’er zijnde heb je daarmee sowieso al veel meer mogelijkheden die voor de gemiddelde gebruiker niet interessant zijn. :) 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Frank3523 

Of ergens een V10 zonder A op de kop zien te tikken.

Dan doe je aan heling en dat moet je niet willen.

De V10 wordt aan consumenten alléén in bruikleen verstrekt.

Een kleine toevoeging. Er bestaat ook nog een kans dat een klant zijn modem heeft gehouden na een opzegging van zijn abonnement. Op dat moment wordt er een boete in rekening gebracht voor die modem waarna zo'n klant de keuze kan maken om het te verkopen. 100% waterdicht is dat dus niet.