Beantwoord

Extra netwerk toevoegen 2.4GHz

  • 30 March 2020
  • 16 reacties
  • 2060 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Beste,

Ik moet een extra netwerk toevoegen 2.4g vanwege aanschaf camera.

Wie kan mij daarbij helpen?

Op dit moment heb ik maar een netwerk met 5g en daar doet de camera het niet op

icon

Beste antwoord door Natasja 2 April 2020, 18:20

Bekijk origineel

16 reacties

Hallo @R.V , welk merk/type(nummer modem heb je van KPN?

Als je zelf nooit iets aan het modem veranderd hebt zijn de wifi-namen voor zowel de 2.4- als de 5.0-band gelijk en, inderdaad sommige apparaten hebben daar moeite mee.

Je kunt binnen je modem de 5.0-band een iets gewijzigde naam geven zodat deze zich onderscheidt van de 2.4-band.

Voorbeeld: je wifinaam is abcd1234, geef de 5.0-band dan de naam abcd1234G5 en je hebt 2 verschillende banden, je 2.4-band heeft dan de wifinaam abcd1234 en dat moet de camera dan kunnen vinden.

Succes.

 

Bedankt voor de reactie, ik heb de experia box v10A

Hallo @R.V , welk merk/type(nummer modem heb je van KPN?

Als je zelf nooit iets aan het modem veranderd hebt zijn de wifi-namen voor zowel de 2.4- als de 5.0-band gelijk en, inderdaad sommige apparaten hebben daar moeite mee.

Je kunt binnen je modem de 5.0-band een iets gewijzigde naam geven zodat deze zich onderscheidt van de 2.4-band.

Voorbeeld: je wifinaam is abcd1234, geef de 5.0-band dan de naam abcd1234G5 en je hebt 2 verschillende banden, je 2.4-band heeft dan de wifinaam abcd1234 en dat moet de camera dan kunnen vinden.

Succes.

 

Bedankt voor de reactie, ik heb de experia box v10A

Ik weet alleen niet hoe ik dit kan aanpassen?

De 2.4 en de 5.0 band hebben samen één naam.

Ik hoor het graag 

 

 

Hallo @R.V , KPN heeft daar een TOOL voor, die ik niet kan gebruiken als Telfort-klant, wacht daarom de reactie van een ander forumlid of een moderator af.

Succes.

 

 

Bedankt ik kan de tool niet openen helaas.

Hij geeft aan:

We kunnen je in deze sirvicetool helaas niet helpen door een technische beperking.

 

Ik denk dat ik niet op de tool kom vanwege een beveiliging op mijn computer.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @R.V. Van harte welkom hier. Ik zie dat @JanD je al prima op weg helpt. :slight_smile:  Via deze tool kun je de netwerknamen 'scheiden' en op die manier weet je precies met welk netwerk je verbinding maakt. Het is wel van belang dat je verbonden bent met je eigen netwerk als je dat gaat doen. Wil je eens een laptop/PC bekabeld aansluiten op je Experia Box V10a en de tool opnieuw openen? Ik ben benieuwd of het dan wel lukt.

Beste natasja,

Bedankt voor de tip, maar helaas kan ik nog steeds niet in de tool komen. Erg jammer. Kan het nog op een andere manier? Ik hoor het graag

Gr Ronald 

Reputatie 6
Badge +9

Vreemd, @R.V. Zijn er versterkers aangesloten op je Experia Box? Heb je verschillende browsers geprobeerd? En heb je het ook al op een andere laptop of PC (indien mogelijk) geprobeerd? Kun je een screenshot delen van de exacte foutmelding die je krijgt? 

Ik heb van alles geprobeerd maar kom er niet op.

Hieronder de melding:

En hierboven de wifiversterker

Ik hoop dat je mij verder kan helpen.

Reputatie 6
Badge +9

Bedankt voor je reactie, @R.V. Ik wil je vragen om de SuperWifi punten (dus de ronde versterkers) los te koppelen en je modem te herstarten. Probeer vervolgens nogmaals de 2.4GHz en 5GHz netwerken te scheiden met de servicetool. Dan zou het moeten lukken. 

Beste Natasja

Weer bedankt voor jouw hulp maar ik heb alles geprobeerd maar ik kom er niet in.

Misschien is het beter om een monteur te laten komen want ik heb er genoeg van.

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Ik kan voor dit soort zaken geen monteur aansturen, @R.V. Door extra maatregelen tegen het coronavirus, kan ik alleen bij zeer urgente storingsmeldingen een afspraak met een monteur inplannen. Ik hoop op je begrip daarvoor. 

Je geeft aan dat je alles hebt geprobeerd. Kun je toelichten wat je precies hebt geprobeerd? Welke apparaten en browsers heb je bijvoorbeeld nog meer getest? Heb je ook de SuperWifi punten losgekoppeld en vervolgens de Experia Box gereset en daarna opnieuw geprobeerd de netwerken te scheiden met de tool? 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @R.V. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is het inmiddels gelukt om de netwerken te scheiden volgens de stappen die ik bovenstaand beschreef? Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen.

Het is inmiddels gelukt. Wij hebben van de kpn een wifi extender gekregen die alleen een 2.4 verbinding maakt. 

Reputatie 6
Badge +9

Goed om te lezen dat het alsnog is gelukt, @R.V. Mocht je nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden.

Reageer