Beantwoord

Financieel benadeeld door KPN

  • 19 October 2021
  • 1 reactie
  • 74 keer bekeken

Vanaf de eerste dag heb ik de problemen die ik ervaar na de overstap naar KPN, bij KPN kenbaar gemaakt. Telefonisch, schriftelijk en hier op het forum. De problemen zijn tot op heden niet opgelost.

Direct na de overstap kwam ik tot de ontdekking dat mijn telefoons niet meer goed functioneren. Met deze telefoons ervaarde ik bij T-Mobile geen problemen. Ik ben overgestapt vanwege het financiële voordeel wanneer je mobiel en glasvezel met elkaar combineert.

Bellen en gebeld worden via 4/5G (volte) werkt niet. Ook bellen via wifi (vowifi) werkt niet. Conclusie van KPN: wij ondersteunen deze telefoons niet. KPN biedt geen compensatie.

TV kijken werkt, maar het van zender wisselen duurt lang (5 seconden). Geen oplossing voor.

Aanbod van KPN: u kunt uw sim only omzetten naar abonnement met telefoon. Akkoord! Doet u mij de iPhone 13 pro 256 gig maar. 

Reactie van KPN: u kunt pas na drie maanden bestellen. U had eerst binnen twee weken moeten annuleren, dan kon u wel direct een nieuw abonnement afsluiten met een telefoon erbij. 

Standpunt van KPN vandaag: wij kunnen niets voor u doen. Pas na 12 maanden kunt u opzeggen en pas na 3 maanden verlengen met telefoon. 

Extra zenderpaketten: ik kijk alleen NPO en RTL Z, maar toch worden extra kosten in rekening gebracht voor twee extra zenderpaketten waar geen gebruik van wordt gemaakt. Eveneens worden activatiekosten in rekening gebracht terwijl dit niet wordt benoemd tijdens het telefonisch bestellen. 

KPN is vooral heel goed in het incasseren, maar levert geen enkele service. 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 20 October 2021, 15:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @christianvv91, 

Meerdere problemen dus die nog niet steeds niet naar tevredenheid zijn beantwoord begrijp ik. Dat is zeer balen. 

Allereerst bellen via Volte, Vowifi. De telefoons werkten bij T-Mobile wel, maar bij ons niet. Dit kan komen omdat er per provider verschillende protocollen gebruikt worden. Lijst met geschikte toestellen vind je hier. 

Dan over naar het tv-kijken. Wat heb je allemaal al gedaan? Ontvanger een reset gegeven? En welke ontvanger heb je? Hoe is deze aangesloten op het modem? Rechtstreeks met een kabel of met draadloze ontvangers in het stopcontact?

Ik pak deze even als nieuw om te kijken wat er al gedaan is en of er nog iets over het hoofd is gezien. 

Sim only kan inderdaad pas omgezet worden na 3 maanden naar een abonnement met nieuw toestel, echter alleen als het eerste abonnement begonnen is als Sim Only. Je kan dus niet bij een abonnement met toestel het toestel afbetalen en dan over naar een sim only met toestel. 

Welke zenderpakketten betaal je voor? Want deze kun je via Mijn KPN uitzetten. 

Â