Beantwoord

Fox sports 3 maanden gratis ivm december actie/kadootje maar toch in rekening gebracht?!

  • 22 January 2021
  • 17 reacties
  • 135 keer bekeken

Kan iemand verklaren waarom deze “gratis actie” toch in rekening is gebracht ?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 1 February 2021, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DonRon68! Het zou kunnen dat de 3 maanden zijn afgelopen en een deel in rekening is gebracht. Je betaalt de rekening altijd een maand vooruit. Zou je de rekeningen van de afgelopen maanden kunnen inkijken om te zien vanaf welke datum de korting in rekening is gebracht en tot welke datum deze is gelopen. Kijk ook of er nadrukkelijk op de factuur een regel staat die aangeeft dat je 3 maanden korting hebt op het product. Laat je het hier even weten?

Hi Bram, de korting is ingegaan op 1 dec 2020 en op de rekening van januari 2021 is dec 2020 en jan 2021 gefactureerd. Er staat nu niets van Actie of zo op het factuur. Ik vind het vrij vervelend en niet netjes, eerder is ook eea goed fout gegaan op dit contract maar gelukkig weer netjes opgelost dus hoop ik dat het ju weer gedaan wordt. Ik heb inmiddels wel de extra zender gestopt om meer hoge rekeningen te voorkomen. Ik hoor graag van je.

 

Gezien de reacties op juliie forum ben ik niet de enige waar dit fout gaat....

Reputatie 7

Het zou kunnen dat de 3 maanden zijn afgelopen en een deel in rekening is gebracht.

Maar het is toch zeker wel zo dat dat cadeautje ook vanzelf weer beëindigd wordt en niet automatisch omgezet wordt in een betaald abonnement?!

Nee, ik heb het zelf geactiveerd  per dec 2020 omdat het 3 maanden gratis zou zijn ! En omdat het blijkbaar niet gratis is, vind ik het een misleiding !

Reputatie 7
Badge +17

@wjb zenderpakketten die een aantal maanden gratis zijn worden niet automatisch uitgezet. Wel krijgen klanten een waarschuwing voordat de korting verlopen is. Op die manier kan het pakket uitgezet worden. Zolang dit voor de datum gebeurt dat de korting verlopen is wordt een eventueel vooruit betaald bedrag vergoed op de volgende factuur en is daarmee de volledige periode gratis. 

@DonRon68 ik heb voor je de bestelling nagekeken en zoals ik het zie is het pakket inderdaad zelf aangezet zonder korting. Het is wel zo dat als je het pakket op de gebruikelijke manier zonder korting activeert dat er geen korting gegeven wordt. Zou je kunnen aangeven waar je de melding over de korting hebt ontvangen? 

Dit was per e-mail maar de mail kan ik niet meer vinden. Of het was 1 vd feestmaanden acties…

maar ik weet zeker dat ik het bericht goed gelezen heb !

Reputatie 7
Badge +17

Toch zal het zo moeten zijn dat als er een actie is die korting geeft dat van de actie gebruik gemaakt moet worden om de korting te krijgen. In dit geval kan ik geen vergoeding geven omdat het pakket op de normale manier is aangezet en alles ook correct op de bevestigingen staat. Wat ik aan zou willen raden is de volgende keer in de MijnKPN kijken of je ook daadwerkelijk de korting ziet staan. Zie je die niet maar staat deze wel in de klantcommunicatie wil ik aanraden contact met ons op te nemen.

Dat is heel erg jammer en ik zal u ook uitleggen waarom. De aansluiting is van mijn moeder, 83 jaar !, ik doe zo af en toe haar administratie. De activatie heb ik gedaan obv vd mail. Vorig jaar heb ik ook eea voor haar geregeld toen ze behoorlijk benadeeld was door KPN en daarbij ik als beller namens haar heel erg grof en onbeleefd behandeld ben door een collega van u. Uiteindelijk, na vele contacten en maanden verder, is het opgelost maar hier houd ik toch weer een nare smaak aan over. Heel jammer om zo een trouwe betaler te behandelen !

Er is rond die tijd van KPN wel een actie geweest waarbij je bepaalde zender pakketten 3 maanden gratis kon bekijken, maar daar zat niet FOX sports, huidige ESPN bij.

 

Was het deze mail die je hebt gehad??

Die was  ergens in november al afgelopen.

 

En de KPN Kadootjes moest je winnen, die kreeg je pas per 4 januari als je had gewonnen.

Het zou goed kunnen dat dit het was en ik dus volgens u niet goed gelezen heb(?). Jammer dat er in de communicatie ruimte is voor misverstand. Mijn moeder zal hierdoor 2 maanden Fox-Sports “gewoon moeten betalen”. Ik merk dat er veel moeite gedaan moet worden om je gelijk te halen bij KPN. Zullen wij het maar hierbij laten aangezien ik al een paar weken hiermee bezig zijn?

Je krijgt in december een cadeautje van KPN maar toch brengen ze geld in rekening en er valt niet over te praten.

Ik denk er hard over na om na vele jaren mijn abonnement op te zeggen en over te stappen naar Ziggo.

Voor de rest is KPN wel goed maar dit is een principe kwestie meneer Jorg Kramer. 

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +17

@piggel In dit geval ging het niet om een korting die verkeerd geregistreerd is maar een klant die zelf een pakket heeft aangezet. Er is vanuit de systemen niks mis gegaan en om die reden kan hier geen bedrag vergoed worden. Mocht je zelf een ontbrekende korting hebben zou ik je willen vragen een topic aan te maken zodat we je daarbij kunnen helpen. 

@Bram_ : het lijkt er op dat de communicatie aangaande “een gratis cadeau” verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Wellicht volgend keer toch beter communiceren? Ik weet zeker dat ik niet de enige ben. Zelf heb ik, of eigenlijk mijn moeder van 83, helaas moeten accepteren dat er geen jullie geen korting gaan geven !

Reputatie 7
Badge +24

Er is rond die tijd van KPN wel een actie geweest waarbij je bepaalde zender pakketten 3 maanden gratis kon bekijken, maar daar zat niet FOX sports, huidige ESPN bij.

 

Was het deze mail die je hebt gehad??

Die was  ergens in november al afgelopen.

 

En de KPN Kadootjes moest je winnen, die kreeg je pas per 4 januari als je had gewonnen.

Deze pakketen waren gratis:

Daar zat FOX Sports dus wel bij. De actie waar ik het nu over heb was de black fryday actie. Die liep tot uiterlijk 31 november als ik het goed heb. En als je pas in december het pakket aangevinkt hebt, dan was je gewoon te laat.

@Doornekamp33 : ik weet niet meer wanneer ik het geactiveerd heb maar het zou goed kunnen dat het deze actie was. KPN(Bram) is helaas resoluut en het kost mij nu teveel moeite om eea gedaan te krijgen. voortaan wel beter communiceren @KPN ! zodat er geen misverstand kan ontstaan !!

Nogmaals ik voel me belazerd door een machtig concern waar je toch niet van kan winnen. 

Neem dus geen cadeautjes aan van KPN want je gaat toch het schip in en wordt er ingeluisd.