Vraag

fritzbox gebruiken bij kpn nu mogelijk met uitzondering tel.

  • 24 September 2019
  • 66 reacties
  • 4253 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

66 reacties

Reputatie 7

Dan waarom een Fritsbox alsje  toch alleen maar analoge telefonie gebruikt, houd  het dan bij de exp. box zou ik zeggen, en je  hebt dan geen SIP gegevens nodig want zoals je aangaf de exp. box i.v.m de fritsbox doet het via KPN vanzelf ga je toch niet moelijk doen, tenij je  dit https://www.3cx.nl/ip-telefooncentrale/sip-server/ op zou zetteen.

Wat denk je van al die andere functionaliteit die de Experia Box ontbeert en wel aanwezig is op de FRITZ!Box. Of wellicht de betere wifi van de FRITZ!Box en zo kan ik nog wel even door gaan. Nee, je kiest niet voor een andere router voor zoiets simpels van telefonie, maar om heel andere dingen.

Badge

Dan waarom een Fritsbox alsje  toch alleen maar analoge telefonie gebruikt, houd  het dan bij de exp. box zou ik zeggen, en je  hebt dan geen SIP gegevens nodig want zoals je aangaf de exp. box i.v.m de fritsbox doet het via KPN vanzelf ga je toch niet moelijk doen, tenij je  dit https://www.3cx.nl/ip-telefooncentrale/sip-server/ op zou zetteen.

Wat denk je van al die andere functionaliteit die de Experia Box ontbeert en wel aanwezig is op de FRITZ!Box. Of wellicht de betere wifi van de FRITZ!Box en zo kan ik nog wel even door gaan. Nee, je kiest niet voor een andere router voor zoiets simpels van telefonie, maar om heel andere dingen.


Nou ja ik heb alleen VoIP nodig fijn dat weallemaal anders zijn  :)
 

Reputatie 7

Nou ja ik heb alleen VoIP nodig fijn dat weallemaal anders zijn  :)

VoIP van KPN of VoIP van een andere provider?

Waarom moet je de 2 plugjes vergeten

Er zijn genoeg mensen die analoge telefoon hebben

en dan is een experiabox naar een fritzbox plug en play (ik gebruite ook de dect basis) via fon1

nu heb ik alle dect via de dect van de fritzbox lopen


Dan waarom een Fritsbox alsje  toch alleen maar analoge telefonie gebruikt, houd  het dan bij de exp. box zou ik zeggen, en je  hebt dan geen SIP gegevens nodig want zoals je aangaf de exp. box i.v.m de fritsbox doet het via KPN vanzelf ga je toch niet moelijk doen, tenij je  dit https://www.3cx.nl/ip-telefooncentrale/sip-server/ op zou zetteen.


Je KUNT analoge poorten gebruiken

Dat kan soms makkelijk zijn als je de huidige telefoon wil gaan gebruiken plug en play

je kunt dan als nog de telefoon centrale van de fritzbox gebruiken

om nummers te blokkeren bv

je kunt naast bv dat analoge toestel wat al op een bv vaste plek hangt

ook dect toestellen toe voegen

zo heb ik mijn fritz c5 en mijn gigaset aangemeld en de telefoon boek van de gigaset naar de fritzbox gekopieerd en deze komt dan bij de c5 terecht

makkelijk

en het oude foontje via de fon1 poort kan ook zijn dienst doen

 

 

J

Badge

Waarom moet je de 2 plugjes vergeten

Er zijn genoeg mensen die analoge telefoon hebben

en dan is een experiabox naar een fritzbox plug en play (ik gebruite ook de dect basis) via fon1

nu heb ik alle dect via de dect van de fritzbox lopen


Dan waarom een Fritsbox alsje  toch alleen maar analoge telefonie gebruikt, houd  het dan bij de exp. box zou ik zeggen, en je  hebt dan geen SIP gegevens nodig want zoals je aangaf de exp. box i.v.m de fritsbox doet het via KPN vanzelf ga je toch niet moelijk doen, tenij je  dit https://www.3cx.nl/ip-telefooncentrale/sip-server/ op zou zetteen.


Je KUNT analoge poorten gebruiken

Dat kan soms makkelijk zijn als je de huidige telefoon wil gaan gebruiken plug en play

je kunt dan als nog de telefoon centrale van de fritzbox gebruiken

om nummers te blokkeren bv

je kunt naast bv dat analoge toestel wat al op een bv vaste plek hangt

ook dect toestellen toe voegen

zo heb ik mijn fritz c5 en mijn gigaset aangemeld en de telefoon boek van de gigaset naar de fritzbox gekopieerd en deze komt dan bij de c5 terecht

makkelijk

en het oude foontje via de fon1 poort kan ook zijn dienst doen

 

Nou ja ik heb alleen VoIP nodig fijn dat weallemaal anders zijn  :)

 

Reputatie 7

Nou ja ik heb alleen VoIP nodig fijn dat weallemaal anders zijn  :)

VoIP van KPN of VoIP van een andere provider?

Badge

Nou als  het  niet bij KPN kan dan is dat jammer  dan moet ik CISCO nemen daar werk ik ook, maar dan snap ik niet waarom KPN SIP gegevens vrij geeft, om die in een ander Modem te stoppen om dan toch weer die PSTN te gaan gebruiken is niet logish, kan je  net zo goed de Exp. Box blijven gebruiken toch?

Begrijpt niemand dat dan dat bij de Exp.Box VoIP word omgezet naar twee analoge PSTN plugjes dat noem ik niet direct VoIP Voive over IP met het SIP protocol on top van TCP en/of UDP  je  kunt  het  ook omzetten naar ISDN, nog een keer ik heb het over een IP Phone die je aansluit op de geel gekleurde poort daarvan heb je er vier op je Modem / Router de IP Phone maar dan via de SIP gegevens contact met de KPN SIP Server dat is alles was ik nodig heb nou  ja  vier VoIP nummers SIP1 - SIP4 (U) “Wat denk je van al die andere functionaliteit die de Experia Box ontbeert en wel aanwezig is op de FRITZ!Box. Of wellicht de betere wifi van de FRITZ!Box en zo kan ik nog wel even door gaan. Nee, je kiest niet voor een andere router voor zoiets simpels van telefonie, maar om heel andere dingen.” Heb ik niet nodig, waarom denk je dat ze ISDN en POT (PSTN) eruit hebben gegooid? VoIP is  veel beter in te richten daarom gebruiken Zakenlijke (Business) ook VoIP en niet ISDN of POT (PSTN) dat was eens.

 

 

 

Reputatie 7

...maar dan snap ik niet waarom KPN SIP gegevens vrij geeft, om die in een ander Modem te stoppen om dan toch weer die PSTN te gaan gebruiken is niet logish, kan je  net zo goed de Exp. Box blijven gebruiken toch?

Maar dat doet KPN toch ook helemaal niet, ik heb die SIP gegevens in mijn Gigaset N300A IP geplaatst en anderen gebruiken weer een Grandstream HT801 of bijvoorbeeld een Cisco SPA112.

Daarnaast zal het meerendeel van de FRITZ!Box gebruikers de PSTN aansluiting niet gebruiken omdat zij, net als @peter-keetfm, hun dect telefoons direct met de FRITZ!Box verbinden.

Tevens kiest "de" abonnee niet voor een FRTIZ!Box omwille van de vaste telefonie maar om de uitgebreidere functionaliteit en betere wifi.

 

Maar nogmaals:

Nou ja ik heb alleen VoIP nodig fijn dat weallemaal anders zijn  :)

VoIP voor KPN of VoIP van een andere Provider?

Badge

https://youtu.be/9n1gahY3030

 

Badge

https://youtu.be/9n1gahY3030  Video  - is wel inDuits.

Vertaald:

Hallo
hier is een update van mijn VoIP-video's - VoIP-telefoons registreren bij de Fritz! Box.
Vanwege de wijzigingen in de firmware van de Fritz! Box vanaf versie 6.80 hier de bijgewerkte screenshots en informatie.

De procedure voor ALLE VoIP-telefoons op de Fritz! Box is in principe hetzelfde (op voorwaarde dat de telefoons worden beheerd door door Fritz! Box beheerde telefoonnummers):

1. Maak een account aan voor de LAN / WLAN-telefoon - zie video tot de 20e minuut
2. Voer de accountgegevens (gebruikersnaam + SIP-wachtwoord) in de VoIP-telefoon in en registreer u daarbij.

Zodat de VoIP-telefoon zich kan authenticeren bij de Fritz! Box zit in de VoIP-telefoon
maak de volgende instellingen:
Stel dat u de telefoon heeft met de naam "SIPT29G1" en wachtwoord "S $ PT2 # 9 $ 1 Ghz"
Gemaakt in de Fritz! Box, moeten de volgende waarden in de VoIP-telefoon worden ingevoerd:

SIP-server: fritz.box
Uitgaande proxy: fritz.box
SIP-gebruikers-ID: SIPT29G1
Verificatie-ID: SIPT29G1
Verificatiewachtwoord: "S $ PT2 # 9 $ 1 Ghz"

De namen kunnen enigszins variëren, afhankelijk van de firmware en fabrikant.

In zeldzame gevallen kan het zijn dat een VoIP-telefoon zich niet kan registreren bij de AVM Fritz! Box, ook al zijn de accountgegevens 100% OK. Maak dan gebruik van de Fritz! Box via de webinterface
Systeem - Back-up - Herstart
eenmaal opnieuw opstarten.

Als alternatief kan de box gedurende 1-2 minuten worden losgekoppeld van de voeding.
De VoIP-telefoons zijn ook het beste en pas na het opstarten
sluit de Fritz! Box opnieuw aan. De registratie zou dan moeten slagen.

*******************

Huidige status tussenhandel / verbinding: Fritz! Box 7580 / firmware 7.01

Verbind VoIP met VoIP-telefoon werkt:
Voorbeeld: Yealink SIP-T29G tot SIP-T23P
Interne sleutel (overdrachtssleutel) - OK

Ex.
TRAN ** 621 OK

Je kunt dit ook op een DSS-sleutel zetten
Lijntoets:
Type: Snelkiezen
Waarde: ** 620 # (de # -hash sluit de opdracht voor de Fritzbox ** 620-aanroep) onmiddellijk
Naam: interne naam van de extensie.

BELANGRIJK! Op het tabblad "Functies" - Overdrachtspunt moet de overdrachtsmodus met de DSS-toets worden ingesteld op "Verzonden overdracht".

Let op:
VoIP-telefoons kunnen worden bediend op de AVM Fritz! Box, maar het kan zijn dat niet alle functies van de telefonie (zoals tussenhandel, consultatie etc.) beschikbaar zijn. Niemand weet welke functies AVM zal installeren in toekomstige firmwareversies.
 

Hallo allemaal!

 

Wat een verhalen! Ik heb alleen een korte vraag, hopelijk ook simpel op te lossen uiteraard on topic.

Ik heb los een 7581 gekocht en de experiabox er tussenuit gehaald. Wi-Fi en bekabeld, tv en ps doen het allemaal prima! Nu alleen de huistelefoon nog, een dect toestel die ik via fon1 wil aanmelden. Alleen voor het aanmelden dus de SIP gegevens nodig. 

Kan KPN mij hieraan helpen? 

 

Alvast bedankt! 

 

Gr Syed

Ps: ben niet helemaal thuis in dit genre, dus alvast excuses mocht ik vaktaal verkeerd hebben gebruikt :)

Reputatie 7

Alleen voor het aanmelden dus de SIP gegevens nodig. 

De SIP gegevens kan je via deze site achterhalen en daarbij moet je zelf je wachtwoord gaan aanmaken.

Alleen voor het aanmelden dus de SIP gegevens nodig. 

De SIP gegevens kan je via deze site achterhalen en daarbij moet je zelf je wachtwoord gaan aanmaken.

Dankje! Bijna gelukt, welk provider moet ik dan kiezen omdat KPN er niet tussen staat en wat vul ik bij Registrar in? 

Thanks wjb

Reputatie 7

Welke versie van FRITZ!OS staat op jouw FRITZ!Box?

Als dat nog niet versie 7.13 of nieuwer is, update dan eerst FRITZ!OS.

Welke versie van FRITZ!OS staat op jouw FRITZ!Box?

Als dat nog niet versie 7.13 of nieuwer is, update dan eerst FRITZ!OS.

Draait op versie 07.13