Beantwoord

G-010G-Q rood alarm led: glasvezel signaal probleem

  • 11 March 2021
  • 7 reacties
  • 3921 keer bekeken

Beste medewerker,

 

Zojuist ineens problemen met internet. Na alle stappenplannen doorlopen te hebben toch maar een medewerker gebeld. De medewerker duidelijk laten weten dat op de G-010G-Q GPON ONT een rood alarmlampje brandt. Zie bijgevoegde afbeelding. De medewerker heeft vanuit KPN de experiabox modem getest en hieruit geconcludeerd dat de experiabox vervangen moet worden.

 

Helaas door de ondersteuning die wij afgelopen weken vanuit KPN hebben gekregen hebben we weinig vertrouwen in een snelle oplossing. Weet een van jullie direct waar het probleem ligt? Experiabox of de G-010G-Q GPON ONT?

 

icon

Beste antwoord door Glasvezelaar070 11 March 2021, 17:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Van de Nokia G-010G-Q bestaat helaas geen beschrijving wat de leds betekenen, maar de betekenis van leds kon ik wel vinden voor een NOKIA G-010G-P:

LED: off

Power of the optical signal received in the optical port of the ONT is within its 
working margins: Optical B+: Optical power >-27dBm

 

LED: Red solid:
Power of the optical signal received in the optical port of the ONT is below the 
threshold: Optical B+: Optical power <-27dBm
CONNECTION (PON in 3FE 45457 AA variant)

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Glasvezelaar070 ,

Standaard vraag van de Helpdesk. Is het GPON kastje al eens 2 minuten uitgezet ?

Experia werkt nog wel want het netwerk led is groen.

Groet Bart

 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Glasvezelaar070, welkom op ons forum. 

Wat rot dat je verbinding het niet meer doet. We helpen je graag waar we kunnen. Vul je daarvoor jouw gegevens in je forumprofiel in, en geef je een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijken we de verbinding voor je na.

Hallo @Glasvezelaar070 ,

Standaard vraag van de Helpdesk. Is het GPON kastje al eens 2 minuten uitgezet ?

Experia werkt nog wel want het netwerk led is groen.

Groet Bart

 

Jep dat hadden we gedaan maar gaf geen verbetering. Het leek mij ook gek dat het probleem in de experiabox zat. Heb op diverse fora bekeken wat het probleem kon zijn en in de berichten die ik gelezen heb leek het probleem te liggen in de signaalsterkte /signaalkwaliteit van de glasvezel. 

 

Hoi @Glasvezelaar070, welkom op ons forum. 

Wat rot dat je verbinding het niet meer doet. We helpen je graag waar we kunnen. Vul je daarvoor jouw gegevens in je forumprofiel in, en geef je een seintje zo gauw je dit hebt gedaan? Dan kijken we de verbinding voor je na.

Dat is niet meer nodig, glasvezel signaal doet het weer en de experiabox doet het ook prima! 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Glasvezelaar070 ,

Fijn dat er weer signaal is. De techneut wil graag weten wat er aan de hand was. Zat er wat los ?

Groet Bart

Hallo @Glasvezelaar070 ,

Fijn dat er weer signaal is. De techneut wil graag weten wat er aan de hand was. Zat er wat los ?

Groet Bart

De technieker in mij wilt het ook heel graag weten, maar ik heb geen idee. Ik weet in ieder geval zeker dat er niets los zat. Sinds het telefoongesprek met KPN hebben we er niets meer aan gedaan. Daarna heb ik KPN NetwerkNL nog gebeld of er aansluitingen/werkzaamheden in de wijkkast geweest zijn in de buurt (ligt pas sinds een maand glasvezel in de wijk) maar dat kon hun medewerker niet zeggen.

 

Een uur geleden viel mij op dat er weer wifi was en dat het lampje bij Alarm niet meer brandde. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Glasvezelaar070 ,

Fijn dat er weer signaal is. De techneut wil graag weten wat er aan de hand was. Zat er wat los ?

Groet Bart

De technieker in mij wilt het ook heel graag weten, maar ik heb geen idee. Ik weet in ieder geval zeker dat er niets los zat. Sinds het telefoongesprek met KPN hebben we er niets meer aan gedaan. Daarna heb ik KPN NetwerkNL nog gebeld of er aansluitingen/werkzaamheden in de wijkkast geweest zijn in de buurt (ligt pas sinds een maand glasvezel in de wijk) maar dat kon hun medewerker niet zeggen.

 

Een uur geleden viel mij op dat er weer wifi was en dat het lampje bij Alarm niet meer brandde. 

Fijn om te horen dat alles weer goed werkt. Mocht je toch iets geks opmerken of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.