Beantwoord

Gaat KPN leveren over het netwerk van ODF?

  • 18 April 2024
  • 4 reacties
  • 79 keer bekeken

Al enkele maanden steekt er een sprietje omhoog, nadat de straat ios opengebroken geweest. Nu een brief, en vandaag een deurbezoek, van ODF (Open Dutch Fiber), die zeggen het laatste stukje, tot aan de meterkast gratis te komen aanleggen, namens de provider(s); de meneer heeft mijn naam en tel no genoteerd. Hij zei dat hij namens allerlei providers werkt, ook namens de KPN, maar wanneer ik op de site van O.DF kijk, staat de KPN niet tussen de negen providers die glasvezel leveren via het netwerk van ODF. Ik heb de laatste tijd ook al medewerkers van ZIGGO en Odido aan de deur gehad, maar zeg dan iedere keer dat ik op bericht van KPN wacht. Ik heb geen haast, overigens. Mijn vraag: wat moet ik met ODF, werken zij (ook) namens KPN, of moet ik rustig afwachten tot KPN mij een brief stuurt?

icon

Beste antwoord door PeterG 18 April 2024, 15:00

Bekijk origineel

4 reacties

Open Dutch Fiber heeft geen contract of binding met KPN (v.v.).

Je kan het wel binnen laten brengen, het is dan gratis, ook als je geen abonnement neemt op 1 van de 4 beschikbare providers. Maar gebruiken met je KPN abonnement kan niet.

Hoofdhuurder van ODF is Odido.

Providers op ODF: Odido, Trined, Fiber.nl en Freedom internet.

Dank voor de snelle reactie. Ik wacht geduldig op KPN. 

Reputatie 7
Badge +24

Als ODF gratis aanlegt tot in de meterkast, laat ze dat dan gewoon doen. Anders blijft dat sprietje ook maar bij de deur uit de grond steken. 

Bedenk u ook dat KPN bij u misschien nog wel 5 jaar op zich laat wachten. Misschien nog wel langer.

En nu bent u nog helemaal smoorverliefd op KPN. En u denkt misschien tot uw dood bij KPN te blijven. Maar ... er kan altijd wat voorvallen waardoor u daar anders over gaat denken. Dan is zo'n aansluitpunt van ODF in de meterkast toch handig.

Dank u voor de reactie.

 

Reageer