Beantwoord

Gamen via PS4 bekabeld problematisch internet buitengebied

  • 6 April 2021
  • 11 reacties
  • 205 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 4 reacties

Heb nu een paar maanden internet van kpn met de extra 4g buitengebied modem.

 

Netflix en dagelijkse dingetjes gaat allemaal prima, echter als ik de playstation 4 of 5 aanzet wordt het drama. Online spelen is nagenoeg niet te doen.

WiFi zal het niet zijn want playstation is bedraad. 

Doet de 4G modem altijd mee. Of schakel deze pas later bij?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Nick83 8 April 2021, 09:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @OHa, welkom hier. 

Wat balen dat het niet goed gaat met het online gamen. In principe doet het 4G modem altijd mee. Dus zou niet uit moeten maken. Hoe is de snelheid bedraad als je aan het gamen bent? En als je gewoon Netflix kijkt? Graag alles via de kabel meten. Wel benieuwd of daar flink verschil in zit. 

 Bart,

Laten we stellen dat ik wel afhankelijk  ben van de 4G modem, alleen via adsl is niet te doen. Met speed test haal ik dan 0,8 Mbps download en 0,2 upload.

Ik heb een screenshot toegevoegd van de modem. Misschien kun je daar al 1 en ander uit halen.

 

Een actuele speed test wil ik vanavond nog wel eens maken maar verwacht dezelfde waardes als bij oplevering van de aansluiting toen 4G modem nog niet mee deed.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het 4G modem zorgt alleen bij TCP verkeer voor een snellere verbinding. Dus bij browsen over het internet, YouTube filmpjes kijken of email ophalen heb je daar voordeel van. 

Gamen gaat gedeeltelijk ook via UDP verkeer waarschijnlijk. En dat doet het 4G modem niet. Alle UDP verkeer moet gewoon via de bekabelde verbinding. 

Nick83

 

Dat verklaart een heleboel. Maar ga dat maar eens uitleggen aan de 2 gamers hier thuis:grin:

Ik begrijp dat hier ook geen oplossing voor is aangezien mijn vaste verbinding eigenlijk al geen eens  1 playstation aankan?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet niet of Ziggo bij u beschikbaar is? Daar maak je ze misschien wel blij mee...

Ik zit vast aan internet via telefoon of zo'n schotel op de schoorsteen. Dat laatste heb ik een tijd gehad, echter zijn die ermee gestopt.

Delta/zeelandnet levert ook internet via een schotel, maar die vragen al 320€ aansluitkosten. Dan komt de installatie daar nog bij:drooling_face:

Ik zit dus min of meer een beetje vast aan 4G op het moment. Denk dat als mijn contract afgelopen is, ik eens ga kijken voor evenwifi.

Reputatie 7
Badge +24

Delta levert via de kabel of glasvezel volgens mij. Lijkt me niet dat da via de schotel gaat.

En het kost geld, maar wat u nu heeft is op de lange duur ook een doodlopende weg vermoed ik.

Hoe kijkt u tv? Live tv? Of kijkt u alleen Netflix? 

 

Ja hoor delta levert ook met schoteltje….is niet via satelliet maar een soort wifi denk ik

https://www.delta.nl/internet/vast-draadloos/

 

Wij kijken meestal alleen Netflix….nagenoeg nooit tv en als we dat doen is dat ook via internet

Dat udp is een probleem in alleen het type modem wat kpn gebruikt? 

Of hebben alle 4g routers dit probleem?

 

Reputatie 7
Badge +20

Zoals Nick83 aangeeft zit het inderdaad. Dat is natuurlijk erg balen. Maar moet ook wel zeggen dat de snelheid via de verbinding wel heel laag is. Ik kan nog eens kijken of ik kan zien of die nog omhoog gaat, maar ben er bang voor. Zou je dan nog even een seintje willen geven als je jouw profiel hebt voorzien van gegevens?

En ja ik vermoed wel dat het met alle 4G routers zo is, zeker weten doe ik dat niet. @Nick83, weet jij dat?

Reputatie 7
Badge +24

@Bart_Z nee, dat weet ik niet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie voor nu 1,1 Mbit/s op jouw adres. Dat is nagenoeg niks. De koperverbinding lijkt ook nog niet beter te worden de komende tijd. Ik kan je hier dan niet verder mee helpen helaas.