Vraag

Gast netwerk Xperia Wifi verliest internet connectie

  • 6 June 2020
  • 34 reacties
  • 292 keer bekeken

Hallo,

 

Ons standaard Wifi netwerk gaat prima, verbinding maken en houden geen probleem. Het gastnetwerk echter, is een ander verhaal. Verbinding maken geen probleem, surfen ook goed. Tot je even niks meer doet, dan is er geen internet connectie meer. Wifi verbreken en weer connectie maken, dan gaat ie weer goed. Dit is niet echt te doen. Instellingen zijn er niet te maken. Lijkt of er een timeout op staat. Voor de duidelijkheid, ik heb dus die 2 Experia Wifi kastjes. 


34 reacties

Badge +19

@Lisa We zijn uitgebreid aan het testen gegaan en het probleem zit in de combinatie experia wifi's, v10 en 4g modem. Zonder 4g modem werkt het gastnetwerk stabiel. Met het 4g modem valt het gastnetwerk uit. Na het ontkoppelen van het 4g modem is het Wi-Fi gastnetwerk meteen weer aktief. Dit probleem doet zich niet voor bij de gewone Wi-Fi.

Dat klopt @Joep1965 

Badge +19

Dan hebben we het probleem te pakken. Nu maar hopen op een snelle oplossing.  Fijn dat jij het probleem onder de aandacht bracht. Heb jij exact hetzelfde als ik? Heb je het ook geprobeerd zonder 4g modem?

Heb t nog niet zonder geprobeerd. Op dit moment hebben we helemaal geen internet. Storing sinds gisteren en lijkt tot 13-10 te duren. 

Badge +19

Ben je alweer in de lucht @Michelm1978 

We hebben inmiddels weer internet. Omdat een oplossing uitbleef, heb ik zelf een plan B bedacht. Had nog een oude FritZbox liggen. Deze achter mijn netwerk geknoopt en een andere IP reeks gemaakt voor dit netwerk. Daarna in de Fritz het gastnetwerk opengezet. Dit werkt stabiel. Van het weekend zal ik de Experia WIFI nog eens aanslingeren en kijken wat ie doet zonder 4G buitengebied aangekoppeld. 

Reputatie 7
Badge +17

Hey Joep en Michel:blush:  Dit is nog eens een interessante ontdekking. Ik weet niet of mijn collega's dit zelf al ontdekt hebben. Ik ga dit doorzetten naar onze achterliggende afdeling. Bedankt!

Badge +19

@Lisa is er al iets bekend over bovenstaande?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Joep1965! Ik heb het doorgezet als ‘feedback’ en heb geen flauw idee wat mijn collega's ermee gedaan hebben. Ik vraag het voor je na!

Reageer