Beantwoord

Gastnetwerk instellen box 12 zonder super wifipunt

  • 9 January 2021
  • 14 reacties
  • 930 keer bekeken

Ik wil graag een gastnetwerk instellen maar het lieft zonder aanschaf van extra hardware zoals een super wifipunt of een experia wifi. Ik heb namelijk goed wifi overal in huis en ik vind de kosten aan de hoge kant. Weet iemand of dit op 1 of andere manier met de nieuwste experia box (nr: 12) die je nu bij de installatie van glasvezel erbij krijgt mogelijk is?

icon

Beste antwoord door RBxx 9 January 2021, 21:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat is mogelijk. Inloggen op http://mijnmodem.kpn, lukt u dat?

Jazeker. En weet u ook hoe ik dan het gastnetwerk kan activeren?

Reputatie 7
Badge +24

Ja ... dat is dan niet moeilijk meer. 

Klikken op die tandwielen. 

Met de kanttekening dat ik geen ‘Guest Stations’ zie wanneer ik op mijn modem ben ingelogd.

Dit is waarop ik binnenkom:

 

En als ik dan doorklik via wifi zie ik dit:

 

Geen gastnetwerk te zien dus.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @ruko81 

 

Ik vermoed dat je het eerst moet aanzetten voordat je die buttons krijgt.

Wellicht onder Advanced of Wireless Environment wat je in jouw scherm afbeelding ziet.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ruko81 , als je de hele Home pagina bekijkt, zie je de Guest stations dan niet staan?

 

Aha, die had ik even gemist. Dan is het inderdaad een fluitje van een cent. 

Vriendelijk bedankt allemaal!

Badge

Ik heb een KPN Box 12 met 2 WIFI versterkers. Als ik in het Modem ben 192.168.2.254 moet ik het oude wachtwoord en 2 nieuwe wachtwoorden invoeren. Verder geen mogelijkheden. Moet ik dit doen om een Gastgebruiker aan te maken? En bedoelen ze dan het wachtwoord wat op de router staat?

Badge +19

Welke versterkers heeft u?

Badge

Ik heb 2 Experia Wifi. Verder staat er arcadijan op.

Badge +19

Dat zijn dus de kleine zwarte vierkant. Sowieso moet dan de wifi van het modem uit. Het gastnetwerk kunt u instellen door in te loggen op de experia wifi. http://192.168.2.150/

Badge

Inderdaad kleine zwarte kastjes. Hartelijk dank Joep 1965 voor de snelle reactie! Ik ga dat proberen. Vriendelijke groet.

Badge +19

Ik vergeet nog te melden dat u het webpassword kunt vinden op de Wi-Fi versterker waarvan het blauwe ledje knippert. Het staat op de sticker.

Badge

Hartstikke bedankt. Het is duidelijk.