Vraag

Geen contact meer tussen mijn mobiel (|Samsung A7 ) en WIFI thuis.

  • 1 April 2019
  • 20 reacties
  • 1277 keer bekeken

Geen contact meer tussen mijn mobiel (Samsung A7) en WIFI thuis. Mijn partner heeft wel verbinding. En ergens anders kan ik ook verbinding krijgen. Als ik WIFI aan zet, gaat hij wel zoeken maar herkent onze WIFI niet. Probleem is volgens mij ontstaan na updaten van Samsung afgelopen weekend. Verder geen problemen met telefoon.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Inkie-ink , dan reageer ik ook maar eens op dit topic om te kijken of ik kan helpen.

Heb je al eens geprobeerd om je thuis WiFi te "vergeten" in je telefoon en daarna opnieuw verbinding te maken? Misschien heeft de update van Samsung iets "beschadigd/verstoord" in de instelling en zo bouw je een schone verbinding op (hoop ik 😎)
Bedankt Ruud, kun je mij uitleggen wat ik hiervoor moet doen? Ik ben een digibeet! 😅
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Inkie-ink, je treft het, ik heb ook een Samsung (S6) dus ik ken de schermen 😉
Allereerst, je hebt het Wi-Fi wachtwoord van je modem nodig, houd dat dus paraat.

Volg de volgende stappen op je telefoon:
  1. kies "Instellingen" ⚙️
  2. kies "Verbindingen"
  3. Kies "Wi-Fi", links op de regel, (rechts zit de Wi-Fi aan/uit knop)
  4. Je krijgt nu een lijst van Wi-Fi netwerken in de buurt. Waarschijnlijk staat je eigen modem bovenaan (het sterkste signaal staat boven)
  5. Kies je eigen modem-naam, op het volgende scherm staat rechtsonder "Vergeten"
  6. Daarmee wordt de (eventuele) verbinding verbroken
Om de verbinding opnieuw te maken:
  1. Klik in de lijst weer op de Wi-Fi naam van je modem
  2. Vul het Wi-Fi wachtwoord in
  3. Kies Verbinden
Hopelijk is nu alles naar wens en kan je de Wi-Fi weer gebruiken.

Succes!
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Inkie-ink, welkom! Ik zie dat Ruud je al heel goed de weg wijst op het forum 😉. Heb je het stappenplan hierboven al doorlopen? Werkt het daarmee?
Hallo Ruud en Marcia, bedankt voor jullie antwoord! Het probleem is dat onze WIFI niet bij de beschikbare netwerken staat dus hij is hem al "vergeten"! 😯
Reputatie 7
Badge +21
Hoi, dat is heel vreemd.

Je ziet in de lijst beschikbare netwerken wel andere netwerken (van buren) maar niet je eigen Wi-Fi?
En op de telefoon van je partner zie je de buren PLUS je eigen Wi-Fi?
Die telefoon is wel verbonden daarmee zeg je?

Heb (nog) even geen idee 🤔
Wat er bij mijn partner staat weet ik niet. Hij is nu niet thuis maar hij heeft geen problemen met de WIFI thuis en dochter met tablet ook niet. Maar ik ben ook de enige die zijn telefoon heeft geupdate!
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben nu ook inderdaad benieuwd of jouw telefoon wel andere wifi kanalen vindt. Of echt alleen die van jullie niet. Je kunt je toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen, het is wel heel belangrijk dat je dan eerst een back up maakt van de gegevens die op je toestel staan.
Reputatie 7
Badge +21
Nog een poging. Bij stap 4 hierboven kies je Geavanceerd (rechtsboven) en daarna Netwerken beheren. Staat daar wel je eigen Wi-Fi in de lijst van opgeslagen netwerken?

Zo ja, klik er dan op en kies "vergeten".
Zo nee, dan weet ik het echt niet meer. 😥 Vergelijk dan later nog even met de telefoon van je partner,
Snik... hij staat ook niet in de lange lijst van opgeslagen Netwerken!!! Hoe kan dit nou??? Bij mijn partner staat onze WIFI bovenaan de lijst dus het ligt echt aan mijn toestel! 😥
Als terug naar fabrieksinstellingen de enige mogelijkheid is, baal ik als een stekker want ik heb dit toestel pas 3 maanden en dan zou ik alles weer opnieuw moeten instellen!
Reputatie 7
Badge +21
Meestal gaat de update van een telefoon gewoon goed, maar soms niet. Dan is terug naar de fabrieksinstellingen helaas vaak de enige optie.
Als je de mogelijkheid hebt, zou je eerst nog terug kunnen gaan naar de winkel, wellicht zien die nog een minder ingrijpende oplossing. Met het toestel in de hand is dat toch makkelijker dan voor ons op afstand.

Succes!
Dat zou ik ook kunnen doen Ruud maar misschien weet Marcia of ze dat in de KPN winkel kunnen doen? Dat zijn toch meer de verkopers? Daarbij hebben ze geen toegang to mijn WIFI.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Inkie-ink, ik zie dat @Marcia_ drie uur geleden voor het laatst op het forum heeft gereageerd.
Die is al naar huis, maar morgen komt ze hier vast weer langs. Succes verder.
Oke, dank je Ruud, ik heb net ook een tweet gestuurd naar Samsung Nederland. Hopelijk weten zij iets!
Reputatie 7
Badge +21
Goed idee, laten we het hopen. Ik blijf dit topic voorlopig volgen.
Reputatie 7
Badge +30
Ik was inderdaad naar huis! Ben er inmiddels weer 😉. Op onze website kan je een afspraak maken in de winkel. Ik weet het niet zeker, maar verwacht dat ze je wel kunnen helpen. Je zult dan wel zelf even een back up moeten maken denk ik. Had je nog reactie van Samsung gekregen? Ik had even gespiekt op Twitter, maar zag niet meteen iets wat op jouw vraag leek.

Nog wel een andere vraag: heb je de wifi zelf een naam gegeven of zoek je echt het SSID wat op de Experiabox staat? Wellicht dat daar nog verschil in zit.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je inmiddels alles weer werkend? Als je nog vragen hebt, laat het vooral weten!

Hoi @Inkie-ink , dan reageer ik ook maar eens op dit topic om te kijken of ik kan helpen.

Heb je al eens geprobeerd om je thuis WiFi te "vergeten" in je telefoon en daarna opnieuw verbinding te maken? Misschien heeft de update van Samsung iets "beschadigd/verstoord" in de instelling en zo bouw je een schone verbinding op (hoop ik 😎)

Al geprobeerd zonder resultaat

Heb je inmiddels alles weer werkend? Als je nog vragen hebt, laat het vooral weten!

Nee werkt nog steeds niet

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Johan4691, welkom! Ik zie dat je inmiddels in je eigen topic contact hebt met mijn collega Bart. Hij geniet nu van zijn welverdiende weekend en zal morgen of dinsdag weer in je topic reageren!