Beantwoord

Geen diensten sinds 11 April. Conflict met glasvezelkastjes?

  • 7 May 2022
  • 26 reacties
  • 315 keer bekeken

 

Ik heb op 28 maart een abonnement besteld bij KPN en dit zou op 11 april geleverd worden. Ondertussen is het 7 mei en heb ik nog steeds geen diensten. KPN Netwerk geeft aan dat het probleem bij jullie ligt, omdat het glasvezelkastje een conflict heeft met een andere glasvezelkastje en dat het daardoor niet geactiveerd kan worden. Ik heb al 5x een monteur gehad en die hebben ook aangegeven dat ze het hebben doorgestuurd naar jullie, maar ik krijg geen reactie van jullie.

icon

Beste antwoord door Mazkatly 10 June 2022, 07:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7

Hoi @Mazkatly, welkom! Dit klinkt niet heel voorspoedig. Die monteurs die zijn geweest, waren dat monteurs van Netwerk, of van ons, of beide? Wil je ook je forumprofiel invullen? Dan kan ik even meekijken.

Monteurs van jullie kwamen, niemand van netwerk geweest 

Reputatie 7

Dank voor de info en gegevens, @Mazkatly. Ik ben er ingedoken en ik zie dat het inderdaad niet lekker loopt. Je hebt een glasvezelkastje die bestaat uit twee delen. Een grondplaat (de FTU) waar de glasvezel je huis binnenkomt. En daar op zit de NT. Dat is het onderdeel waar je KPN Box op aangesloten wordt/zit. Die NT moet geactiveerd worden, en zodra dit gebeurt heb je diensten. Normaal gebeurt dit activeren op het moment dat de monteur bij je de boel aansluit. Alleen, in jouw geval is dat activeren niet gelukt. Er zit een verschil in serienummer tussen de NT die daadwerkelijk bij jou geplaatst is, en wat wij in ons systeem hebben staan. Dit moet worden verholpen door een specialistisch IT team. Ze zijn hier mee bezig, maar het is een lastiger probleem dan van te voren verwacht. Ik zie dat de back office afgelopen vrijdag opnieuw navraag heeft gedaan bij het IT team hoe het ervoor staat. Daar staan meestal een paar werkdagen voor om antwoord te krijgen. Ik verwacht dan ook deze week een update. Hopelijk is dat dan ook gelijk de update dat het probleem verholpen is. Maar dat kan ik niet garanderen.

Reputatie 7

Hoi @Mazkatly, ik heb zojuist even weer gekeken of er al meer te melden is. Ik zie nog geen update in de openstaande melding vanuit de back office. Wel zie ik dat er voor de 16e een monteur gepland staat. Ik hoop dat die de boel dan werkend kan krijgen. 

Nee, het lukt niet.

Nog steeds geen verbinding, en geen internet

 

waar kan ik een klacht indienen????????????????????

 

Reputatie 3
Badge +1

waar kan ik een klacht indienen????????????????????

 

Het is al 22 mei Nog steeds geen diensten?

Vraag mij af  waarom het zolang duurt bij jouw. als het niet lukt waarom geen nieuwe (FTU) of NT kastje plaatsen zodat de registratie wel gaat en geen probleem op zal moeten zijn, met zoveel monteurs over de vloer wordt je ook niet vrolijk van het kost aan de andere kant wel jouw tijd die je vrij moet maken.

Ik ben geen telecom monteur  en ik heb geen ervaring met wat je zei    FTU en NT .

ik snapte niet wat je zei.

Ik wil  alleen internet, mijn kinderen hebben examens en toetsen en ze hebben materialen die internet nodig hebben

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben geen telecom monteur  en ik heb geen ervaring met wat je zei    FTU en NT .

ik snapte niet wat je zei.

Ik wil  alleen internet, mijn kinderen hebben examens en toetsen en ze hebben materialen die internet nodig hebben

De KPN moderator gaf het aan in zijn mededeling betreft de FTU NT kastje waar je modem op is aangesloten NT kastje moet geregistreerd  staan dat lukte waarschijnlijk niet bij jouw anders kun je geen gebruik maken van KPN dienst,

Je glasvezel komt de woonkamer of meterkast binnen op de grondplaat de ftu en NT kastje staat vaak  NT op en krijgt zijn eigen voeding via adapter stopcontact zoals bij mij het geval daarop sluit je de modem met een utp kabel verbinding.

Bedankt voor de informatie en uitleg Als ik deze informatie zou weten, zou het internet dan werken?

Reputatie 3
Badge +1

Bedankt voor de informatie en uitleg Als ik deze informatie zou weten, zou het internet dan werken?

Als de registratie goed gaat wel, blijkbaar gaat er iets niet goed bij je. 

Elke NT kastje heeft zijn eigen registratie nummer waarschijnlijk werk het oude niet kwestie van nieuwe plaatsen met nieuw registratienummer, ander geval kan zijn dat de FTU glasvezel ergens niet goed is de monteur opnieuw de glasvezel verbinding op de grondplaat aansluiten.

Maar dat zijn evt. oplossingen die ik kan aankaarten.

In mijn geval jaren terug het zelfde euvel gehad die jij omschrijft, bij mij was de NT kastje niet goed waardoor de registratie niet goed ging, nieuwe NT geplaats door monteur en het werkte. 

Moet ik ze deze oplossing vertellen, of hebben ze dat bedacht en werkte het niet?

Reputatie 3
Badge +1

Moet ik ze deze oplossing vertellen, of hebben ze dat bedacht en werkte het niet?

Gewoon vertellen en anders toch maar afwachten met welke oplossing ze aankomen en wat meer druk op zetten dat je nu geen gebruik kunt maken na zoveel tijd, bellen naar KPN elke dag, op deze forum moet je maar afwachten wanneer je reactie krijgt van moderator, eigenlijk had het al opgelost moeten zijn maar ben geen KPN, ander tip via de live chat van KPN dan kunnen ze ook direct inzien en doorschakelen naar juiste afdeling en technische dienst.

Reputatie 7

Ontzettend vervelend dat je nog steeds geen diensten hebt @Mazkatly. Ik heb zojuist weer naar de openstaande melding gekeken. Daarin zie ik dat er nog aan gewerkt wordt, maar dat het onderliggende IT probleem nog niet verholpen is. 

 

@J.E heeft gelijk wat registratienummer van je NT. Alleen in dit geval gaat het niet helpen om gewoon een nieuwe te plaatsen.

Om de NT te kunnen activeren moet het registratienummer overeenkomen met degene die bij ons in het systeem staat. Dat gaf ik eerder ook al aan.

Soms komt het voor dat dit niet met elkaar overeenkomt. Dan passen we het nummer bij ons in het systeem aan.

Maar, voor jouw aansluiting lukt dit nu niet door een probleem in het systeem. En dat probleem is wat door de IT afdeling opgelost moet worden. Dit is een stukje lastiger dan verwacht. 

De back office houdt dit in de gaten, en heeft ook contact met de IT afdeling. Zodra het probleem is verholpen zal het kastje gaan activeren.

 

Wat ik verder zie is dat de geplande datum voor het activeren nu verplaatst is naar 30 mei. Ik durf alleen niet te zeggen of dit dan ook daadwerkelijk gaat lukken. Wel is er een monteur gepland voor de 31e. Ik hoop dat het dan tijdens zijn bezoek in orde is, of in orde komt. 

In de tussentijd kan ik je helaas alleen maar vragen af te wachten.

Hallo Erik. Ik heb vandaag nog gebeld met KPN en ik vroeg hun wat de reden was voor een monteur, omdat ik al 7 keer een moteur had en hij kon vrij weinig doen. En ik vroeg haar is de IT probleem opgelost? Het antwoord dat ik kreeg was "ja het IT probleem is opgelost en daarvoor hebben we een monteur op 31e mei gepland zodat hij het gaat installeren

@Erik_ 

@J.E 

Reputatie 7

Ik durf het, gezien hoe lang dit al speelt, niet te garanderen, @Mazkatly. Maar het plannen van de monteur wijst er wel sterk op dat het onderliggende probleem opgelost is. Of anders uiterlijk de 30e opgelost gaat zijn. Ik hoor op de 31e graag van je of het dan werkt, en hoe de afspraak is verlopen.

@Erik_ goedemorgen,

had ik een monteur gehad en hij kon niets doen en hij vroeg zich af waarom de KPN  me naar u een afsprak gepland.

Nog steeds geen verbinding en diensten Fffff

Reputatie 3
Badge +1

@Erik_ goedemorgen,

had ik een monteur gehad en hij kon niets doen en hij vroeg zich af waarom de KPN  me naar u een afsprak gepland.

Nog steeds geen verbinding en diensten Fffff

De monteur geweest op de 31e de zoveelste begrijp ik en nog geen diensten kunnen leveren sta je met je lege handen, krijg het idee dat ze aan het husselen achter de deur zijn wat een puinhoop daar dan.

Als ik het goed begrijp heb je nu helemaal geen internet en tv diensten op je woonadres meer?

Dat klopt .........geen internet en tv diensten

Reputatie 7

Oei, dat is naar, @Mazkatly ☹️ Ik hoopte dat de monteursplanning dan ook betekende dat er een oplossing zou gaan zijn. Ik zie in de technische melding nog geen update over de staat van het IT probleem. Wel is het door de monteur verder uitgezet voor een update. Inhoudelijk kan ik daar op dit moment niets aan versnellen. Ik houd het in de gaten en kom er bij je op terug zodra ik meer weet. 

@Erik_ 

@J.E  goedenavond , ik een mentor bij mij gehad, de NT kastje glasvezel doet goed ,maar het lampje van internet op de modem blijft knipperen. Ik heb kpn winkel gebeld en hun zeiden dat ik geen abonnement had en dat ik geen klant ben met vast internet en mijn contract is beëindigd 

Reputatie 7

@Erik_ goedenavond , ik een mentor bij mij gehad, de NT kastje glasvezel doet goed ,maar het lampje van internet op de modem blijft knipperen.

 

De boel is nog steeds niet volledig opgelost, dus, @Mazkatly 😑 Begrijp ik hieruit wel dat je NT nu groen brandt? Want als dat zo is, dan zou het onderliggende IT probleem wel verholpen moeten zijn. En dan is het alleen nog een kwestie van de activering er doorheen loodsen. Leverdatum die ik nu zie staan is 14 juni. Dus als de NT groen brandt, dan verwacht ik dat je Experia Box vanaf dan (meestal in de loop van de ochtend/begin van de middag) ook goed werkt.

Als de NT nog steeds niet brandt, of hij knippert. Dan is het onderliggende probleem waarschijnlijk nog niet opgelost. 

 

 

Ik heb kpn winkel gebeld en hun zeiden dat ik geen abonnement had en dat ik geen klant ben met vast internet en mijn contract is beëindigd 

Dit is pertinent niet waar, @Mazkatly. Ik snap niet hoe ze daar bij komen. Er is een openstaande order op jouw adres. Was dit de KPN Winkel in jouw woonplaats? Want dan ga ik hen hier feedback over geven.

@Erik_ goedenavond , ik een mentor bij mij gehad, de NT kastje glasvezel doet goed ,maar het lampje van internet op de modem blijft knipperen.

De boel is nog steeds niet volledig opgelost, dus, @Mazkatly 😑 Begrijp ik hieruit wel dat je NT nu groen brandt? Want als dat zo is, dan zou het onderliggende IT probleem wel verholpen moeten zijn. En dan is het alleen nog een kwestie van de activering er doorheen loodsen. Leverdatum die ik nu zie staan is 14 juni. Dus als de NT groen brandt, dan verwacht ik dat je Experia Box vanaf dan (meestal in de loop van de ochtend/begin van de middag) ook goed werkt.

Als de NT nog steeds niet brandt, of hij knippert. Dan is het onderliggende probleem waarschijnlijk nog niet opgelost. 

 

Ik heb kpn winkel gebeld en hun zeiden dat ik geen abonnement had en dat ik geen klant ben met vast internet en mijn contract is beëindigd 

Dit is pertinent niet waar, @Mazkatly. Ik snap niet hoe ze daar bij komen. Er is een openstaande order op jouw adres. Was dit de KPN Winkel in jouw woonplaats? Want dan ga ik hen hier feedback over geven.

 

@Erik_ hallo Erik , dat was niet verteld door de KPN winkel in onze woonplaats sterker nog ze hielpen mij heel erg en ze waren begrijpelijk en hulpzaam. Het bleek dat ik eigenlijk KPN klantenservice had gebeld.

Net belde ik nog een keer met de klantenservice kreeg ik een andere medewerker en hij kon het aansluit datum aan passen om 10 Juni en hij zei dat het in de ochtend/middag prima werkt. 

Reputatie 3
Badge

@Erik_ hallo Erik , dat was niet verteld door de KPN winkel in onze woonplaats sterker nog ze hielpen mij heel erg en ze waren begrijpelijk en hulpzaam. Het bleek dat ik eigenlijk KPN klantenservice had gebeld.

Net belde ik nog een keer met de klantenservice kreeg ik een andere medewerker en hij kon het aansluit datum aan passen om 10 Juni en hij zei dat het in de ochtend/middag prima werkt. 

Marco schrijf:

Werk je verbinding nu?

@Erik_ goedenavond , ik een mentor bij mij gehad, de NT kastje glasvezel doet goed ,maar het lampje van internet op de modem blijft knipperen.

De boel is nog steeds niet volledig opgelost, dus, @Mazkatly 😑 Begrijp ik hieruit wel dat je NT nu groen brandt? Want als dat zo is, dan zou het onderliggende IT probleem wel verholpen moeten zijn. En dan is het alleen nog een kwestie van de activering er doorheen loodsen. Leverdatum die ik nu zie staan is 14 juni. Dus als de NT groen brandt, dan verwacht ik dat je Experia Box vanaf dan (meestal in de loop van de ochtend/begin van de middag) ook goed werkt.

Als de NT nog steeds niet brandt, of hij knippert. Dan is het onderliggende probleem waarschijnlijk nog niet opgelost. 

 

Ik heb kpn winkel gebeld en hun zeiden dat ik geen abonnement had en dat ik geen klant ben met vast internet en mijn contract is beëindigd 

Dit is pertinent niet waar, @Mazkatly. Ik snap niet hoe ze daar bij komen. Er is een openstaande order op jouw adres. Was dit de KPN Winkel in jouw woonplaats? Want dan ga ik hen hier feedback over geven.

 

@Erik_ hallo Erik , dat was niet verteld door de KPN winkel in onze woonplaats sterker nog ze hielpen mij heel erg en ze waren begrijpelijk en hulpzaam. Het bleek dat ik eigenlijk KPN klantenservice had gebeld.

Net belde ik nog een keer met de klantenservice kreeg ik een andere medewerker en hij kon het aansluit datum aan passen om 10 Juni en hij zei dat het in de ochtend/middag prima werkt. 

 

 

Werk je verbinding nu?

@Marcomestreech Ja eindelijk