Beantwoord

Geen installatiepakket ontvangen, monteur komt dinsdag

  • 28 May 2022
  • 16 reacties
  • 166 keer bekeken

goedemiddag,

 

Aanstaande dinsdag komt de monteur om ons internet aan te sluiten (bestel nummer: S2223166). De apparatuur is volgens PostNL geleverd op ons adres, maar er staat niets voor de deur en ook de buren hebben het niet ontvangen.

Ik heb het ook bij PostNL gemeld, maar omdat de monteur dinsdag al komt, meld ik het ook bij jullie zelf. Hoe kunnen we dit het beste oplossen?

 

Vriendelijke groeten,

Bary

icon

Beste antwoord door BartDo 29 May 2022, 09:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @BartDo , een monteur heeft in de regel ook de benodigde spullen bij zich.

 

Akkoord, is het een idee om de monteur te informeren dat we geen installatiepakket hebben ontvangen? Of heeft hij het altijd bij zich?

 

vriendelijke groeten,

Bart

Reputatie 7
Badge +24

Akkoord, is het een idee om de monteur te informeren dat we geen installatiepakket hebben ontvangen? Of heeft hij het altijd bij zich?

 

vriendelijke groeten,

Bart

Die heeft altijd wel een modem en een paar tv ontvangers bij zich denk ik.

De monteur heeft wel modems en ontvangers bij zich maar volgens mij wel een v10 ipv een box 12( klopt dat @NHendriks ??), wil je dus persé een box 12 kan je beter even bellen.Als je dat geen probleem vind, kan je het ook zo laten want de V10 is een prima modem(vele zeggen zelfs beter dan box 12).

Reputatie 7
Badge +22

Beste @BartDo,

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Ik heb de moderators een berichtje gestuurd, maar het is nog zaterdag. We kunnen de maandag afwachten, en als maandag het pakket er nog niet is dan laat het ons even weten.

Ok, profiel aangepast met mijn gegevens 

Reputatie 7
Badge +22

Ok, profiel aangepast met mijn gegevens 

Dat is fijn @BartDo, ik heb al een terugkoppeling gehad van een moderator. Is hiervan op de hoogte, hopelijk wordt dit gauw opgelost. 

Reputatie 7
Badge +11

De monteur heeft wel modems en ontvangers bij zich maar volgens mij wel een v10 ipv een box 12( klopt dat @NHendriks ??), wil je dus persé een box 12 kan je beter even bellen.Als je dat geen probleem vind, kan je het ook zo laten want de V10 is een prima modem(vele zeggen zelfs beter dan box 12).

De monteur heeft zowel V10's als Box12 op de bus, zo ook beide typen courante TV ontvangers. Indien het pakket niet geleverd is dan mag de monteur het modem en maximaal 1 TV ontvanger vanuit de bus leveren. Deze zal dan ook via de afdeling die gaat over leveringen eventuele extra apparatuur bestellen. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BartDo,

Ik zie inderdaad dat PostNL het volgende aangeeft:

 

 

 

 

 

 

Wat ontzettend raar dat er niet daadwerkelijk iets bij jullie bezorgd is 🙁

Ik heb zelf niet de mogelijkheid om nog een installatiepakket te versturen, daarom heb ik hier nu een verzoek voor ingediend bij onze logistieke afdeling. De kans bestaat echter dat ze te laat aan dit verzoek toekomen, of dat ze iets versturen dat er pas na het monteursbezoek zal zijn 😬 Mijn hoop is daardoor stiekem gevestigd op de dat monteur apparatuur bij zich zal hebben op de bus, zodat je daarmee aangesloten kan worden! 🤞🏼

Laat je weten hoe het is gegaan met de monteur?

Reputatie 7
Badge +22

De monteur heeft zowel V10's als Box12 op de bus, zo ook beide typen courante TV ontvangers. Indien het pakket niet geleverd is dan mag de monteur het modem en maximaal 1 TV ontvanger vanuit de bus leveren. 

@NHendriks fijn dat het nu ook bekend is gemaakt, maar ik mag aannemen dat dit niet de juiste werkwijze is.

Hoe werkt dat binnen jullie team als “monteur”?

Reputatie 7
Badge +22

Hi @BartDo,

Ik zie inderdaad dat PostNL het volgende aangeeft:

 

Dat is wel erg vreemd @Maja_, want het is ook niet bij de buren gebracht.

Of mag dat niet bij dit soort pakketten? Want ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een “handtekening” vereist is. 😉

Reputatie 7
Badge +20

Wat hier precies mis is gegaan bij PostNL, dat heb ik echt niet inzichtelijke @Dennis Schreve. Ze hebben bij mij ook eens een gloednieuwe Samsung Galaxy S naast de voordeur neergelegd, terwijl ik daarvoor moest tekenen dus het gaat daar niet altijd helemaal vlekkeloos 🙄

@BartDo mocht je een terugkoppeling ontvangen van PostNL over het pakket, zou je dat hier dan ook willen laten weten?

De monteur heeft zowel V10's als Box12 op de bus, zo ook beide typen courante TV ontvangers. Indien het pakket niet geleverd is dan mag de monteur het modem en maximaal 1 TV ontvanger vanuit de bus leveren. Deze zal dan ook via de afdeling die gaat over leveringen eventuele extra apparatuur bestellen. 

Dit is in ieder geval goed nieuws! 

Reputatie 7
Badge +11

De monteur heeft zowel V10's als Box12 op de bus, zo ook beide typen courante TV ontvangers. Indien het pakket niet geleverd is dan mag de monteur het modem en maximaal 1 TV ontvanger vanuit de bus leveren. 

@NHendriks fijn dat het nu ook bekend is gemaakt, maar ik mag aannemen dat dit niet de juiste werkwijze is.

Hoe werkt dat binnen jullie team als “monteur”?

Dit is precies volgens de propositie zoals mjn die vorig jaar is geleerd. Zoals ik al aangaf is het dan taak om te zorgen dat de overige apparatuur ter plaatse komt en de monteursopdracht herplannen om eventuele extra tv ontvangers aan te sluiten. 

Wat hier precies mis is gegaan bij PostNL, dat heb ik echt niet inzichtelijke @Dennis Schreve. Ze hebben bij mij ook eens een gloednieuwe Samsung Galaxy S naast de voordeur neergelegd, terwijl ik daarvoor moest tekenen dus het gaat daar niet altijd helemaal vlekkeloos 🙄

@BartDo mocht je een terugkoppeling ontvangen van PostNL over het pakket, zou je dat hier dan ook willen laten weten?

De monteur heeft zowel V10's als Box12 op de bus, zo ook beide typen courante TV ontvangers. Indien het pakket niet geleverd is dan mag de monteur het modem en maximaal 1 TV ontvanger vanuit de bus leveren. Deze zal dan ook via de afdeling die gaat over leveringen eventuele extra apparatuur bestellen. 

Dit is in ieder geval goed nieuws! 


 

Ok! Ik zal hier het antwoord van PostNL posten.
Echt super bedankt allemaal!!

Erg fijn om zo snel een antwoord te hebben.

Reputatie 7
Badge +20

De logistieke afdeling houdt nu ook even een oogje in het zeil @BartDo, als ze vandaag een pakket versturen zal dat er niet op tijd zijn, dus ze wachten even af wat er gebeurt tijdens de monteursafspraak. Als je morgenmiddag keurig online bent met je verbinding, versturen ze niets, en anders wordt er alsnog wat verzonden!

Reputatie 7
Badge +20

Zo te zien is het allemaal goed gegaan met het installeren @BartDo 😊

Veel plezier met je KPN abonnement!