Vraag

Geen internet bij verhuizing naar nieuwe woning.

  • 8 January 2021
  • 4 reacties
  • 595 keer bekeken

Beste leden,

 

Wij hebben zeker 3 weken geleden een nieuw abonnement afgesloten bij KPN. Dit omdat wij zijn verhuisd naar een nieuwe woning en internet nodig hebben. Vanaf 4 januari is ons abonnement ingegaan en betalen wij voor internet via KPN. 

 

5 januari is in de ochtend een monteur langs geweest met een experia box om de wifi te installeren. De monteur melde, dat na 2 á 3 uur het groene lampje waar internet boven staat vermeld, zou moeten stoppen met knipperen en het internet vervolgens zou gaan werken. Dit is 4 dagen later, nog steeds niet het geval. Wij zitten met 4 man thuis, er moet thuis gewerkt worden maar hebben geen internet. 
Ik heb inmiddels wel 8 verschillende medewerkers aan de telefoon gehad (uren lang) die alleen maar zeggen dat ze  er niks van snappen. ‘Erg vervelend, maar het zou over 2 uurtjes moeten gaan werken’. Elke keer hetzelfde, maar er werkt helemaal niks. Ik kan ook met niemand door worden verbonden, en ze hebben geen oplossing. Er word al 3 dagen beloofd dat de backoffice contact opneemt, dit gebeurd ook niet. Ook zouden wij een noodpakket opgestuurd krijgen, maar die hebben wij ook nog niet. 

 

Ongelofelijk deze service, er wordt gewoon helemaal niks aan ons probleem gedaan. De klantenservice snapt er overigens helemaal niks van, en hangen zelfs op (meerdere malen) midden in het gesprek. Ze beloven ook dingen die niet gebeuren. Er is zojuist weer gevraagd om te wachten tot de backoffice contact met ons opneemt. Dit duurt inmiddels al 3 dagen. 

 

De groene lampjes, power en wifi branden groen, maar het groene internet lampje blijft knipperen. 

 

Hopelijk wordt dit probleem snel verholpen, alle tips zijn welkom!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Dat is zeker een vreemde situatie. Heeft u een KPN box 12? Alle KPN modems/routers op
deze na geven een groen knipperend lampje als er verbinding is. Het knipper houdt dan 
activiteit in. Heeft u de verbinding gereed SMS gehad? Dan kunnen we er tenminste vanuit
gaan dat er geleverd is.

Omdat u geen andere kastje noemt, maak ik nu de gok dat u het heeft over een koper/DSL
verbinding van KPN. Het wil nog wel eens voorkomen dat de  verkeerde aderparen worden
aangesloten. Of dit gemakkelijk zelf op te lossen is, ligt een beetje aan de soort aansluiting
dat u heeft. De nieuwe aansluitingen hebben namelijk gewoon een klik systeem. 

Hoi Ramon,

 

Bedankt voor je reactie! Het gaat inderdaad over een Kpn box 12. Maar als ik met de wifi verbind, staat er ‘verbonden maar geen internet’. Het werkt dus niet. Ook meldde de monteur dat het lampje zou gaan stoppen met knipperen. Ik heb geen SMS ontvangen, maar KPN medewerkers kunnen niet zien wat het probleem is. 

 

Zelf oplossen lukt helaas niet, maar KPN wil en kan ook geen monteur sturen...

Reputatie 4
Badge +4

Als ik de klachten op het forum mag geloven is er een ontzettend achterstand 
bij verschillende afdelingen binnen KPN. Ik ben ook bang dat een gebruikelijke
service monteur dit niet kan oplossen. Een monteur kan net zoveel als u en ik 
als de verbinding nog niet gerealiseerd is.

Om toch nog een beetje positief te eindigen weet ik dat als een klant langer
dan vijf dagen zonder diensten komt te zitten, dat die in aanmerking komt
voor een noodpakket. 

Reputatie 7
Badge +17

@LisaMulder123 begrijp ik goed dat je helemaal geen diensten hebt op dit moment? Kun je in ieder geval je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?