Beantwoord

Geen internet meer na werkzaamheden KPN

  • 23 March 2024
  • 6 reacties
  • 218 keer bekeken

Afgelopen vrijdag 22 maart zijn er werkzaamheden uitgevoerd door KPN. Hierna heb ik geen glasvezel signaal meer.  En kan nu van geen enkele dienst meer gebruik maken.  Geen tv, internet of vast bellen.  Ik heb internet hard nodig voor m’n werk en studie.  Gebeld met klantenservice wacht maar tot maandag??? Ben al jaren trouwe klant maar mag nu het hele weekend blijven wachten? Niet echt service in mijn optiek. Werkzaamheden plannen vlak voor het weekend is ook niet echt handig. Kabeltje vergeten terug aan te sluiten in de wijk centrale? Oh klant wacht maar even tot na het weekend. Dit kun je toch testen of alles nog werkt nadat je werkzaamheden zijn afgerond!  
 

NB. weet niet of dit de juiste plek is om m’n klacht kenbaar te maken? Moet natuurlijk kou zijn maar kan het niet meer aanpassen. 

icon

Beste antwoord door AntiSpamguy27 25 March 2024, 14:10

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @AntiSpamguy27 

Netwerkbeheerder KPN is verantwoordelijk voor de aanleg, onderhoud en het verhelpen van storingen van het glasvezelnetwerk, waar KPN de provider gebruik van maakt.
Die zou je dus moeten benaderen voor het opnieuw aansluiten op glasvezel in de wijkcentrale.
Daarnaast kan ik vanuit mijn kant niet beoordelen waarom er bij jouw in de buurt werkzaamheden waren aan het glasvezelnetwerk, en waarom je bent losgekoppeld in de wijkcentrale, als dat het geval is uiteraard.

Netwerkbeheerder KPN heeft zijn eigen klantenservice, waar je naar toe kunt bellen.
Ook kun je bij hen direct een klacht indienen.

Contactgegevens Netwerkbeheerder KPN:

Ik hoop uiteraard dat je weer snel bent aangesloten.

Reputatie 7
Badge +12

@michel voor een internetstoring zal de klant nooit hoeven te bellen met KPN het netwerk. Enkel voor vragen over de aanleg en onderhoudt van glasvezel. Meneer of mevrouw kan 24/7 bellen met kpn op 0800-0402 om aan te geven dat zijn of haar diensten niet meer werken en een monteur in te plannen.

@antispam helaas kan er wel eens wat fout gaan, extra zuur natuurlijk als dat op een vrijdag gebeurd en je tot maandag moet wachten. Ik hoop dat het spoedig is opgelost.

Reputatie 7
Badge +10

@michel voor een internetstoring zal de klant nooit hoeven te bellen met KPN het netwerk. Enkel voor vragen over de aanleg en onderhoudt van glasvezel. Meneer of mevrouw kan 24/7 bellen met kpn op 0800-0402 om aan te geven dat zijn of haar diensten niet meer werken en een monteur in te plannen.

@antispam helaas kan er wel eens wat fout gaan, extra zuur natuurlijk als dat op een vrijdag gebeurd en je tot maandag moet wachten. Ik hoop dat het spoedig is opgelost.

 

Hoi @Ik_Combineer 

Hartelijk dank voor je aanvulling op mijn geplaatste reactie richting @AntiSpamguy27 .
Heldere uitleg!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @AntiSpamguy27, welkom terug! Wat naar dat je na de werkzaamheden juist zonder diensten zit, terwijl het idee van werkzaamheden juist is dat dingen beter worden.

Ik_Combineer heeft het wel bij juiste eind: als jij geen diensten hebt, dan is onze klantenservice jouw aanspreekpunt. Je geeft aan dat je ook gebeld hebt, dus dat is mooi. Afhankelijk van wat er aan de hand is, wordt er in zo'n geval vervangende apparatuur opgestuurd, een technische melding aangemaakt of een monteur gepland. Is een van deze dingen ook vrijdag met/voor je gedaan? Of is er alleen gezegd dat je vandaag terug moest bellen?

Hoi @AntiSpamguy27, welkom terug! Wat naar dat je na de werkzaamheden juist zonder diensten zit, terwijl het idee van werkzaamheden juist is dat dingen beter worden.

Ik_Combineer heeft het wel bij juiste eind: als jij geen diensten hebt, dan is onze klantenservice jouw aanspreekpunt. Je geeft aan dat je ook gebeld hebt, dus dat is mooi. Afhankelijk van wat er aan de hand is, wordt er in zo'n geval vervangende apparatuur opgestuurd, een technische melding aangemaakt of een monteur gepland. Is een van deze dingen ook vrijdag met/voor je gedaan? Of is er alleen gezegd dat je vandaag terug moest bellen?

 

Update:

afgelopen vrijdag avond (22e) is er wel een monteurs afspraak gemaakt voor maandag (vandaag) .

vanmiddag  heeft een monteur het probleem verholpen. Door een poort wissel uit te voeren in de centrale.

Dus alles werkt weer gelukkig. Dus ik dacht ik ga bij de servicedesk eens navragen vragen wat er voor compensatie regeling is?

Ik krijg maar liefst,  enorm trom geroffel……….

€6, en een beetje terug voor 3 dagen gemiste diensten internet, Tv, bellen. Dit zal wel wettelijk zo geregeld zijn maar ik vind het een belediging naar je klanten toe.  KPN zou wel royaler mogen zijn in zijn vergoedingen voor een storing die enkele dagen geduurd heeft of een andere vorm van compensatie  aanbieden? 

 

Nog bedankt voor de reacties.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen de monteur het probleem heeft kunnen oplossen, AntiSpamGuy. Compensatie voor een dergelijke netwerkstoring die langer dan 12 uur duurt is inderdaad wettelijk geregeld op 1/30 van je maandprijs per storingsdag. Dat is ook de lijn die wij daarin volgen.

Reageer