Vraag

Geen internet na opgeloste storing

  • 21 April 2024
  • 8 reacties
  • 83 keer bekeken

Gisteren was er een internet storing in 3823jg. Deze zou volgens de website opgelost moeten zijn. Helaas nog steeds geen internet. Rood en oranje lampje op de experiabox v10. KPN kan pas over paar dagen monteur sturen. Help! Tips?

Dit kan toch niet anders dan aan de wijkcentrale oid liggen? Wat kan een monteur nu bij mij thuis doen? 


8 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Alles al een keer uit- en weer ingeschakeld ?

Alles al een keer uit- en weer ingeschakeld ?

Jazeker. Alles spanningsloos gemaakt, tijdje gewacht voordat ik alles weer aanzette etc. Helaas geen resultaat 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Yoska1, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Volgens mijn informatie is deze storing inmiddels weer verholpen. Kun jij bevestigen dat je ook weer gebruik kunt maken van jouw diensten?

Je bent inderdaad goed geinformeerd. Gisteren is KPN langsgeweest om eea te onderzoeken. 

  • Zeer kundige en prettige monteur. Hij had de storing snel gevonden.
  • Nav de werkzaamheden afgelopen weekend, was blijkbaar de poort van mijn specifieke glasvezelverbinding in de wijkcentrale kapot gegaan.
  • De monteur is even naar de wijkcentrale gegaan en ons daar op een andere poort gezet. Daarna werkte alles binnen 1 minuut
  • Tegelijkertijd is de NT vervangen door een nieuwer type

Kortom; prima service van KPN. 

(ps. gewoon uit nieuwsgierigheid; is het niet op afstand te zien dat een specifieke poort defect is in de wijkcentrale?)

. . . Alles spanningsloos gemaakt,

Kijk, iemand die het snapt !

Reputatie 7
Badge +12

Je bent inderdaad goed geinformeerd. Gisteren is KPN langsgeweest om eea te onderzoeken. 

  • Zeer kundige en prettige monteur. Hij had de storing snel gevonden.
  • Nav de werkzaamheden afgelopen weekend, was blijkbaar de poort van mijn specifieke glasvezelverbinding in de wijkcentrale kapot gegaan.
  • De monteur is even naar de wijkcentrale gegaan en ons daar op een andere poort gezet. Daarna werkte alles binnen 1 minuut
  • Tegelijkertijd is de NT vervangen door een nieuwer type

Kortom; prima service van KPN. 

(ps. gewoon uit nieuwsgierigheid; is het niet op afstand te zien dat een specifieke poort defect is in de wijkcentrale?)

Fijn om te lezen @Yoska1 en bedankt ook dat je dit hier nog even hebt willen laten weten :)

Wat betreft het op afstand kunnen zien of een specifieke poort in de wijkcentrale kapot is; durf ik zelf niet meteen te zeggen maar ik vermoed dat @Ik_Combineer (KPN monteur die ook actief is op dit Forum) dit wel weet! 

Reputatie 7
Badge +12

Nee dat valt eigenlijk nooit te doen, "probleem" met glasvezel is dat er weinig te meten valt. Op koper kunnen we op afstand bijvoorbeeld de lengte doormeten vanaf de poort. Als die 0 meter zegt weten we dat of de meting is gefaald omdat de poort kapot is of dat er geen kabel aan zit.

Bij glasvezel kan bovenstaande niet en het enige wat we kunnen doormeten is of er een (O)NT is welke verbinding heeft of niet. Dus bij een kapotte poort zal hij nee zeggen want de ONT krijgt geen signaal, maar dat kan 100 verschillende oorzaken hebben.

 

Uiteindelijk maakt het ook niet zo veel uit, want ook als een poort kapot is moet er een monteur komen om de verbinding over te zetten naar een nieuwe poort.

Reputatie 7
Badge +12

Nee dat valt eigenlijk nooit te doen, "probleem" met glasvezel is dat er weinig te meten valt. Op koper kunnen we op afstand bijvoorbeeld de lengte doormeten vanaf de poort. Als die 0 meter zegt weten we dat of de meting is gefaald omdat de poort kapot is of dat er geen kabel aan zit.

Bij glasvezel kan bovenstaande niet en het enige wat we kunnen doormeten is of er een (O)NT is welke verbinding heeft of niet. Dus bij een kapotte poort zal hij nee zeggen want de ONT krijgt geen signaal, maar dat kan 100 verschillende oorzaken hebben.

 

Uiteindelijk maakt het ook niet zo veel uit, want ook als een poort kapot is moet er een monteur komen om de verbinding over te zetten naar een nieuwe poort.

Hartelijk dan voor deze waardevolle toelichting @Ik_Combineer :) 

Reageer