Beantwoord

Geen internet na overstap glasvezel

  • 14 February 2022
  • 11 reacties
  • 224 keer bekeken

Na overstap op glasvezel , geen internet geen WiFi en wegvallende tv . Inmiddels 5 keer een monteur geweest niks helpt . Buitendienst alles uitgemeten niks aan de hand , maar ook zij zien dat wij geen internet hebben . Inmiddels 4 superwifi’s in huis 2x wit 2x zwart . Nieuw modem de v12 alles leeg gehaald alles opnieuw geïnstalleerd. Alle koper punten schoongemaakt . En nog steeds hebben wij niks vanaf begin januari .

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 8 March 2022, 16:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ojee @claudiakay123, dit klinkt niet zo goed, een overstap naar glasvezel zou voor een verbetering moeten zorgen, en niet voor een enorme verslechtering :slight_frown:

Als ik je storingsbon bekijk, zie ik dat er vandaag weer iemand mee bezig is geweest en dat er een vervolg afspraak met een monteur is gemaakt voor 21-02. Hopelijk kunnen ze de oorzaak en oplossing maandag eindelijk vinden, zodat jullie van het gedoe af zijn!

Ik heb 5 weken zonder internet en tv gezetten , ik probeer nu al 3 dagen vergoeding aan te vragen maar er staat steeds helaas het is niet gelukt . Als ik telefonische contact opneem zeggen , dat het de enigste manier is om aan te vragen . Zou toch wel graag geholpen worden . Want ik betaal een maand premie van meer dan 100 euro voor niks . Plus dat ik 2 WiFi versterkers heb gekocht die niet eens nodig zijn hier in huis.

 

*Admin: samengevoegd met je bestaande topic

Reputatie 7
Badge +20

Ah, de monteur heeft het wel op kunnen lossen nu begrijp ik? Zou je me kunnen vertellen wat er precies aan scheelde en hoe het zit met die wifi versterkers? Als ik weet hoe de vork in de steel steekt, kan ik kijken wat ik voor je kan doen!

Hoi maja , inderdaad eindelijk opgelost.  Eerst kwam een meneer een zwart kastje aansluiten bij mijn glasvezel, dat was het enige wat hij moest doen.  Ik had toen hij dat had gedaan bijna geen of geen wifi . Deze meneer zei tegen mij ik heb 2 wifi versterkers in mijn bus die kan u kopen voor 30 euro per stuk . Ik zou er 2 nemen als ik u was , ik zeg oke als dat nodig is moet het . Het verbeterde eigenlijk niks , maar volges de meneer moest het zich eerst goed instaleren het zou veel beter worden . Volgende dag helemaal niks geen internet geen wifi geen tv . Alles viel weg om de paar min na telefonische contact was mijn verbinding al 135 keer onderbroken . Daarna volgende er nog 5x een andere monteur en alles wat hun deden werkte niet . Toen is de buiten dienst geweest ook geen resultaat.  Konden niks vinden maar zagen wel dat wij niks hadden ze begrepen het niet en zijn weer vertrokken . De volgende meneer belde aan en mijn bel ging over die zei in 1 sec u ring deurbel doet het dus er is geen probleem,  fijne dag die was binnen 1 min weg ik kreeg wel een rekening van 60 euro in mijn mail . Toen zou er een poort wissel plaats vinden , nooit gedaan steeds gingen de mensen weer weg poortwissel is niet mogelijk dan ligt de hele wijk eruit dat gaan gaan wij echt niet doen . Toen weer ander modem gehad de v10 ipv v12 werkte ook niet . De laatste keer heeft de meneer het zwarte kastje vervangen en op een andere plek gehangen en nu is dan het probleem tot nu toe echt verholpen.  Beetje knullig na alles gedaan te hebben ruim 5 weken in de shit en dan dat kastje steeds niet gedaan te hebben . Maar alles doet het pffff, ik hoop dat je me nu kan helpen met mijn vergoeding want dit was natuurlijk wel te gek . En kom aub niet aan met de 50 gb die gestuurd is wij hebben allemaal onbeperkt abbo dus dat had wij niet nodig .mvg claudia 

Hoi maja , inderdaad eindelijk opgelost.  Eerst kwam een meneer een zwart kastje aansluiten bij mijn glasvezel, dat was het enige wat hij moest doen.  Ik had toen hij dat had gedaan bijna geen of geen wifi . Deze meneer zei tegen mij ik heb 2 wifi versterkers in mijn bus die kan u kopen voor 30 euro per stuk . Ik zou er 2 nemen als ik u was , ik zeg oke als dat nodig is moet het . Het verbeterde eigenlijk niks , maar volges de meneer moest het zich eerst goed instaleren het zou veel beter worden . Volgende dag helemaal niks geen internet geen wifi geen tv . Alles viel weg om de paar min na telefonische contact was mijn verbinding al 135 keer onderbroken . Daarna volgende er nog 5x een andere monteur en alles wat hun deden werkte niet . Toen is de buiten dienst geweest ook geen resultaat.  Konden niks vinden maar zagen wel dat wij niks hadden ze begrepen het niet en zijn weer vertrokken . De volgende meneer belde aan en mijn bel ging over die zei in 1 sec u ring deurbel doet het dus er is geen probleem,  fijne dag die was binnen 1 min weg ik kreeg wel een rekening van 60 euro in mijn mail . Toen zou er een poort wissel plaats vinden , nooit gedaan steeds gingen de mensen weer weg poortwissel is niet mogelijk dan ligt de hele wijk eruit dat gaan gaan wij echt niet doen . Toen weer ander modem gehad de v10 ipv v12 werkte ook niet . De laatste keer heeft de meneer het zwarte kastje vervangen en op een andere plek gehangen en nu is dan het probleem tot nu toe echt verholpen.  Beetje knullig na alles gedaan te hebben ruim 5 weken in de shit en dan dat kastje steeds niet gedaan te hebben . Maar alles doet het pffff, ik hoop dat je me nu kan helpen met mijn vergoeding want dit was natuurlijk wel te gek . En kom aub niet aan met de 50 gb die gestuurd is wij hebben allemaal onbeperkt abbo dus dat had wij niet nodig .mvg claudia 

Ps de wifi versterkers waren totaal niet nodig in dit oude huis 65m2 met houten vloeren totale onzin 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de extra uitleg @claudiakay123!

Ik ga even intern overleggen om te kijken wat we hier het beste als vergoeding tegenover kunnen stellen, want dit was wel een hoop gedoe zeg :slight_frown: Kom er op terug!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @claudiakay123,

Ik ga de €60,- monteurskosten sowieso voor je vergoeden, en wil óók graag de kosten voor de SuperWifi punten wegnemen. Je gebruikt ze helemaal niet toch? Zou je ze terug willen sturen naar ons retouradres en een foto van het verzendbewijs willen plaatsen hier? Als ik zie dat het pakketje retour is bij ons zal ik daar ook een vergoeding voor doorvoeren.

Je mag ze in een doos naar keuze versturen naar:

KPN 

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen a/d Rijn

 

Als je er een briefje bij in doet met je naam- en adresgegevens, weten ze bij het retourcentrum dat de apparatuur bij jou vandaan komt!

Klinkt erg aardig , maar de 60 euro voor de monteur hoefde ik zo wie zo al nier tebetalen dat was gelijk al afgesproken . Als ik de super wifi terug stuur lijkt het mij natuurijk ook erg logische dat ik daar dan ook mijn 60 euro voor terug krijg . En dan is er nog altijd helemaal niks met mijn maand factuur gedaan , die betaald is en waar ik geen gebruik van heb kunnen maken 5 weken lang ? Dus !!

Reputatie 7
Badge +20

Mijn oprechte excuus @claudiakay123, ik heb wel direct een reactie getypt maar die lijkt niet daadwerkelijk geplaatst te zijn :thinking::slight_frown:

Poging 2:

  • Top dat de kosten voor de monteur al kwijt zijn gescholden, dan hoef ik daar gelukkig niet meer mee aan de slag!
  • Uiteraard hoor je de aanschafkosten terug te ontvangen als je iets retour stuurt. Doordat je de SuperWifi punten langer dan 14 dagen geleden besteld hebt, mág je ze echter niet meer retour sturen. Je hebt er echter helemaal niets aan en dat had van begin af aan al duidelijk moeten zijn. Daarom biedt ik nu aan om buiten de normale regels om, alsnog je geld terug te geven in ruil voor de SuperWifi punten :slight_smile:
  • Je maandfactuur zal ik deels vergoeden, Spotify, Digitenne en ESPN heb je in tussentijd gewoon kunnen gebruiken dus die kosten vallen buiten de vergoeding. Ik zal de vergoeding in 1 keer in moeten voeren, dus ik moet even wachten tot ik je verzendbewijs voor de SuperWifi punten ontvangen heb. Als je die hier plaatst, ga ik er direct mee aan de slag!
Reputatie 7
Badge +20

Is het al gelukt om ze retour te sturen @claudiakay123?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!