Beantwoord

Geen internet na overstap Telfort naar kpn

  • 23 December 2019
  • 5 reacties
  • 343 keer bekeken

Badge

Vandaag overgegaan van Telfort naar KPN vanmorgen vroeg brand lampje al rood op Experiabox V10.

Om 10.30uur sms bericht gekregen dat aansluiting gereed was.

Maar geen internet lampje brand rood en services oranje of rood.

We hebben wel digitale tv ontvangst via Experiabox V10 ?

Harde reset gedaan maar blijft het zelfde.

Wachten tot 30 december 2019 op monteur vind ik raar als je vandaag aangesloten word.

Enig idee wat hier aan de hand is?

Heb diverse regen gebeld maar kunnen niks doen moet wachten op monteur.

Heb de V10 terug gewisseld met de V8 maar precies het zelfde probleem.

icon

Beste antwoord door Camera's poort forward 1 January 2020, 21:40

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +19

Een rood lampje is nooit goed. Er is iets mis tussen de experiabox en de wijkkast waarschijnlijk. Ik ben bang dat er een monteur aan te pas moet komen. Misschien kan een medewerker nog iets voor je doen. Die reageert doorgaans binnen 48uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Dus niet hier in vullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Camera's poort forward Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je dit aangeeft. Ik heb direct gekeken naar wat er aan de hand kan zijn. Ik zie dat je overgang naar ons  administratief verder volledig in orde is, maar er is klaarblijkelijk op het technische vlak iets misgegaan. k kan zo niet zeggen wat dit is, maar het zorgt er in elk geval voor dat je internetverbinding niet goed werkt. Ik vind het overigens wel wat bijzonder dat je wel tv hebt (gelukkig maar) omdat één en het zelfde signaal is als het internetsignaal. 

Er is al een monteur gepland, die dit in orde zal maken. Ik kan vanaf hier niets doen, ben ik bang. De monteur komt inderdaad op de 30ste, dat zal ook te maken hebben met de feestdagen.  

Badge

Ik heb nog even in het modem gekeken bij internet maar daar staat het volgende:

 

Hij zoekt naar Telfort is dit te resetten, met reset knopje verander dit niet.

Badge

Opgelost

Monteur is afgelopen maandag 2,5 uur geweest en nieuw modem opgehangen weet niet of het toen werkte.

Hij heeft zitten lang zitten bellen en heeft nog lang geduurd voordat ook telefoon werkte.

Wifi gast werkt niet i.c.m 4G modem of Experia wifi had ik elders al gelezen op forum.

4G modem had maar 1 lampje bij ontvangst download was maar 4 mb extra (12 MB speet test) rond gelopen met telefoon en boven op zolder meer ontvangst dus 4G modem daar geplaatst en in netwerk ingeplugd en nu 54 MB met speed test. Dus wel moeite waard de overstap, van 8 MB naar ruim 50 MB. 

Bij Telfort hadden we 2 telefoon lijnen dus 2 stekkers in modem hij zei dat dit niet meer werkt dus een splitsing gemaakt met extra doosje.

Ik heb de splitsing verwijderd en lijn 2 weer in modem aangesloten en bij VoIP instelling veranderd en dit werkt zie afbeelding

 

Telefoon nummer komt ook op home pagina bij VoIP instellingen te staan.

 

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Camera's poort forward Dank voor de update. Fijn om te lezen dat alles nu werkt! :) 

Reageer