Beantwoord

Geen internet na vervanging glasvezelkastje

  • 28 March 2024
  • 12 reacties
  • 146 keer bekeken

Reputatie 1

Gisteren, 27 maart, heeft de kpn het glasvezelkastje vervangen door een andere. Echter na ongeveer een half uur brandt er geen lampje meer op het glasvezelkastje. Uit en aanzetten na minimaal 2 minuten wachten, via een rood lampje (alarm), resulteerd in 2 groene lampjes en een knipperend link lampje op de op het glasvezelkastje. Prima zou je zeggen echter meestal, na een seconde op 3 maar bij uitzondering een minuut of 10, valt de internetverbinding weg, er branden geen lampjes meer. Het WiFi functioneerd prima. Wanneer ik de ethernetkabel uit het glasvezelkastje haal en het kastje opnieuw aanzet is de procedure hetzelfde: na een x tijd geen internet.

 

icon

Beste antwoord door RBxx 28 March 2024, 10:42

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @HErik , welkom bij de KPN community waar klanten elkaar helpen.

Welk gedeelte van het glasvezelkastje is vervangen? Alles, tot en met het vastgeschroefde gedeelte (waarbij de glasvezel zelf ook in een nieuw kastje moet komen), of alleen het kastje dat over het andere kastje schuift?

In het eerste geval mag de monteur denk ik terugkomen, want dan is de kans groot dat de vezel niet goed geplaatst is.

In het tweede geval kan je proberen om het zwarte kastje er op nieuw op te schuiven/klikken.

Wellicht is er nog een derde geval mogelijk wat ik over het hoofd zie natuurlijk :)

Het lijkt in ieder geval aan jouw beschrijving te lezen dat er iets net niet helemaal goed verbindt. Zonder te weten wat er nu exact is vervangen, is het lastig zoeken naar een oplossing.

Reputatie 1

Alleen het zwarte kastje wat over de witte geschoven is

Reputatie 1

Inmiddels heb ik het zwarte kastje losgekoppeld en er weer opnieuw opgeschoven/geklikt zonder het gewenste resultaat. 

Groet Erik

Reputatie 7
Badge +9

Ook eventjes 2 minuten van het stroom gehaald?

Reputatie 1

Uiteraard!

Reputatie 7
Badge +21

Is het kastje gisteren vervangen door een KPN monteur? Met het vorige kastje had je geen problemen?

Dan zit er niets anders op dan bellen met KPN op 0800-0402 en moet de monteur terugkomen.

Reputatie 7
Badge +9

Wat ik nog in je openingspost lees is dat het weer eventjes werkt als je de ethernetkabel eruit haalt en er opnieuw in stopt. Lijkt een probleem in je NTU te zijn.

In combinatie met die vervanging denk ik dat de monteur dan gewoon terug mag komen.

Reputatie 1

Dat vermoeden heb ik ook. Bedankt voor de hulp!

 

Groet Erik

Reputatie 1

Nog ter aanvulling: als ik de ethernetkabel loskoppel van het kastje en na 2 min wachten het kastje weer aanzet gaat tie weer uit na 3 sec en soms na een paar minuten.

WiFi, modem functioneren naar wens.

Het vorige kastje heeft probleemloos 12 maanden gefunctioneerd.

Reputatie 7
Badge +9

Waarom is dat kastje eigenlijk vervangen? Andere belichtingstechniek, of was het er eentje met een fout in de ethernetaansluiting als de stroom eraf was geweest?

Reputatie 1

Volgens de e-mail vd kpn was het vorige kastje storingsgevoelig

Groet Erik

Reputatie 1

Vanochtend om 08:00 uur is een monteur van de kpn langs geweest en heeft het glasvezelkastje en adapter vervangen.

We hebben weer internet

KPN, bedankt voor de snelle, adequate en kostenloze service

Forum, bedankt voor je hulp

Groet Erik

 

Reageer