Beantwoord

Geen internet sinds vanmorgen ca. 10:10

  • 24 June 2021
  • 8 reacties
  • 161 keer bekeken

Hii

Sinds vanmorgen 10:10 is bij ons de DSL verbinding weggevallen. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de overgang van telfort naar kpn.

Ik heb mijn modem braaf herstart na het onderhoud van onlangs. Ik kreeg toen een nieuw IP op m'n router en dacht dat alles goed was. Helaas niet. 

Sinds dag 1 heeft het modem (v8) in bridge gestaan, dus ik denk/gok dat het hierdoor al wat meer firmwares achter loopt doordat het niet te managen was. Vanmiddag factory reset uitgevoerd. Ik zie dat het Telfort vlan nog actief is. 

Gaat dit zichzelf fixen met een auto provision gedurende de nacht, of moet ik actief iets uitvoeren om de situatie recht te breien? 

 

 

 

icon

Beste antwoord door sgaduuw 26 June 2021, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Helaas geen verandering in de situatie.

Is er een manier om het modem te dwingen de nieuwe firmware binnen te halen? 

Bij mijn weten krijgt je router geen nieuw IP nummer,  maar belangrijk in deze werkt de V8 naar behoren, zoniet voer dan een harde reset in je door het resetgaatje 10 sec. Inte drukken

Volledige reset is al enkele malen uitgevoerd. Krijgt geen IP toegewezen. Waarschijnlijk doordat KPN vlan niet op de wan zit, maar nog het telfort vlan. Die mag ik helaas niet zelf wijzigen 

@sgaduuw de snelste manier voor een oplossing is bellen met de gratis klantenservice 0800-0402 , geef aan dat je iemand wil spreken en vervolgens waarom

bij mij werkte dit om telfort firmware te installeren op een kpn v8(ik weet dat het bij jou anders om is maar misschien werkt het?):druk gelijktijdig wps en reset in tot alle lampjes branden.Dit lukte bij mij na twee keer.

Reputatie 7
Badge +13

Beste @sgaduuw, welkom.

Mijn excuses! Als je zonder internet zit, zijn wij er meestal eerder bij. Is het gelukt om het met de klantenservice en de tips van onze gebruikers het probleem op te lossen? 

@Hanna_ Het is gelukt met de klantenservice. Ik krijg een nieuw modem toegezonden. 

@sgaduuw ,

Dat is fijn om te horen!