Vraag

geen Internet vanwege upgrade

  • 6 September 2019
  • 7 reacties
  • 215 keer bekeken

Hallo Mensen,

Allereerst zit ik bij Youfone en de reden waarom ik deze vraag hier stel is omdat het hier om een straatkast van KPN gaat.

Nu kreeg ik van KPNNetwerk 2 weken terug een mail dat mijn straatkast vernieuwd zou worden en ik dan kan profiteren van stabieler en sneller internet.
https://vvdsl.robinflikkema.nl/straatkast.php?id=21190

Gisteren was ik thuis aan het werk en plots rond een uur of 12:00 viel mijn internet weg. (het lampje bij het Internet op de modem brand niet meer) ook als ik inlog in de modem zie ik een melding dat mijn verbinding offline is.

Youfone gebeld en zij zagen in het systeem iets met de upgrade. Zij hebben de vraag doorgezet naar KPN, maar tot op heden geen reactie. KPNWebcare en KPNNetwerk(chat) gebruikt en ook zij kunnen mij niet helpen.

Mijn vraag aan jullie is hoelang je "offline" bent tijdens zo een upgrade?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Xbmc66! Wat een akelige situatie 😞 Als een straatkast wordt geüpgraded zit je doorgaans een kwartier zonder verbinding. Misschien als er iets tegenzit een uur. Ik vraag me af of dit wel met de upgrade te maken heeft, volgens Robins site staat die upgrade nu gepland voor oktober.

Het klopt helaas wel dat wij je niet kunnen helpen. Het contact verloopt via je provider die de melding doorstuurt naar KPNNetwerkNL. Wij werken voor de provider KPN, niet voor het netwerkbeheer. We kunnen (en mogen) daarom ook geen gegevens zien van andere providers. Ik ga ervan uit dat Youfone een storingsmelding heeft aangemaakt om dit uit te zoeken en dat er op korte termijn duidelijkheid en een oplossing is.
Hoi Joran,

Er is inderdaad een storingsaanvraag gedaan door Youfone, maar het is erg frappant dat een storing zo laat tot niet in behandeling wordt genomen. Donderdag om 16:00 gemeld en ik zit sinds donderdag 12:00 zonder Internet ☹️☹️☹️☹️ Heb vrijdag wel 3 keer lang aan de lijn gezeten met youfone en zij geven aan dat ze afhankelijk zijn van kpn.

Ben hier echt serieus niet blij mee... een storing kan maar dat er zo nonchalant met een probleem word omgegaan gaat er bij mij gewoon niet in.
Ik bedoel met nonchalant dat je bij een storing op zn minst kan reageren richting youfone. Weet ik veel zeg op zn minst geen netwerkbeheerder beschikbaar
Er zit gewoon totaal geen signaal op de lijn.
Mijn overburen zitten bij kpn en zij hebben wel gewoon internet

Badge +19
Je zal toch echt bij Youfone moeten zijn. Hier kan een medewerker niks mee. Je bent hier bij KPN provider en niet bij kpnnetwerk.
Reputatie 7
Badge +28
Ik bedoel met nonchalant dat je bij een storing op zn minst kan reageren richting youfone. Weet ik veel zeg op zn minst geen netwerkbeheerder beschikbaar

Youfone heeft (net als andere providers, inclusief KPN) servicelevel afspraken als het om storingen gaat. Zoals Joep aangeeft ben je hier niet op de juiste plek. Je hebt een contract bij Youfone dus zij zijn jouw aanspreekpunt voor deze storing.
Probleem is -gelukkig- opgelost, maar HOE?

Er is een KPN monteur gestuurd in opdracht van Youphone om naar mijn probleem te kijken. De beste meneer opent de straatkast en wat blijkt? mijn kabeltje zat los.. :(

Meneer geeft aan mijn kabeltje erin geklikt te hebben en ja hoor ik ben weer Online.................2 dagen later gebeurd hetzelfde! Toevallig werkte ik weer thuis en op het moment van wegvallen ging ik racen naar de straatkast en tref ik daar een (andere) monteur aan. De beste meneer gaf aan dat ik verkeerd gepatched was en door de actie van de vorige monteur iemand anders zonder internet zat. 🤐

Gelukkig heeft hij mijn aansluitingen op de juiste manier gepatched en kan ik weer zonder zorgen weer verder.

Jammer dat ik door zoiets simpels te lang eruit heb gelegen, maar ja shit happens...

Nu maar hopen dat Youphone mij gaat bellen want ik heb nog steeds geen terug koppeling gekregen. 😏

Reageer