Beantwoord

Geen internet via Experia Box met Mac, wel brandt het WiFi lichtje blauw

  • 10 May 2020
  • 16 reacties
  • 143 keer bekeken

Sinds kort geen Internet via ExperiaBox met Mac,in het achterhuis

echter wel brandt het WiFI lichtje blauw. 

Snap hier niets van. Geeft wel sterk WiFi signaal in de menubal Mac  maar geen connectie.

Op de ExperiaBox brandt het WPS lichtje niet.

Via het Airport configuratieprogramma geeft aan internetverbinding is verbroken

Wie weet wat hier aan de hand is?

Bij voorbaat hartelijke dank

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 27 May 2020, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Experience 

Een bijzonder probleem. Werkt de Mac wel goed op andere netwerken? 

Probeer even om het netwerk te verwijderen in je Mac en daarna opnieuw te verbinden. Dit doe je als volgt:
Ga naar Systeemvoorkeuren ▸ Netwerk ▸ Klik in de kolom op 'Wifi' ▸ Geavanceerd. Open vervolgens het tabblad 'Wifi' om alle opgeslagen netwerken weer te geven. Selecteer één of meerdere netwerken die je wil verwijderen en klik vervolg onderaan het overzicht op de min-knop om deze definitief te wissen. Bij meerdere geselecteerde netwerken kun je de optie 'Pas toe op alles' aanvinken om direct alle verbindingen te vergeten.

Beste Noordzee,

Dank voor je reactie

Ja in huis werkt het allemaal prima, TV, Internet etc

 

Dat is een goed idee

ga ik proberen laat t je weten

Reputatie 7
Badge +28

Prima @Experience ,

Ik ben benieuwd of het wat opgeleverd heeft. 

Nou Noordzee, niet wat ik hoopte.IK heb gedaan wat je zei, maar geen resultaat.

Dank voor het opvolgen.

Het blijft toch heel gek dat ik hier geen internet kan krijgen.

MIsschien zit het in de kleine tweede ExperienceBox  waar welt het blauw wifi lampje het doet maar niet de connectie met het internet.

Of er moet een storing in de ethernet kabel zitten.

Ga KPN maar weer eens bellen, maar had vorige keer geen geluk met de deskundigheid

 

Reputatie 3
Badge +2

@Experience Wat bedoel je met “de kleine tweede Experiabox” ?

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Experience, wat gek dat de WiFi verbinding op jouw Mac niet werkt. Noordzee heeft al met je mee gedacht, maar ik lees dat 't nog niet opgelost is, dat is jammer. 

Ik begrijp dat je op zijn advies de WiFi verbinding van jouw Mac verwijderd hebt, is het daarna wel gelukt om opnieuw verbinding te maken met jouw WiFi netwerk? Hoe ver ben je precies gekomen? Heb je andere apparaten thuis die je ook via WiFi gebruikt en doen die het wel goed? En net als JRS ben ik ook wel benieuwd wat je bedoelt met de tweede kleine Experia Box.

Laat je het ons weten? Dan denken we graag met je mee.

Beste Alexa

ik ben er achter .

de 2e Experia box werkt niet goed.

ik heb experiabox uit de woonkamer gewisseld en dan heb ik wel internet. Dus zou graag een vervangende experiabox willen ontvangen dan dat alles het volgens mij naar behoren. Was wel een uitzoekerij.

mvr Gr 

Reputatie 7
Badge +19

@Experience Fijn dat je de oorzaak gevonden hebt! De Experia Box is het modem, daarvan heb je er maar één in huis. Kan je me iets meer vertellen over welk apparaat je precies bedoelt, kan je er eventueel een foto bij plaatsen? Dan weet ik zeker dat we het over hetzelfde apparaat hebben, en help ik je hier graag mee :relaxed:

Beste Alexa,

Het gaat om de  access point dat KPN 'Experia Wifi' noemt. Hierbij een foto van het apparaat.

Het werkte tot 2 weken geleden super en nu niet meer. Weet je nu wat ik bedoel. Door de benaming creërt KPN verwarring met de Home ExperiaBox modem waar alles in binnenkomt. Dit is een wifi versterker. Zie uit naar je antwoord, mvr groet

 

Reputatie 7
Badge +19

@Experience Ah, dankjewel, dat maakt het inderdaad een stuk duidelijker :slight_smile: Ik weet nu dat je de Experia WiFi bedoelt. 

Dit is geen apparatuur die standaard bij het pakket zit, en in bruikleen wordt verstuurd. Hoe lang heb je deze Experia WiFi al, en hoe heb je deze destijds ontvangen? Heb je het bijvoorbeeld gekocht in een KPN winkel of online besteld? Heb je er nog een aankoopbon of bevestiging van?

Beste Alexa,

Gelukkig Hierbij de monteursbon. 

…………….

Kun je hier iets mee?

NB; Ik heb ook nog de niet werkende ExperiaWifi.

Moet ik die opsturen?

met vriendelijke groet

Admin: Inhoud bon verwijderd

Beste Alexa,

Kun je de pdf na lezen verwijderen

Reputatie 7
Badge +19

@Experience Dankjewel! Ik heb de bon meteen weer weggehaald. 

Je hebt dus twee Experia WiFi's in huis. Gaat het om één van de twee of werken ze nu beide niet meer? Kan je voor mij nog jouw postcode, huisnummer, klantnummer en ter verificatie geboortedatum en laatste 3 cijfers van het IBAN rekeningnummer toevoegen aan jouw forumprofiel? Dan kan ik jouw gegevens erbij pakken.

Beste Alexa

Profiel aangepast.

1 Experia Wifi doet het niet,

Dank voor je reactie.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel

met hartelijke groet

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie dat je een kleinzakelijke aansluiting hebt. Betekent dat wij jouw gegevens niet in kunnen zien. Ik kan je dus ook niet aan vervanging helpen, ben ik bang.. Wil je contact opnemen met de telefonische klantenservice via 0800-0403 óf je vraag op het zakelijke forum stellen? Mijn collega's helpen je graag verder.