Geen internet via Glasvezel

  • 25 December 2020
  • 17 reacties
  • 323 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Sinds een aantal weken moet ik het KPN systeem opnieuw starten door de spanning er vanaf te halen. Wegvallende WiFi is de terugkerende storing.

Vandaag lukt niets meer. Er branden 2 lampjes in het zwarte glasvezelkastje, LAN is gedoofd. Geen telefoon, geen WiFi, geen tv.

Ben er zo langzamerhand wel klaar mee.

Hoe is dit op te lossen?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Welke experiabox heb je en wat is er allemaal aangesloten op de experiabox ?

Reputatie 1

Experiabox v10A , er is een telefoon op aangesloten en een LAN. Maar het geval wil dat er van het glasvezelkastje geen signaal komt. Het groene LAN lampje brandt niet. Zoals op mijn 1tste foto te zien is.

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Erik029162!

Wat balen dat de diensten niet werken! Ik heb jouw verbinding doorgemeten en er lijkt inderdaad iets niet goed te gaan. Hoe brandt het DSL lampje op de Experia Box? Knippert het lampje of staat hij de hele tijd aan, en welke kleur heeft het lampje?

Je kunt ons ook telefonisch bereiken op het nummer 0800 0402 (gratis).

Reputatie 1

Dag José, DSL lampje brandt continue rood.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is niet goed. :( Je geeft echter aan, ik moet alles opnieuw opstarten? Daarmee bedoel je ook het zwarte glasvezelkastje toch? 

Reputatie 1

Jazeker, maar zoals gezegd geeft dit gaan signaal meer af. Power en PON branden, LAN brandt niet.

Reputatie 1

gaan = géén 

De Lan kabel al eens even losgehaald en opnieuw er in gedaan, soms door vuil en vettigheid wat in de lucht rondhangt wil de verbinding nog wel eens slecht worden eventueel een andere kabel proberen als je die hebt.

Daarbij zit de kabel vanaf het zwarte PON kastje wel in de WAN poort van het modem?

Reputatie 1

Alles al ontkoppeld en weer gekoppeld. Zoals hierboven al uit de foto blijkt zitten alle kabels op de juiste plaats. 

Dat kan ik niet zo 1,2,3 uit de foto’s halen doordat beide gebruikte lan kabels wit met geel zijn en ik niet het stuk er tussen kan zien, dus zeker te weten dat vanaf het zwarte kastje de kabel in de WAN poort zit, dus gezien op de foto met het modem de rechter poort?

Dan is of het zwarte kastje stuk of de WAN poort op het modem of de kabel.

Reputatie 7
Badge +20

Dan gaat er elders iets mis. Wat durf ik zo niet te zeggen. Ik heb hier melding van gemaakt. Mijn collega van de monteursplanning zal je spoedig bellen om een monteur te plannen zodat hij op locatie kan kijken wat er aan de hand is. Ik hoor graag als er een afspraak is gemaakt. 

Reputatie 1

Dat kan ik niet zo 1,2,3 uit de foto’s halen doordat beide gebruikte lan kabels wit met geel zijn en ik niet het stuk er tussen kan zien, dus zeker te weten dat vanaf het zwarte kastje de kabel in de WAN poort zit, dus gezien op de foto met het modem de rechter poort?

Dan is of het zwarte kastje stuk of de WAN poort op het modem of de kabel.

Kabel tussen zwarte kastje en de experiabox zit juist. De andere kabel is gemerkt met het woord LAN en die zit ook op de juiste plaats.

Inmiddels met KPN gebeld, meting lukt niet. Maandag komt er een storingsmonteur.

Bedankt voor het meedenken tot zover.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ik zie de afspraak staan inderdaad!

Om er voor te zorgen dat jullie met kerst niet afgesloten zijn van de buitenwereld, heb ik beide mobiele nummers die geregistreerd staan op dit adres, extra data gegeven zodat jullie de komende dagen alsnog online kunnen (en bijvoorbeeld naar iTV online kunnen kijken)

Ondanks de situatie, wel hele fijne dagen gewenst!

Reputatie 1

Ah, ik zie de afspraak staan inderdaad!

Om er voor te zorgen dat jullie met kerst niet afgesloten zijn van de buitenwereld, heb ik beide mobiele nummers die geregistreerd staan op dit adres, extra data gegeven zodat jullie de komende dagen alsnog online kunnen (en bijvoorbeeld naar iTV online kunnen kijken)

Ondanks de situatie, wel hele fijne dagen gewenst!

Bedankt voor dit gebaar. 

Reputatie 1

Dan gaat er elders iets mis. Wat durf ik zo niet te zeggen. Ik heb hier melding van gemaakt. Mijn collega van de monteursplanning zal je spoedig bellen om een monteur te plannen zodat hij op locatie kan kijken wat er aan de hand is. Ik hoor graag als er een afspraak is gemaakt. 

Monteur is al geregeld.

Reputatie 1

De monteur heeft de experiabox vervangen, deze was namelijk defect.

Alles werkt nu zoals het moet.

Reputatie 7
Badge +10

@Erik029162! Wat fijn om te lezen dat je weer werkende diensten hebt. Ik wens je een prettige avond verder! :blush: