Geen internet via wifi

  • 4 January 2021
  • 8 reacties
  • 49 keer bekeken

Hallo,

Ik heb sinds een week geen internet meer via de wifi verbinding met mijn Experia box v8. Bekabeld internet gaat nog prima en een fabriek reset heeft helaas niet geholpen. Ik had graag iemand van KPN aan de telefoon gesproken, maar KNP lijkt niet meer telefonisch bereikbaar te zijn.

Wat raden jullie mij aan te doen?

BTW 1) online verbinding controleren leverde geen problemen op 2) en de wifi manager is in deze zinloos omdat ik wel een sterk signaal heb.

Ewout


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Bloesum , KPN is gewoon bereikbaar via 0800 0402 of de chat. Door de drukte kan het wat langer duren vooradat je iemand aan de telefoon of de chat krijgt.

 

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Bloesum, welkom en goed dat je jouw vraag hier stelt. Ervaar je de problemen nog steeds, of heb je intussen contact gehad met mijn collega en is het probleem verholpen? Mocht je nog problemen ervaren, kun je dan vertellen of je de problemen op 1 of meerdere apparaten ervaart? Ook ben ik benieuwd of je wel kunt verbinden met jouw wifi-netwerk, of dat je een foutmelding krijgt als je wilt verbinden of op internet gaat. Kun je daarnaast nog vertellen wat je zelf nog meer hebt geprobeerd om het probleem op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen.

Hoi Ron,

Goed dat je er nog naar informeert. Het probleem is wel minder geworden nadat ik even de stroom van het apparaat had gehaald (stekker eruit), maar doet zich nog wel dagelijks voor: wel wifi verbinding maar dan zonder internet. Ik had ook al een gewone en en fabrieks reset gedaan. Het is een al wat oudere Experia V8 uit de Telfort tijd. Ik heb een andere Asus router er aan gekoppeld om toch betrouwbare wifi in huis te hebben, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn. Toch maar bellen?

Reputatie 6
Badge +10

Goedemorgen. Ik ben blij om te lezen dat het probleem wel minder is geworden, maar het blijft vervelend dat het zich dagelijks voor blijft doen. Ik wil dan toch graag uitzoeken hoe we dit definitief op kunnen lossen. Zou je hiervoor jouw profiel  in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Dan ga ik voor je aan de slag!

 

Hoi Ron,

Mijn profiel is bijgewerkt.

Groet,

Ewout / Bloesum

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor het invullen van jouw profiel. Ik heb nog een aantal vragen over de verbinding. Kun je me nog vertellen waar in de woning de Experia Box staat aangesloten, hoe lang de kabel is tussen de Experia Box en het aansluitpunt en of dit een rechtstreekse ronde kabel is? Met deze informatie krijg ik een helder beeld van de aansluitsituatie en kunnen we een en ander uitsluiten als mogelijke oorzaak van het probleem.

Ik heb de vraag over de afstand eerder gekregen en ik snap niet zo goed waarom deze vraag gesteld wordt. Ik heb namelijk al 16 jaar prima internet via de kabel en (sinds kort dan ) wifi via mijn eigen Asus router. Ik kan ook een sterke verbinding leggen met het wifi punt van de Experia box, maar het internet signaal wordt alleen niet doorgegeven. 

Overigens is de afstand waar je naar vraagt 13 meter en geen rechtstreekse ronde kabel. De telefoonkabel komt in de woonkamer achter in een hoek het huis binnen en de router staat in de schuur voorin het huis.

Reputatie 6
Badge +10

Oke duidelijk. Bij een xDSL verbinding adviseren we een rechtstreekse ronde kabel van maximaal 2 meter tussen de Experia Box en het aansluitpunt. Als de kabel langer is, er een splitter tussen zit, of als hij plat is, dan is de kans op verstoringen groter. Vanaf de Experia Box kun je dan internetkabels aansluiten die tot wel 100 meter lang zijn. 

Gaan de lampjes op de Experia Box ook anders branden als je wel verbonden bent met de wifi, maar niet op internet kunt? Ik hoor het graag!