Beantwoord

Geen internetaansluiting in mijn appartement

  • 28 March 2024
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Hi, 

In het kort: Bij wie kan ik aankloppen om een kabel door te trekken van het trappenhuis tot in mijn woning? KPN netwerk of Mijnaansluitingen.nl 


Afgelopen week zijn er twee keer monteurs van KPN langsgekomen (eerst iemand van KPN, daarna van KPNnetwerk) omdat wij geen internetaansluiting in onze woning hebben. Dit komt omdat ons appartement eerst een zolder ruimte/berging was en er is tijdens het verbouwen geen internet aansluiting in de woning gelegd. De internetkabel is te vinden in het trappenhuis. Deze zou worden doorgetrokken door iemand van KPN netwerk, die is gekomen maar zei dat hij dit niet zou kunnen doen maar dat ik bij mijnaansluitingen.nl moet zijn. Nu heb ik nogmaals met KPN gebeld en zij zeggen dat KPN netwerk dit wel zou kunnen. 

De monteur van KPN netwerk heeft notities gemaakt en foto's met zijn uitleg, maar daar kan de klantenservice van KPN 0800-0402 niet bij. Graag zou ik zijn gegevens inzien om te kijken wat zijn exacte notities zijn om een duidelijk verhaal te hebben van de kosten naar mijn huisbaas en naar mijnaansluitingen.nl indien ik daar een offerte moet aanvragen. 


Het probleem is dat KPN 0800-0402 mij doorstuurt naar het nummer van KPNnetwerk (088 006 37 44) dat ik via het keuze menu altijd bij uitkom bij een automatische voicenote die mij doorverwijst naar KPN of het forum op het internet.

icon

Beste antwoord door Nick83 28 March 2024, 08:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

KPN Netwerk moet het doen. Maar dat moet aangevraagd worden via mijnaansluiting.nl. Heeft u dat al gedaan?

En volgens mij moet gewoon de verhuurder dat regelen. 

Waarschijnlijk moet er helemaal vanaf de straat een nieuwe aansluiting gemaakt worden. Er zal vast wel iets in het trappenhuis zitten. Maar dat is waarschijnlijk bedoelt voor andere woningen. Het is normaal gesproken niet mogelijk om daar zomaar bij aan te haken.

Dankjewel voor de opheldering @Nick83 ! Het was mij niet duidelijk dat ik KPN netwerk kon aanvragen via mijnaansluiting.nl. 

Er is wel een aansluiting in het trappengat, er is nu namelijk een "nood” draad door het hele trappengat. Super bedankt in ieder geval. 

Hoi @Geen internet kabel in huis . Dit heeft vaak wel wat voeten in de aarde. Dit forum is van KPN de provider. Wij komen in beeld zodra de fysieke aansluiting gereed is.

Ik hoop dat het allemaal soepel gaat verlopen! 

Reageer