Beantwoord

Geen IPv6 voor nieuwe klanten?

  • 25 June 2020
  • 32 reacties
  • 1425 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +24

UPnP is een optie die standaard uit staat. Dus dat als beveiligingsprobleem aanmerken is volkomen bulshit. Het is momenteel niet eens mogelijk om ipv4 uit te zetten. Als je dat zou doen, dan heb je zo goed als geen internet meer.

UPnP is een optie die standaard uit staat. Dus dat als beveiligingsprobleem aanmerken is volkomen bulshit. Het is momenteel niet eens mogelijk om ipv4 uit te zetten. Als je dat zou doen, dan heb je zo goed als geen internet meer.

Bijna iedereen met een spelcomputer of die er weinig verstand van heeft zet hem weer aan, anders moet je met Port Forwarding gaan werken. Anders werken een hoop zaken niet goed voor de leek.

IP4 zal ook zeker niet uit moeten, het is de overgangsfase van IP4 naar Ip6. Ik denk dat je je beter in de materie kan verdiepen Nick83 zonder onderbuik conclusies te trekken.

Zie voor meer over upnp: o.a. https://tweakers.net/nieuws/168182/kwetsbaarheid-maakt-apparaten-met-upnp-integratie-onveilig.html

Gegroet een Systeem en netwerk architect/onderhouder.

Reputatie 7
Badge +24

 

UPnP is een optie die standaard uit staat. Dus dat als beveiligingsprobleem aanmerken is volkomen bulshit. Het is momenteel niet eens mogelijk om ipv4 uit te zetten. Als je dat zou doen, dan heb je zo goed als geen internet meer.

Bijna iedereen met een spelcomputer of die er weinig verstand van heeft zet hem weer aan, anders moet je met Port Forwarding gaan werken. Anders werken een hoop zaken niet goed voor de leek.

En dat zal nog vele jaren zo blijven. Dus wat is nu eigenlijk uw punt? Nee, de KPN Box ondersteund nu nog even geen ipv6. Dat zal in de komende firmware upgrades alsnog gebeuren. Maar ook dan zullen mensen nog steeds UPnP aan blijven zetten. Dus is er voor nu een probleem? Nee, dat is er niet.

Reputatie 7
Badge +20

Snap ik. Ondersteuning voor IPV6 gaat ook zeker komen. Wanneer weet ik niet precies, maar het gaat komen.

Snap ik. Ondersteuning voor IPV6 gaat ook zeker komen. Wanneer weet ik niet precies, maar het gaat komen.


Is er, nu 4 maand later, toevallig al meer bekend over wanneer IPv6 op de Box12 beschikbaar komt?

Reputatie 7
Badge +20

Wordt aan gewerkt. In de loop van volgend jaar komt er een update aan waarna het beschikbaar is.

@st00mwals In de loop van volgend jaar kan voor je het weet nog een jaar wachten zijn.

Als je graag nu IPv6 werkend wil hebben, neem dan een andere router. Je kan b.v. een FritzBox van KPN huren tegen 7,50 euro per maand extra. Dat is misschien gelijk een hint hoeveel prioriteit KPN er aan geeft.