Beantwoord

Geen online TV in Engeland en Schotland door Brexit

  • 13 June 2022
  • 10 reacties
  • 518 keer bekeken

KPN I-TV,

Ik ben ontzettend kwaad op KPN omdat zij voor het ontvangst van I-TV op mijn mobiel of laptop Engeland en Schotland ziet als of je Buiten Europa bent en het ontvangst daardoor niet mogelijk is. Het is een grote schande dat een land Politiek gezien niet tot de Europese markt wil horen , dus door Brexit hiervan de klanten van KPN de nadelen van ondervinden. De Britten zeggen terecht dan wij meer last van de Brexit hebben dan de Engelse en Schotten zelf.

Ik winst niet dat KPN zich inliet met politiek en het VK ziet als zijnde buiten Europa voor tv ontvangst, hoe kortzichtig kun je zijn. Als Poetin morgen ook Nederland binnen valt, wie komen ons dan helpen, ja  precies de Engelsen.

Ik moet nog onder zoeken of zweden,  Noorwegen en Zwitserland welke ook geen lid zijn van de EU of die ook door KPN worden gezien al Buiten Europa. Ben benieuwd.

In ieder geval ben ik zwaar te leur gesteld in KPN en zal, als ik thuis weer thuis ben , verder stappen ondernemen of ik toch moet overstappen op Canal Digitaal welke wel te ontvangen is in geheel Europa.

Groetjes van een zwaar teleurgestelde I-TV kijker die al 6 weken verstolen is van de Nederlandse zenders door kortzichtigheid en door een verkeerde politieke keuze.

Sjef.

icon

Beste antwoord door Joep1965 13 June 2022, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Waarom kwaad op kpn?? Het heeft allemaal met rechten te maken en dat is Europees geregeld. 

Niemand is verplicht deze Europese wetgeving te volgen, hier is geen sprake van dictatuur.

Badge +19

Binnen de e.u. zijn alle uitzendrechten geregeld.  De kosten om buiten de e.u. uit te zenden zijn te hoog. Er zijn blijkbaar nog geen andere afspraken over gemaakt. En er de zenders moeten het ook willen uiteraard. 

Beste Joep. Als we nu eerste een bepalen wat EU inhoud of betekend dan komen wij verder, EU staat voor mij voor  Europese Unie. Dat is een handels overeenkomst tussen verschillende landen. Europa is iets anders. En KPN beroep zich op dat uitzending buiten Europa niet mogelijk is. Wat hebben uitzendrechten met handelsovereenkomsten te maken, naar mijn bescheiden mening NIETS  ik dacht dat uitzendrechten te make heeft met vrije Media en verder niet.

Kijk maar eens wat de Raad van de EU (Unie) hier over zegt:

https://www.consilium.europa.eu/nl/council-eu/preparatory-bodies/audiovisual-working-party/

 

Badge +19

Hier geeft kpn een toelichting.  Ziggo doet hetzelfde.  Overigens helpen op het forum klanten elkaar en kunnen we hier alles van vinden maar niets aan veranderen. 

Dit is een auteursrechtenkwestie en de KPN heeft geen rechten buiten de EU zone. Sterker nog, eigenlijk niet buiten Nederland maar dankzij de Europese politiek mogen Nederlanders in de hele EU zone toch deze programma's kijken.

Anders leg je gewoon een vpn verbinding als dat zo belangrijk is. En nee KPN kan hier niets aan doen...

Oh ja, ‘overspill' van etherzenders en met name satellieten is een ander verhaal aangezien de signalen niet bij de grenzen stoppen. Het is derhalve ook niet voor niks dat de meeste zenders op satelliet gecodeerd zijn een keycards alleen voor burgers uit de betreffende landen beschikbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Lowland ,

Als je ieder jaar voor langere tijd in de UK bent, en je vindt de ontvangst van de Nederlandse zenders kennelijk heel belangrijk, dan is de enige mogelijkheid om een abonnement te nemen op CanalDigitaal. 
 

Elke provider heeft zijn voor-en nadelen. Ik zat vroeger bij CanalDigitaal, maar had daar moeite met de steeds hoger wordende prijs en het juist minder worden van het zenderaanbod. Realiseer je dat je bij hun o.a. Eurosport en Discovery gaat missen. 
 

O ja, in Noorwegen en Zwitserland kun je ook geen gebruik maken van de KPN tv-app. In Zweden wel, want zij zijn lid van de EU. Zoals ook door anderen al geschreven, heeft KPN alleen maar de rechten voor het gebruik van deze app in de EU. 

 

Tenslotte nog een tip voor nu. Kijk ook in de UK naar https://www.bvn.tv

Reputatie 7
Badge +7

Andersom is ook het geval, UK zenders, vaak met interessante content, zijn hier ook niet (zomaar) te ontvangen… via een VPN kan er misschien nog wat… het is een politieke keuze die is gemaakt en de KPN’s, T-Mobile’s en Ziggo’s van deze wereld voeren slechts een beleid uit, niets meer en niets minder. Â