Beantwoord

Geen toegang tot webinterface KPN Box 12

  • 9 April 2021
  • 22 reacties
  • 330 keer bekeken

Ook de  KPN Box 12 geïnstalleerd, ik ben overgestapt  van ziggo naar kpn omdat ik deze maand glasvezel  in de straat krijg. In principe werken alle diensten (tv, internet, wifi). Ik wilde vervolgens op de pc de instellingen van de Box even bekijken (inloggen via https://mijnmodem.kpn of http://192.168.2.254), maar de pc, telefoon, tablet ziet de box niet, dwz: hij kan de (inlog)pagina niet laden alles al geprobeerd maar het wil gewoon niet!! Poort scan gedaan en alleen poort 53 en 1990 staan open niet poort 80!

Ik heb kpn gebeld maar die konden niks voor mij doen, ze zagen wel dat er iets niet goed zat maar wat wisten ze ook niet precies, ze zijn er mee bezig duurt we een week?? Ik kreeg het advies vraag eens op het forum misschien kan iemand je daar helpen nou bij deze dus iemand??

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 13 April 2021, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Als ik verbinding wil maken krijg ik stelkens 

Deze site is niet bereikbaar

192.168.2.254 heeft de verbinding geweigerd.

Probeer dit eens:

Controleer de verbinding

ERR_CONNECTION_REFUSED

:grinning: .

Reputatie 7
Badge +24

Staan de ip instellingen van de pc wel op dhcp? Is het een Windows 10 pc? 

Alles staat op dhcp pc, telefoon, tablet, port 80 staat niet open. Webinterface is niet bereikbaar van de modem

Reputatie 7
Badge +24

KPN Box al een keer herstart? Of gereset? U heeft de apparaten direct aan de KPN Box verbonden? Niet via een switch of 2de router? Geen andere accespoints in gebruik? De Ziggo apparatuur is allemaal afgekoppeld? 

Kpn box gereset, 2de router er tussen uitgehaald en natuurlijk al het ziggo apparatuur weg. Nog steeds kan ik niet op de inlog pagina komen van de kpn box?

TV kasje rechtstreeks op de modem aangesloten werkt niet, als ik me 2de router er weer tussen doe en het tv kastje daar op aansluit werkt het wel.

Ik kan nog steeds niet inloggen op de kpn box met of zonder 2de router.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @S.slikker, de 12 werkt dus wel, anders zou er geen tv. Wel gek dat het niet werkt rechtstreeks op jouw modem werkt. Gewoon met kabel aangesloten toch? Verschillende poorten geprobeerd? Wat betreft het inloggen? Je bent toch niet met een VPN verbonden?

Hoi bart alles werkt gewoon ( via de kabel) alleen niet rechtstreeks op de modem alleen via de 2de router. 

Ik zit niet via een vpn, ik kan nog steeds niet inloggen op de modem.

Reputatie 7
Badge +20

Je krijgt dus de melding pagina niet bereikbaar. Heb je de computer met kabel of wifi aangesloten? Probeer het eens met een kabel als je dat niet gedaan hebt. Modem is ook eens goed gereset volgens instructies?  

Reputatie 7
Badge +24

Hoi bart alles werkt gewoon ( via de kabel) alleen niet rechtstreeks op de modem alleen via de 2de router. 

Ik zit niet via een vpn, ik kan nog steeds niet inloggen op de modem.

Als een tv ontvanger die rechtstreeks op de KPN Box aangesloten zit het niet doet, dan moet je er geen 2de router tussen zetten, maar een monteur laten komen. Want dit is belachelijk. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het merk en type van die 2de router?

het probleem is dat port 80 niet open staat, bij kpn snappen ze het nog steeds niet na 3 x bellen, 4 maanden verder 4 chats verder werkt het nog steeds niet .

Reputatie 7
Badge +24

Je gebruikt waarschijnlijk een alternatieve DNS server. Zou dat kunnen? Je moet als DNS 192.168.2.254 gebruiken.

Probeer anders in de browser eens https://192.168.2.254/. Je krijgt dan ook een error over het certificaat, maar die kun je negeren.

Reputatie 7
Badge +20

Het internetprotocol gaat over poort 80. Dus die staat zeker open. Lukt het met de tip van Nick83?

DNS staat goed, als ik https://192.168.2.254 in tik krijg ik nog steeds een fout melding ERR_CONNECTION_REFUSED en het maakt niet uit als ik verbind met WIFI of via LAN.

als ik een portscan doe staat port 80 niet open op de modem.

Toch een DNS probleem??

Reputatie 7
Badge +10

Toch heb ik sterk de indruk dat jouw netwerk anders is ingericht dan bij de standaard gebruiker. Beschrijf eens hoe je alles aangesloten hebt en beantwoord ook nog even de vraag over de 2e router, welk merk is dat. Heb je soms een eigen domein draaien of heb je vaste IP adressen ingesteld… Kortom, jouw netwerk is voor ons een grote witte mistbank

ik ben rechtstreeks verbonden met de modem van kpn!! ik heb alles er tussen uitgehaald om problemen te voorkomen dan krijg ik deze fout melding 504 dns look up failed.

Badge

Ik zou het eens bekabeld proberen, naar https://192.168.2.254 want wellicht staat de box management via Wi-Fi niet toe? Pingen lukt wel?

Edit: Oh wacht, LAN werkt dus ook niet… vreemd.

Reputatie 7
Badge +24

Toch een DNS probleem??

U gebruikt wel allerlei bijzondere software, want normaal ziet dat er bij geen enkele browser zo uit. 

Welke software laat dit zo zien? Heeft u al eens een andere browser geprobeerd? 

Reputatie 7
Badge +10

Toch een DNS probleem??

U gebruikt wel allerlei bijzondere software, want normaal ziet dat er bij geen enkele browser zo uit. 

Welke software laat dit zo zien? Heeft u al eens een andere browser geprobeerd? 

En dat was dus voor mij al de trigger, daarnaast, waarom moet poort 80 open of dicht staan, los van of dit wel of niet zo is. Tevens zie ik in een andere afbeelding een cisco device…. 

probleem opgelost via deze link ongeldig-certificaat-bij-inloggen, de reset knop van de modem werkte niet, met een paperclip in het gaatje wou niet( kon niks indrukken) paar x goed op de modem geslagen zodat het wel weer werk, reset uitgevoerd nu kan ik eindelijk inloggen.