Beantwoord

Geen toestemming om te leveren via Online.nl

  • 26 September 2020
  • 13 reacties
  • 235 keer bekeken

Dit is er gebeurt.

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 26 September 2020, 19:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +24

HI @Sebacees, welkom op het forum. 

Dit is voor mij ook een raadsel. Online.nl is en provider die via KPN Wholesale een contract afsluit om via het KPN netwerk hun eigen diensten als provider te mogen leveren. KPN Wholesale maakt geen onderscheid tussen providers, dat mag ook niet. Als wij hier als KPN provider kunnen leveren, dan zouden zijn dat ook mogen doen. Ik neem aan dat dit om een nieuwe aanvraag bij Online gaat? 

Wat krijg je te zien als je hier je postcode en huisnummer invult? Zou je hier een screenshot ervan willen plaatsen zonder je adres? Dan kan ik zien of ik iets nu over het hoofd zie. 

Ja dat klopt het ging om een nieuwe aanvraag. Ziggo zijn ze zat maarja. Je ziet het een raar probleem.  

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb je plaatje even aangepast ivm zichtbaarheid adres. 

KPN Wholesale blokkeert dit in ieder geval niet. (Dat zijn wij overigens niet, je praat nu met KPN de provider) Alleen bij een technisch beletsel zou het kunnen dat we niet kunnen leveren, maar dat zou dan ook voor ons gelden.  

Op de DSL lijn van 75 Mbps horen ze te leveren. Ze geven op hun eigen site zelfs aan dat het mogelijk is. Hebben ze je geen reden gegeven waarom ze daar geen toestemming zouden krijgen? 

 

Schande van hun Online.nl belazerd de boel wij hebben gewone aansluiting . En zelfs glasvezel aansluiting sinds 1 mnd. Nu hebben ze nieuw abbo afgesloten/ de oude veranderd.  bij ziggo voor tv en internet alleen slechts 50 mb voor 53 euro p mnd.  Maar zijn klaar met ziggo. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik durf zo niet te zeggen of dit nu juist is of niet. De normale gang van zaken is bij ons als provider om een monteur aan te sturen om de IS/RA punt alsnog in orde te maken. Nu weet ik niet of zij dit als "budget” provider ook doen. Dat bedoel ik niet beledigend overigens, maar kan me voorstellen dat dat een kostenpost is.

Er schiet mij nog wel iets te binnen, zie jij dat punt wel in je huis? Met andere woorden, komt er wel een kabel binnen in je woning? Iets wat hierop lijkt: 

 

 

Jazeker. Wij hadden heel heel lang geleden kpn gehad .  

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan kan ik dit zelf niet plaatsen, al helemaal omdat je al eerder via die kabel diensten hebt gehad. Ik kan helaas verder niets voor je betekenen, dit is iets wat je provider hoort te regelen. In dit geval Online. Je bent uiteraard welkom om bij ons een abonnement af te sluiten, dan kunnen we zelf een poging doen.

Kpn zelf gaat het helaas niet worden. Dat is even wat te duur voor mn ouders. Of jullie moeten een hele mooie aanbieding hebben.  Ik wil jou in ieder geval van harte bedanken. Om hier naar te kijken. Ik vond dat KPN dit moest weten. Rare manier van Online om klanten af te wimpelen. Verder wens ik jou nog een fijne avond.

 

Is KPN dan echt zoveel duurder?

Reputatie 7
Badge +24

Kpn zelf gaat het helaas niet worden. Dat is even wat te duur voor mn ouders. Of jullie moeten een hele mooie aanbieding hebben.  Ik wil jou in ieder geval van harte bedanken. Om hier naar te kijken. Ik vond dat KPN dit moest weten. Rare manier van Online om klanten af te wimpelen. Verder wens ik jou nog een fijne avond.

 

Een andere aanbieding dan via de website heb ik helaas niet voor je. Uiteraard graag gedaan en ook een fijne avond gewenst. 

Is KPN dan echt zoveel duurder?

Duur is een vrij relatief begrip natuurlijk, voor iedereen betekent dit weer iets anders. En naast prijs concurreren we ook op ondersteuning, zij het in sommige gevallen op basis van best effort. Hieronder even snel een vergelijking tussen Online en KPN, wij zijn wel iets duurder.  

 

Online, max 100Mb DSL voor 47.50 per maand inclusief TV met 80 zenders, eerste 6 maanden voor 30 euro.

KPN, tot 100Mb DSL voor 47.50 plus 10 euro voor TV met 65 zenders , eerste 6 maanden voor 35 euro samen.

Dus KPN is voor het eerste jaar 90 euro + 25 euro aansluitkosten duurder, daarna 120 per jaar, scheelt wel wat.

Neem je bij KPN een 50 dsl verbinding ben je 60 euro minder kwijt per jaar, eerste jaar 30 euro + 25 euro aansluitkosten, dus KPN is sowieso duurder.

 

 

Ik weet natuurlijk niet hoe de klantenservice is bij online.nl en wil ook niet op basis van dit topic al conclusies trekken maar ik zit al jaren bij KPN en ben tevreden. 90 tot 120 euro per jaar is en hoop geld voor een stukje klantgerichte service maar waarschijnlijk is in u situatie KPN misschien niet de juiste partij. Alleen komt u nu ook niet verder bij online. Althans zo lijkt het.

Online is op zijn zachts gezegt geen topper in service, duurt lang voordat er wat beweegd.

En de TV is ook nog niet de beste van Canaal Digitaal, zitten nog wel wat bugs in.