Vraag

Geen verbinding met 80 meter utp kabel

  • 8 May 2024
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Beste,

 

Ik heb op aanraden van KPN een UTP grondkabel gelegd van de hoofdaansluiting naar mijn huis, de experiabox 10 staat bij de hoofdaansluiting, wanneer ik de internetverbinding door die 80 meter utpgrondkabel stuur, komt er geen signaal binnen aan de andere kant van de kabel, de monteur wist ook niet hoe het kwam, en zei wel dat alles netjes en op de juiste manier aangesloten zit, gaat zelfs om 2 identieke kabels van 80 meter! nu mijn vraag hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen? anders heb ik voor niets 2x 80 meter kabel in de grond gegraven. Hebben het probleem tijdelijk opgelost door de experiabox op de telefoonkabel die ook naar het huis ligt aan te sluiten, maar dan valt de verbinding ook vaak weg


5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heeft de monteur het visueel gecontroleerd of met apparatuur? En welke categorie internetkabel is dit? In principe zou 80 meter nog wel moeten lukken.

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Gijsbert61 , wat voor UTP-kabel heb je gebruikt? CAT5e, CAT6, CAT6e? Op zich zou CAT5e 100 meter aan moeten kunnen. Had je het ook getest voor het ingraven?

( ik wou de eerste reactie gaan geven )

Ik sluit mij aan bij het voorgaande, er zijn vele manieren waardoor een kabel (toch) niet kan werken ook al lijkt ie goed.

Al een tester gebruikt ?

Reputatie 7
Badge +24

Welke kabel gebruikt u precies? Kunt u een linkje geven naar een webshop waar die aangeboden word? Of een foto van de verpakking plaatsen?

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Gijsbert61, dat is natuurlijk een vervelende situatie. Maar zoals meerdere mensen aangeven hierboven is het lastig om op afstand te bepalen waar het dan mis gaat. Ik zou de monteur die het heeft aangelegd eens terugvragen om de kabel te testen. 

Reageer