Vraag

Geen verbinding mogelijk na update Box 12 en wijzigen wachtwoord

  • 12 April 2024
  • 23 reacties
  • 208 keer bekeken

Woensdag op donderdagnacht heeft er een update van de modem (V12s) plaatsgevonden.
 

Sinds die tijd geen werkende verbinding op de tv. Andere apparaten nog wel. Vanochtend meerdere keren geprobeerd het netwerk op tv weer werkend te krijgen. Omdat het wachtwoord te lang was en deze steeds opnieuw moest invoeren, ben ik het wachtwoord van ons wifi-netwerk gaan wijzigen. Sindsdien hebben we geen verbinding meer op alle apparaten. Vanochtend één uur lang gebeld met de klantenservice en verschillende tests en resets uitgevoerd. Alles lijkt te werken aan de kant van de klantenservice medewerkster. Gezien de reset, gewoon het oude wachtwoord weer gebruikt (ook nieuwe geprobeerd), maar nog krijg ik op alle apparaten de melding dat er geen verbinding met het netwerk mogelijk is. Oplossing: betaalde monteur langs laten komen. Ik vraag me af waarom wij moeten betalen, gezien we problemen hebben sinds de update en dit naar mijn mening buiten onze macht ligt. Is er een andere oplossing? 


23 reacties

Hoi @MariaLentjes . Wat vervelend dat dit gebeurt.  

Als je dingen aanpast in het modem is het belangrijk dat je een bekabelde verbinding met het modem hebt. Op die manier kun je altijd de verbinding opnieuw tot stand brengen.

Is het probleem ondertussen opgelost?

Hallo,

Ik begrijp niet goed wat u bedoelt. Het probleem is ontstaan na de update van de modem die vanuit jullie heeft plaatsgevonden. Sinds die tijd is onze Samsung tv niet meer te verbinden met het wifi-netwerk. Na nogmaals telefonisch contact met de klantenservice hebben we de verbinding op andere apparaten wel weer werkend gekregen.

 

Echter blijft verbinden met de tv dus onmogelijk en hier hebben we graag nog een oplossing voor. Internet op de tv werkt wel wanneer we de kabel aansluiten aan de modem. Ook wanneer we een hotspot maken voor een andere netwerkverbinding, doet de tv het gewoon. Dus alleen niet wanneer we draadloos met onze KPN wifi-netwerk willen verbinden. Dit is echt sinds de update van de modem. 
 

 

Hier dus zelfde probleem, alleen dan niet op TV maar op de tablet. Hij ziet het netwerk wel terug, maar kan niet inloggen. Leuk als er wat updates plaats vinden, maar moet het natuurlijk wel allemaal blijven doen zoals daarvoor ook werkte.

Ben dus zeker wel benieuwd of de oplossing gevonden wordt.

Hoi @MariaLentjes . Wat vervelend dat dit gebeurt.  

Als je dingen aanpast in het modem is het belangrijk dat je een bekabelde verbinding met het modem hebt. Op die manier kun je altijd de verbinding opnieuw tot stand brengen.

Is het probleem ondertussen opgelost?

Zie reactie hierboven. 

Heb je ook een wifi-versterker bij de tv zitten, en bij de modem? Welke lampjes branden er? Misschien moet je die 2 weer koppelen aan elkaar.

 

Heb je ook een wifi-versterker bij de tv zitten, en bij de modem? Welke lampjes branden er? Misschien moet je die 2 weer koppelen aan elkaar.

 

 

Nee, we hebben geen Wifi-versterker. De modem staat zo’n 3 meter van de tv af en in dezelfde ruimte. 

 

Wij hebben sinds de update van vorige week hetzelfde probleem.. Wifi met elk andere hotspot van bijvoorbeeld de telefoon of wifi van de buren die niet bij KPN zitten werkt direct zonder problemen. Ik ben heel benieuwd naar de oplossing.

Ik heb ook sinds de update van 10 april geen internet maar nu wel een extra internet kabel ontvangen voor tv naar modem, het ligt aan de Samsung Tv ? Toch vreemd dat voor de update alles gewoon ( middels WiFi) wel functioneerde.

Toen ik vorig jaar overstapte naar een andere aanbieder moest ik ook opeens een andere tv, die van mij was verouderd zeiden ze. Dus je koopt een andere tv…. Nu bij kpn staat de nieuwe tv op zolder.  Ik had problemen met internet op de pc na de update, ik heb de tp-link in een andere usb-poort gestopt en nu werkt het als een zonnetje gelukkig. Afkloppen.

Heeft er iemand al een oplossing voor dit probleem? Wij hebben al verschillende zaken geprobeerd die door KPN zijn aangedragen, reset van alle apparaten, eerst verbinden met kabel, etc maar helaas bood niks een oplossing.

Volgens mij is (extra) internetkabel van TV naar modem de oplossing. Het werkt in ieder geval. De Wifi kan niet worden verbonden met de TV deze wordt nl niet (meer) herkend

Nee dat is geen oplossing, dat is een workaround want niet iedereen heeft die mogelijkheid zonder kabels door muren te boren bijvoorbeeld.

Ik heb dit probleem ook op 1 tv pfff kpn kan er dus ook niks mee en moest maar een forum openen dus dat is weer lekker geregeld allemaal!

Ik heb meerdere keren met KPN aan de telefoon gezeten en daar gaven ze ook aan dat er nog problemen zijn met deze firmware van de modem en dat deze worden onderzocht. Denk dat het hopen wordt op een nieuwe update die dit gaat fixen.

Uiteindelijk doet tie het weer, we hebben ingelogd op een andere wifi, netwerk gereset en wachtwoorden veranderd en toen deed de wifi het opeens weer.

Hoe bedoel je netwerk gereset, de netwerkinstellingen van je tv?

Ja bij menu naar algemeen en dan na netwerk resetten van de tv 

Helaas bood dat bij ons geen oplossing, ook het compleet resetten van de tv naar fabrieksinstellingen niet. We blijven dus maar hopen op een oplossing vanuit KPN met snel een nieuwe update..

Het antwoord!

Heb net KPN gebeld.

- update die zij hebben doorgevoerd zit een fout in, komt pas mei/juni een nieuwe.

- Op het modem(van KPN) met een pinnetje of satéprikker het modem een "harde reset" geven naar fabrieksinstellingen.

Dat wil zeggen, het pinnetje in het gaatje prikken, voor op het modem blijven kijken tot alle lampjes uit zijn en alleen "power lampje" rood brand.

Nu zal het modem zich opnieuw opstarten en is deze gereset.

De tv kun je gedurende het resetten aan laten staan, want dan zul je zien dat ie automatisch weer verbinding zoekt. :-)

!!! Voor degene die de versterkers van KPN heeft, deze zijn dan ook hun netwerk kwijt, bel KPN even, want je moet ze weer resetten met een kabel aan het modem voor 30 minuten. !!!

 

Bij mij doet alles het weer en ik heb een Samsung tv uit 2023.

Kleine kanttekening,

Het heeft NIETS met het merk tv te maken!

Dus niet resetten etc. 

De tv maakt, als het wifi-wachtwoord er goed in staat, zelf weer verbinding.

Wat jammer dat niet iedere klantenservice medewerker hiervan op de hoogte lijkt (of het in ieder geval niet aangeeft..). Helaas hier al meerdere resets uitgevoerd, maar zonder succes. 

Klopt, was bij mij hetzelfde verhaal, resetten modem heeft niets opgeleverd. Hoop dat de nieuwe update het probleem gaat oplossen

Wat vervelend!

Succes allebei 😔

Reageer